Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut pitävät aurinkolaseja pilvisellä säällä?

Vierailija
17.06.2026 |

Olen nähnyt myös sisätiloissa niitä käytettävän. Itsellä tulee mieleen nisti, jolla pelkotiloja tai jos nainen kyseessä niin peittelee kulttuurin rikastuttajan mustelmia.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus täytyy käyttää kun on ollut värikalvon tulehdus. Ihan v:tun kiusallinen ennen kuin antibiootit puree siihen.

Ei siihen antibiootit auta. Kortisonitipoilla sitä hoidetaan.

Vierailija
22/43 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet varmasti paljon miettinyt tätä ja se häiritsee sinua😂😂

Itsellä hyvin valon arat silmät ja päivästä riippumatta käytän kun tuntuu siltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n mielestä aurinko häviää jonnekin, hukkuu ja poistuu, jos hän ei näe sitä.

Aurinkovoidettakaan hän ei käyttäne samaisesta syystä.

Vierailija
24/43 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jotkut ei tiedä, että aurinko säteilee myös pilvipeitteen läpi? Sää voi olla kirkas myös pilvisellä säällä. Aurinkolasien kanssa ei tarvitse siristellä. 

Vierailija
25/43 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän ulkona aina päiväsaikaan valonarkuuden vuoksi. Muutoin en voi ulkoilla. Välillä myös pitkän työpäivän päivän mittaan päätteen äärellä. 

Ovat vahvuuksilla, tietenkin.

Aurinkolasit auttavat myös sadesäällä autoa ajaessa: näkee kontrastit eli teiden urat ja kuopat, joita ilman aurinkolaseja ei erota.

Puolisoni, jolla on glaukooma, käyttää aina ulkona (ei pimeällä), koska hänen silmänsä ovat erityisen valonarat  ja rasittuvat - osa näkökentästä on tuhoutunut, mikä hänellä lisää silmien rasittumista.

Eikä minua yhtään häiritse, vaikka muut käyttäisivät irtonenää. Jokaisen oma asia.

Vierailija
26/43 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Migreenitaipumus.

Lisäksi mun iho voi palaa myös pilvisellä ilmalla. Silmänympärysiholle ei saisi laittaa montakaan aurinkorasvaa. Siksikin järkevä, helposti ihonsa polttava, käyttää aurinkolaseja.

Vierailija
27/43 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulle on tehty silmäleikkaus kuten lasik, silmät ovat todella valonarat. Ulkona ei pysty liikkumaan kivutta ilman todella tummia aurinkolaseja, eikä sisälläkään.

Vierailija
28/43 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla todella valonarat silmät, migreeniä.

Usein vaaleat lasit, jos pilvistä. Tuntuu paljon mukavammalta, vaikkei juuri silloin olisikaan varsinaista migreeniä päällä.

Vierailija
29/43 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aurinkolasit vahvuuksilla, eikä esim. kesäisellä kauppareissulla ole ollenkaan silmälaseja mukana. Niinpä aurinkolasit on pilven tullessa auringon eteen tai kauppaan mennessäkin, sillä näen niillä paremmin kuin ilman niitä.

Ihan kantasuomalaisen kanssa olen aviossa oleva rouva, eikä meillä ole perheväkivaltaa.

Vierailija
30/43 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa katsella ihmisiä. Arskat pimentää sopivasti näkyjä. 

Vierailija
31/43 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kirjolla ja mulla on valoarat silmät. Käytän sisällä, jos on kirkkaat valot esim kaupassa tms. Pilvinen sää on joskus vieläkin kirkkaampi kuin aurinkoinen, kun koko taivas heijastaa valoa. 

Vierailija
32/43 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaihileikatut joutuu käyttämään viikkoja aurinkolaseja. Telkkaria kattoessakin.

Vierailija
33/43 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on ainakin vahvuuksilla olevat aurinko lasit ja pidän joko aurinkolaseja tai silmälaseja mukana, en molempia

Vierailija
34/43 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kuivat ja valonarat silmät. Monesti saan kuulla kettuilua kun pidän pilvisellä säällä aurinkolaseja. Mutta kettuilu kyllä loppuu kun näkevät miten silmäni vuotavat samantien kun otan lasit silmiltä. Omaa syytä kun lapsena totutin silmät aurinkolaseihin. 

Vierailija
35/43 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla kuivat ja valonarat silmät. Monesti saan kuulla kettuilua kun pidän pilvisellä säällä aurinkolaseja. Mutta kettuilu kyllä loppuu kun näkevät miten silmäni vuotavat samantien kun otan lasit silmiltä. Omaa syytä kun lapsena totutin silmät aurinkolaseihin. 

Ei vaan käytit lapsena laseja siksi, että niin oli parempi. Muuten häikäisi.

Silmät eivät "totu" aurinkolaseihin.

Vierailija
36/43 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus pilvinenkin päivä on niin kirkas - sellainen ohut harmaa tasainen pilvikerros on usein sellainen - että migreeniherkän on pakko laittaa ne aurinkolasit päähän, vaikka aloittajaa se kummastuttaakin.

Joissain sisätiloissa on nykyään myös niin kirkkaat ledivalot, että jälleen se migreeniriski tuottaa tarpeen käyttää laseja sisälläkin.

Kysymys aloittajalle: Miksi muiden ihmisten aurinkolasien käyttö on sinulle niin kiinnostava asia? Jos kovasti häiritsee, siirrä huomio takaisin omaan elämääsi, eiköhän sieltä jotain pohdittavaa löytyisi. Kuten vaikkapa se, miksi muiden ihmisten tekemiset askarruttavat sinua niin suuresti.

Vierailija
37/43 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan käytit lapsena laseja siksi, että niin oli parempi. Muuten häikäisi.

Silmät eivät "totu" aurinkolaseihin.

Keho adaptoituu mihin tahansa. Olet väärässä.

Vierailija
38/43 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä todella erikoinen mielenlaatu jos ensimäisenä mieleen tulee nistit tai pahoinpitelyt.

Ilmeisesti omassa elämässäsi on liikaa ko ihmisiä kun ei mitään muuta pälkähdä päähän.

Vierailija
39/43 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mageille kundeille aurinko paistaa aina!

Vierailija
40/43 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilvisellä säällä silmälasieni linssit tummuvat UV-säteilystä. Sori siitä. Jos olet nähnyt minut sisällä tummissa linsseissä, se tarkoittaa sitä etteivät linssit ole vielä ehtineet sopeutua sisätiloihin. Nuorempana eräs ikääntynyt täti pimahti ja tivasi "aurinkolasien" käytöstä kun kävelin amiksen käytävällä kohti luokkahuonettani, kuvitteli varmaan, että vedän huuuuumeita. Luonnollisesti seuraavan kerran kun täti tuli vastaan linssini olivat normaalit. Akka oli häkeltyneen oloinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme