Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YLE: Kuluva kesä on ollut mittaushistorian lämpimin Suomessa

Vierailija
17.06.2026 |

Ennustavat ilmastonmuutoksen kiihtyvän!

Kommentit (173)

Vierailija
141/173 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Etelä-Euroopassa taas luvattu yli 40 astetta eikä ees näy kunnnon viilenemistä ennusteissa. Alkaa olemaan sairasta tämä kuumuus täällä. Itekki oon tulossa Juhannuksen jälkeen Suomeen. Luojan kiitos kohta voi taas hengittää

Vierailija
142/173 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Helsingissä ei ole vielä ollut yhtään kesäistä päivää eikä ainuttakaan hellepäivää. Lämmitystä ei ole, huoneet kylmiä."

Helsingissä on ollut monia kesäisiä päiviä vaikka ei ole ollut vielä yhtään hellepäivää. Helle ei ole ainoa lämpötilan mittari.

On tässä tosiaan ollut monta kesäistä päivää kun päivän ylin on ollut 14-18 astetta. Mutta ei se kyllä miltään ennätyskesältä kuulosta kun yötkin ovat olleet vielä viileitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/173 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saakelin kylmää on ollut. Mielenkiintoista olisi nähdä, miten tuohon päätelmään on taas kerran päästy.

Vierailija
144/173 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko linkkiä tuohon uutiseen?

Vierailija
145/173 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saakelin kylmää on ollut. Mielenkiintoista olisi nähdä, miten tuohon päätelmään on taas kerran päästy.

Jos ei linkkiä tule, niin pelkkää ap:n trollausta.

Vierailija
146/173 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mittaushistoriaa tuskin olemassa edes kahta sataa vuotta. Maapallon ikä lienee vähän suurempi kuin kaksi sataa vuotta vai onko hihhuleilla oma raamattu jossa aika alkoi vasta tuolloin.

Sen sijaan ikijäästä on löytynyt moninkertaisesti suurempia hiilidioksidipitoisuuksia kauan ennen ihmistä.

Vierailija
147/173 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei erota kevättä ja kesää. Kuinka tyhmä voi olla.

Ilmatieteen laitos kertoo: Kevät oli liki koko maassa mittaushistorian lämpimin

https://yle.fi/a/74-20229101

Vierailija
148/173 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vertailemalla Suomen keskilämpötiloja tämän vuoden osalta edellisten vuosien keskilämpötiloihin samalla aikavälillä ja huomattu, että on keskilämpötila on ollut tänä korkeampi kuin koskaan ennen. Luulisi olevan sanomattakin selvää.

Vierailija
149/173 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lämpimin? Tuntuu että sisälläkin palelee ja parvekkeellakin tarvitsee paksumman paidan tai takin toisin kuin melkein joka kesä muuten. 

Tarkista kilpirauhasarvot. 

Itse istun terassillani, enkä palele. 

Mee nyt *ittuun ilmastouskovainen huo*a

Vierailija
150/173 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vertailemalla Suomen keskilämpötiloja tämän vuoden osalta edellisten vuosien keskilämpötiloihin samalla aikavälillä ja huomattu, että on keskilämpötila on ollut tänä korkeampi kuin koskaan ennen. Luulisi olevan sanomattakin selvää.

Tämän vuoden ei ole tämä kesä! Sinä indokrinoitu propagandisti

Vierailija
151/173 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valemediaa ei huomioida.

Vierailija
152/173 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuus on toissijaista nykymaailmassa ja valheita on pidettävä yllä ettei niistä jää kiinni. Agenda vaatii nääs!

Vierailija
153/173 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valemediaa ei huomioida.

Eihän täällä ole linkattu MV-lehteä, positv:ta, magneettimediaa tai muuta humpuukihölynpölyä.

Vierailija
154/173 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

11 astetta näytti mittari, mutta kait se on mikäli niin haluaa uskoa.

Usko on vapaa asia.

Vierailija
155/173 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valemediaa ei huomioida.

Jos et hessu huomannut, niin ilmatieteen laitos sanoo, että kevät oli mittaushistorian lämpimin. Yle vain uutisoi asiasta. Toisin sanoen väität, että ilmatieteen laitos valehtelee.

Vierailija
156/173 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mittaushistoriaa tuskin olemassa edes kahta sataa vuotta. Maapallon ikä lienee vähän suurempi kuin kaksi sataa vuotta vai onko hihhuleilla oma raamattu jossa aika alkoi vasta tuolloin.

Sen sijaan ikijäästä on löytynyt moninkertaisesti suurempia hiilidioksidipitoisuuksia kauan ennen ihmistä.

Ilmaston lämpeneminen on ollut epätavallisen nopeaa yli 50 vuotta ja näin pitkä tarkastelujakso aivan riittävän tasaamaan erot luontaisessa vaihtelussa lähes kokonaan. Näin pitkällä tarkastelujaksolla kyse ei voi enää olla luontaisesta vaihtelusta, vaan lämpenemiseen vaikuttaa pakostikin joku ulkopuolinen tekijä ja kaikki todistusaineisto viittaa siihen, että se ulkopuolinen tekijä on ihminen.

Vierailija
157/173 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen palellut jo monta päivää 🥶

Vierailija
158/173 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Etelä-Euroopassa taas luvattu yli 40 astetta eikä ees näy kunnnon viilenemistä ennusteissa. Alkaa olemaan sairasta tämä kuumuus täällä. Itekki oon tulossa Juhannuksen jälkeen Suomeen. Luojan kiitos kohta voi taas hengittää

Minä taas odotan että pääsen pois Suomesta, 4 viikkoa ollut nyt "lomailemassa". Ensiviikolla onneksi kotiin etelä-Eurooppaan. Mulle tuollainen 30-34 on ihan sopiva. Pihahommiin päästään heti:) Elokuussa taas uusi yritys käydä Suomessa

Vierailija
159/173 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas odotan että pääsen pois Suomesta, 4 viikkoa ollut nyt "lomailemassa". Ensiviikolla onneksi kotiin etelä-Eurooppaan. Mulle tuollainen 30-34 on ihan sopiva. Pihahommiin päästään heti:) Elokuussa taas uusi yritys käydä Suomessa

No ensi viikolla Etelä-Euroopassa on jo 40-44 astetta

Vierailija
160/173 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ensi viikolla Etelä-Euroopassa on jo 40-44 astetta

Ei meillä. Luvattu 35-37, yöt 20-23 joten talokaan ei kuumene liikaa (nyt sisällä sopiva 24 astetta)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän