Työtön kaverini tienaa kalastamisella pimeenä monta tonnia kuussa ihan virvelillä! kuhasta saa 21 e kg!
fileeroituna myy tukkutille joka taas myy sitä sitten etelään ravintoloihin, uskomatonta mikä
virvelöi kalaa vaan monta tuntia ja myy sitten tukkurille fileroituna,. uskomattoman paljon saa fileestä 21 e kg. ja siitäö tukkuri vielä vetä välistä ravintoloille
hyvä työttömän harrastus siinä!
pitäskö itekkin ostaa vene ja moottorei ja ruveta kalastamaan
Kommentit (22)
AI #Ammattikalastaja saa valmiiksi filoidusta kuhafileestä tyypillisesti noin 24–30 euroa kilolta myydessään sitä suoraan kaupoille, ravintoloille tai tukkuliikkeille. Suoramyynnissä suoraan kuluttajille hinta voi olla korkeampi. [1, 2]
Tarkka hinta riippuu kuitenkin siitä, kenelle kala myydään ja miten se on käsitelty.
miksei kaikki työttömät rupea sitten kalastamaan kalaa ja myymään sitä?
torniossa ei ainakaan kannata, vain 2 lohikalaa per kausi saa ottaa eli per kesä saat ottaa vain 2 lohikalaa!
vitu noit työttömiä makaavat vaan kotona ja myyvät kuhaa 2000 eurolla päivässä. eikä oo ees ämpäriperunaa kasvamassa partsilla.
On eri asia sanoa ja mikä on totta.
Kalaa kyllä nousee kiitettävästi. Meillä on katiska jatkuvasti vedessä.
Itse tyhjennän katiskan, harvoin yli 3 kalaa enempää on. Kivellä päähän, pikaperkaus ja pakkaseen kaikki ylimääräiset. Kalalientä tulee tosi paljon. Kun käydään ulkona syömässä, otetaan kummatkin aina lihaa. Kalaa tulee syötyä paljon.
Lapsena vedettiin mökillä Turun saaristossa kerran, pari kesässä lyhyt 250 koukun pitkäsiima tietyyn paikkaan. Aamulla siimassa ei ollut joko juuri mitään tai niin paljon kuhaa että niitä piti lahjoittaa kaikille tuttavillekin kun pakastimeen piti jättää tilaa marjoille ja muullekin eikä haluttu että kaikki haisee kalalle.
Nykyisillä hinnoilla tuolla olisi tehnyt koko kuukauden tilin parissa päivässä.
Olen kuule kalastanut koko elämäni lähes ja viimeisen 12 vuotta olen myynyt kalaa kotioveltani. Eilen tuttu haki 6 kg ahvenfilettä josta sain 140 euroa. Kuhasta ja ahvenesta saa hyvin rahaa jos tietää mistä kalaa saa. Itse kalastan verkoilla ja virvelillä. Minulla on 180 metriä kalaverkkoa ja niissä voi olla kerralla 15 kg ahventa josta tulee 6 kg ruodotonta filettä. Äkkiä sitä viikossa saa paljon kalaa. Perkaamiseen menee paljon aikaa ja pitää olla kylmää vettä ja jäitä veneessä.
Kuhan kilohinta kaupassa on jotain 17e/kg, joten höpöjä puhuu tuttusi.
Vierailija kirjoitti:
On eri asia sanoa ja mikä on totta.
Kalaa kyllä nousee kiitettävästi. Meillä on katiska jatkuvasti vedessä.
Itse tyhjennän katiskan, harvoin yli 3 kalaa enempää on. Kivellä päähän, pikaperkaus ja pakkaseen kaikki ylimääräiset. Kalalientä tulee tosi paljon. Kun käydään ulkona syömässä, otetaan kummatkin aina lihaa. Kalaa tulee syötyä paljon.
kuhaa ei kalasteta katiskalla ääliö- virvelillä uistelemalla.
Vierailija kirjoitti:
no tuo myykin sen tukkurille ja se vie ne tuoreena ravintolaan
Tukkurit ei voi ostaa pimeänä ja myydä niitä eteenpäin myyvälle koska se joka myy ne asiakkaalle kuten kauppias joutuu maksaan verot ja pitää olla tiedossa keltä ostanu. Kaveris on jallittanu sua.
Olen silti varma ettei se kaveris tienaa 1700 euroa viikossa kuhaa kalastamalla. Kuukaudessakin se on lähes mahdotonta koska ei sitä kalaa niin helposti saa. Itse olen tienannut 1500 euroa kk parhaimmillaan mutta sitten pitää kalastaa joka päivä. Kuhaa ei saa niin helposti.
Eihän tuo ole enää työtön. On laiton yrittäjä.
Ja siinä mielessä ei voi edes saada maksua kaloista.
Yrittäjän on ostettava kalansa toiselta yritykseltä, ei keneltäkään yksityiseltä. Muutoin jää alvit saamatta ja vastuullisuuskysymykset hoitamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tukkuri ostaisi kalliimpaa tylttömältä, kun laillisesti saa kalastajilta halvemmalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ravintolat joutuu ilmoittaan kalan alkuperän. Ihan höpöä juttua
Vtun lois paska . Toivottavasti hukkuu siinne veteen mokoma saatana
oli viime lastista tienanut koko päivän saaliiksi 1700 e!