Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaverin kainalokarvat häiritsee

Vierailija
16.06.2026 |

Meillä on töissä melko rento pukeutumiskulttuuri, mikä on minusta ihan hyvä asia. En kaipaa mitään tiukkaa pukukoodia. Yksi työkaveri on kuitenkin alkanut käyttää toimistolla usein hihatonta yläosaa, ja hänellä on todella näkyvät kainalokarvat. Ne osuvat väkisinkin silmään palavereissa, varsinkin jos hän nojaa taaksepäin, nostaa käsiään tai esittelee jotain.

 

En haluaisi olla mikään kehopoliisi, mutta minusta työpaikka on silti yhteinen tila. En minäkään tule toimistolle ihan miten sattuu tai tuo kaikkia henkilökohtaisia asioitani muiden katsottavaksi. Jotenkin ajattelen, että jos käyttää hihatonta paitaa ja kainalot ovat koko ajan näkyvissä, siinä ei enää huomioida muita kovin hyvin.

 

Kyse ei ole siitä, etteikö ihminen saisi olla karvainen. Vapaa-ajalla jokainen tehköön mitä haluaa. Mutta työpaikalla kainalokarvat tuntuvat eri asialta kuin vaikka hiukset tai kulmakarvat. Niihin liittyy helposti myös hygienia- ja hajuassosiaatioita, vaikka ihminen muuten olisi ihan siisti.

 

En ole sanonut asiasta mitään, koska tällaisesta saa nykyään helposti ahdasmielisen leiman. Samalla minusta tuntuu vähän oudolta, että työpaikalla ei saisi enää häiriintyä mistään ilman, että on heti kontrolloimassa muiden kehoa.

 

Olisiko täysin kohtuutonta mainita tästä esihenkilölle yleisellä tasolla, esimerkiksi että hihattomat paidat eivät ehkä ole toimistolla paras valinta? Vai olenko tässä vain liian herkkä?

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille miehelle, että sheivaa kainalos.

Vierailija
42/51 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiselle sanoisin että voisi ajella karvat. Kuuluu kyllä minusta ihan naisen normaaliin hygieniaan. Ja miehillä ei tarvitse olla hihatonta paitaa töissä, ellei työpaikka ole kuntosali, siellä sellainen on ok. 

miks     naisen-  mutta pomo voisi tiukentaa hieman p.koodia- emme käytä toppeja tai hihattomia toimistolla- pikkuhihallinen täst edes- pidetään esteettisempänä toimitilat.  saa olla karvat, mutta niitä tarvitse näyttää siinä toisen silmien edessä koko ajan.

perusteena myös - annetaan siistimpi  habituskuva  meistä.   noilla sanoilla jos muutos tulisi.

 toi sun kommentti- kuuluu naisen hygeen- häh- hoh hoijaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos ryhtyisit nyppimään niitä karvoja! Pinseteillä. Ehkä jo ensimmäisen nypityn karvan jälkeen asiaan löytyy jokin ratkaisu. 

Vierailija
44/51 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiselle sanoisin että voisi ajella karvat. Kuuluu kyllä minusta ihan naisen normaaliin hygieniaan. Ja miehillä ei tarvitse olla hihatonta paitaa töissä, ellei työpaikka ole kuntosali, siellä sellainen on ok. 

Asia ei kuulu sulle. Kainalokarvat on luonnollista, niiden pakonomainen sheivaaminen ei ole.

Miksi sheivaaminen olisi pakonomaista?

Jos vaaditaan, että työpaikalla pitää olla karvaton.

Vierailija
45/51 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, oletko kysynyt työkaveriltasi saisitko imeä niitä kainalokarvoja?

Vierailija
46/51 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos ryhtyisit nyppimään niitä karvoja! Pinseteillä. Ehkä jo ensimmäisen nypityn karvan jälkeen asiaan löytyy jokin ratkaisu. 

Voit pyytää muita työyhteisön jäseniä pitämään häntä paikoillaan kahvihuoneen lattialla nyppimisen ajan samalla kun laulatte suvivirttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/51 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tuskan. Tuntuisi typerältä sanoa tuollaisesta mutta mäkään en voi sietää kainalokarvoja - luoja tietää mistä tämä kammo on tullut...

Vierailija
48/51 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisinko itse  a l a r u u m i s  p a l j a a n a  nyppimisen ajan?

- ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/51 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua häiritsee parinkin työkaverin naamakarvat. Toinen on mies ja toinen on nainen. Siinäpähän häiritsee. Mutta häiritsee.

 

Muita häiritsee varmaan mun epäsiistit latvat kun en vuoteen ole jaksanut leikata yhtään hiuksiani.

Vierailija
50/51 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kyseessä mies vai nainen? Vai onko sillä väliä?

Relevantti kysymys olisi: onko ap hoidon piirissä ja muistaako ottaa lääkkeensä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/51 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sua raukkaa. Näetkö painajaisia niistä, ap?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan