Työkaverin kainalokarvat häiritsee
Meillä on töissä melko rento pukeutumiskulttuuri, mikä on minusta ihan hyvä asia. En kaipaa mitään tiukkaa pukukoodia. Yksi työkaveri on kuitenkin alkanut käyttää toimistolla usein hihatonta yläosaa, ja hänellä on todella näkyvät kainalokarvat. Ne osuvat väkisinkin silmään palavereissa, varsinkin jos hän nojaa taaksepäin, nostaa käsiään tai esittelee jotain.
En haluaisi olla mikään kehopoliisi, mutta minusta työpaikka on silti yhteinen tila. En minäkään tule toimistolle ihan miten sattuu tai tuo kaikkia henkilökohtaisia asioitani muiden katsottavaksi. Jotenkin ajattelen, että jos käyttää hihatonta paitaa ja kainalot ovat koko ajan näkyvissä, siinä ei enää huomioida muita kovin hyvin.
Kyse ei ole siitä, etteikö ihminen saisi olla karvainen. Vapaa-ajalla jokainen tehköön mitä haluaa. Mutta työpaikalla kainalokarvat tuntuvat eri asialta kuin vaikka hiukset tai kulmakarvat. Niihin liittyy helposti myös hygienia- ja hajuassosiaatioita, vaikka ihminen muuten olisi ihan siisti.
En ole sanonut asiasta mitään, koska tällaisesta saa nykyään helposti ahdasmielisen leiman. Samalla minusta tuntuu vähän oudolta, että työpaikalla ei saisi enää häiriintyä mistään ilman, että on heti kontrolloimassa muiden kehoa.
Olisiko täysin kohtuutonta mainita tästä esihenkilölle yleisellä tasolla, esimerkiksi että hihattomat paidat eivät ehkä ole toimistolla paras valinta? Vai olenko tässä vain liian herkkä?
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Naiselle sanoisin että voisi ajella karvat. Kuuluu kyllä minusta ihan naisen normaaliin hygieniaan. Ja miehillä ei tarvitse olla hihatonta paitaa töissä, ellei työpaikka ole kuntosali, siellä sellainen on ok.
miks naisen- mutta pomo voisi tiukentaa hieman p.koodia- emme käytä toppeja tai hihattomia toimistolla- pikkuhihallinen täst edes- pidetään esteettisempänä toimitilat. saa olla karvat, mutta niitä tarvitse näyttää siinä toisen silmien edessä koko ajan.
perusteena myös - annetaan siistimpi habituskuva meistä. noilla sanoilla jos muutos tulisi.
toi sun kommentti- kuuluu naisen hygeen- häh- hoh hoijaa
Mitä jos ryhtyisit nyppimään niitä karvoja! Pinseteillä. Ehkä jo ensimmäisen nypityn karvan jälkeen asiaan löytyy jokin ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiselle sanoisin että voisi ajella karvat. Kuuluu kyllä minusta ihan naisen normaaliin hygieniaan. Ja miehillä ei tarvitse olla hihatonta paitaa töissä, ellei työpaikka ole kuntosali, siellä sellainen on ok.
Asia ei kuulu sulle. Kainalokarvat on luonnollista, niiden pakonomainen sheivaaminen ei ole.
Miksi sheivaaminen olisi pakonomaista?
Jos vaaditaan, että työpaikalla pitää olla karvaton.
Ap, oletko kysynyt työkaveriltasi saisitko imeä niitä kainalokarvoja?
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos ryhtyisit nyppimään niitä karvoja! Pinseteillä. Ehkä jo ensimmäisen nypityn karvan jälkeen asiaan löytyy jokin ratkaisu.
Voit pyytää muita työyhteisön jäseniä pitämään häntä paikoillaan kahvihuoneen lattialla nyppimisen ajan samalla kun laulatte suvivirttä.
Ymmärrän tuskan. Tuntuisi typerältä sanoa tuollaisesta mutta mäkään en voi sietää kainalokarvoja - luoja tietää mistä tämä kammo on tullut...
Olisinko itse a l a r u u m i s p a l j a a n a nyppimisen ajan?
- ap
Mua häiritsee parinkin työkaverin naamakarvat. Toinen on mies ja toinen on nainen. Siinäpähän häiritsee. Mutta häiritsee.
Muita häiritsee varmaan mun epäsiistit latvat kun en vuoteen ole jaksanut leikata yhtään hiuksiani.
Vierailija kirjoitti:
Onko kyseessä mies vai nainen? Vai onko sillä väliä?
Relevantti kysymys olisi: onko ap hoidon piirissä ja muistaako ottaa lääkkeensä.
Voi sua raukkaa. Näetkö painajaisia niistä, ap?
Sano sille miehelle, että sheivaa kainalos.