Miksi rikkaat valittavat veroista?
Kyllä itelle kelpaisi maksaa vaikka 50% veroja, jos toisaalta tienaisin sen vaikka 500k euroa vuodessa puhtaana käteen. Mistä on kyse?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Kukahan ne ns köyhät elättäisi jos rikkaat muuttaisivat maasta?
Toivottavasti ne rikkaat muuttavatkim pois. Pääsisi vihdoinkin tyhjäntoimittajista eroon.
Mistähän tukiaisesi sitten maksetaan! ??
Tuttavani on kirurgi tekee sikana töitä ja valtio tulee ja vie 52% joka kk …laittaa miettimään maan ja valuutan vaihtoa 🤔
Koska jos tienaa 8000 e kuussa ja maksaa 40% veroja niin käteen jää 4800 e verojen jälkeen mikä on yhtä paljon kun totua saavien (jota kaikki ei saa, tai ei saa täysimääräisenä) 570€ perusosa mikä on yhtä paljon kun se 4800 e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti ne rikkaat muuttavatkim pois. Pääsisi vihdoinkin tyhjäntoimittajista eroon.
Tuttavani on kirurgi tekee sikana töitä ja valtio tulee ja vie 52% joka kk …laittaa miettimään maan ja valuutan vaihtoa 🤔
Mitkä tukijaiset?
Sua huvittais nyt maksaa puolet veroja ja tienata se 500k käteen koska sä olet köyhä ja sun elämäntyyli on sen mukainen. Jos sä tienaisit oikeasti ton summan, sun elämäntyyli olisi täysin erilainen kuin nyt ja sä olisit täysin eri mieltä asiasta. Sori hyökkäävän kuulonen kommentti
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä progressiivinen verotus on kohtuuton. Ja se, että toiset tykkää tehdä töitä enemmän, niin joutuvat sitten maksumieheksi. Ei ole reilua.
30 prossaa on vielä ihan järkiperäinen peruste veroille. Ei sen isompi luku. Työtätekevällä pitää olla oikeus myös päästä nauttimaankin työnsä hedelmistä.
Mä voisin suostua siihen, että kahteen tonniin saakka saisi tienata verottomasti, jos sen jälkeen sitten olisi veroprosentti 30. Kaikista tuista menisi 10 prosenttia, eikä sitä voisi muuttaa verokortilla.
Siis miten tuo olisi jotenkin parempi systeemi? Nyt saa tienata 1200€/kk palkkatuloa ettei tarvi maksaa veroja, vain eläkemaksu menee. Ja etuuksista maksetaan noin 15% veroja, siis ihan siitä 800 euron yleistuesta.
Eli sinä keventäisit sekä köyhien että rikkaiden veroja... millä sitten maksettaisiin kaikki? Sairaanhoito, koulutus, päivähoito, vanhusten hoito, vammaisten hoito, poliisi, palokunta, armeija, tulli, rajavartiat, oikeuslaitos ja vankeinhoitolaitos, kaikki infra kuten tiet, vesiputket...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtaako olla veroprosentti noin iso, vai laskeeko eläkemaksutkin mukaan, kuten monet ääliöt tekee...
175 000e tuloja, mistä 67 000e veroja.
Kyllä mua ainakin vtuttaa maksaa n. 5600€/kl valtion pohjattoman molokin kitaan.
Mitään sillä saa ja lisää vingutaan joka välissä.
Keksin paljonkin mielekkäämpiä käyttökohteita omille rahoilleni.
Vierailija kirjoitti:
Näissä ihmettelyissä paistaa aina tietämättömyys ja se syykin, miksi itse ei ole rikas. Ihan kuin ne rikkaan tulot tulisivat jostain taikaseinästä ihan kuin Manulle illallinen.
Koska näin ei ole, kyllähän se monikymmenkertainen verojen maksaminen saattaa jossain vaiheessa vähän kypsyttää. Varsinkin, kun niitä verorahoja käytetään ihan älyttömyyksiin.
Toki lottovoitto on sellainen tulomuoto, joka tulee käytännössä täysin ansiotta. Sitä voisikin verottaa oikein kunnolla. Vaikka joku 90% solidaarisuusvero siihen turhuuteen.
Ei, rikkaan tulot ei tule taikaseinästä, paitsi jos saa perinnön, niin tulee. Rikkaiden tulot tulee pääosin toisten tekemästä työstä, niiden joiden palkka on jopa 60 x pienempi. Kukaan ei omin käsin tienaa sellaisia summia joista menisi paljon veroja.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mua ainakin vtuttaa maksaa n. 5600€/kl valtion pohjattoman molokin kitaan.
Mitä sinä teet, että olet ansainnut saada itsellesi yli sata tonnia vuodessa?
Lyön vetoa, että toisten tekemästä työstä kuorit osuuden, se on sitä sun "työtä" joka on 175 000€ arvoinen, sun omasta mielestä.
Ne ei ole sun omia rahoja, sinä et tee mitään niin tuottavaa että siitä tulisi noin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Ennen sitä perusulinaa...Sairaalassa olen käynyt vain syntymässä. Opintotuista jouduin maksamaan takaisin 80% - korotettuna 15%:lla! Koska kehtasin käydä töissä öisin/iltaisin/viikonloppuisin. Ja silti sain ne maisterin paperit määräajassa.
Mutta heipä hei... Ainahan se on kohtuullista, että pitää koko loppuelämä tukea kaikenlaisia ihmelapsia.
Nyt lenkille. Pysyy kondis yllä, eikä tarvitse sitä sairaalaa seuraavaankaan 40 vuoteen. Ja jos tarvis, yksityisellehän se pitäisi kuitenkin maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuo kertoo oikeistolaisen ajattelun kaikki mulle heti nyt pohjattomasta ahneudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinä teet, että olet ansainnut saada itsellesi yli sata tonnia vuodessa?
Lyön vetoa, että toisten tekemästä työstä kuorit osuuden, se on sitä sun "työtä" joka on 175 000€ arvoinen, sun omasta mielestä.
Ne ei ole sun omia rahoja, sinä et tee mitään niin tuottavaa että siitä tulisi noin paljon.
Sitä sinun kannattaa kysellä työnantajaltani.
Jostain syystä haluavat maksaa minun osaamisestani sen verran. Samoin kuin kollegoiden.
Voin kyllä sanoa, että tuotamme jokainen talolle enemmän kuin palkkamme sivukuluineen. Osa siitä hyvästä on salkutettuna eikä näy ansiotulona vielä tässä vaiheessa, jos koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näissä ihmettelyissä paistaa aina tietämättömyys ja se syykin, miksi itse ei ole rikas. Ihan kuin ne rikkaan tulot tulisivat jostain taikaseinästä ihan kuin Manulle illallinen.
Koska näin ei ole, kyllähän se monikymmenkertainen verojen maksaminen saattaa jossain vaiheessa vähän kypsyttää. Varsinkin, kun niitä verorahoja käytetään ihan älyttömyyksiin.
Toki lottovoitto on sellainen tulomuoto, joka tulee käytännössä täysin ansiotta. Sitä voisikin verottaa oikein kunnolla. Vaikka joku 90% solidaarisuusvero siihen turhuuteen.
Ei, rikkaan tulot ei tule taikaseinästä, paitsi jos saa perinnön, niin tulee. Rikkaiden tulot tulee pääosin toisten tekemästä työstä, niiden joiden palkka on jopa 60 x pienempi. Kukaan ei omin käsin tienaa sellaisia summia joista menisi paljon veroja.
Kenen tekemästä työstä lääkäri tienaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo kertoo oikeistolaisen ajattelun kaikki mulle heti nyt pohjattomasta ahneudesta.
Vs. vasemmistolainen "kaikki sun rahat mulle nyt heti"?
Mietis vähän aikaa. Mitä minä olen sinulle velkaa, ja miksi?
Rikkaiden veroilla elätetään teitä tukiloisia. Se on niin epäoikeudenmukaista että paneehan se vituttamaan.
He haluavat 99% väestöstä kuolevan nälkään ja sairauksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensiaskel voi olla osata matematiikkaa sen verran, ettei ole "60 x pienempää".
Se on "0,01667 kertaa pienempää", tai "60. osa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisin kuin AP ne rikkaat maksavat veroa. Paljon.
Rikas ruikuttaa senkin edestä
Missä.
Tällä palstalla rikas maksaa trollille siitä valittamisesta
Ei maksa. Tulee liian kalliiks. Rikas palkkaa nörtin joka koodaa sille valittajabotin. Eiku hemmetti. Nehän kehitti tekoälyn. Rikas käyttää tekoälyä paskalla istuessaan ja koodaa itelleen valittajabotin.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä progressiivinen verotus on kohtuuton. Ja se, että toiset tykkää tehdä töitä enemmän, niin joutuvat sitten maksumieheksi. Ei ole reilua.
30 prossaa on vielä ihan järkiperäinen peruste veroille. Ei sen isompi luku. Työtätekevällä pitää olla oikeus myös päästä nauttimaankin työnsä hedelmistä.
Mä voisin suostua siihen, että kahteen tonniin saakka saisi tienata verottomasti, jos sen jälkeen sitten olisi veroprosentti 30. Kaikista tuista menisi 10 prosenttia, eikä sitä voisi muuttaa verokortilla.
Elantonsa yksin työnteosta saava EI ole rikas. Hän kuuluu mitä suurimmalla todennäköisyydellä keskiluokkaan.
No pitäähän sitä valittaa. Multahan voi leikata, koska eläke on 1400€ brutto, korkeakoulutus ja vammautuminen työelämässä. Itse aivan kaiken nollista itselleen rankalla työllä kädet savesta kynsienaluset verta valuen 89h/päivä työskennelleet oman onnensa sepät ovat ansainneet enemmän kuin sen vähintään 10000 egeä kuussa käteen, joka on nyt niin vähän, koska verotetaan liikaa. Heitä perseet ruvella raataneita ovat kaikki hyvätuloiset. Multa joutaa tosta summasta kyllä ottaa hieman lisää. Ahne laiska paska kun olen.