Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä asiat sinua erityisesti ärsyttävät lentokoneen kanssamatkustajissa?

Vierailija
16.06.2026 |

1. Ihmiset jotka sulkevat käsimatkatavaroille tarkoitetun ylälokeron luukun heti kun ovat saaneet sinne oman laukkunsa vaikka tilaa olisi vielä muillekin tavaroille.

2. Käytävällä käsissään koneen peräosan keittiöön roskiaan, välillä jopa tarjottimia, kuljettavat. Eivätkö nuo tajua, että se on emoillekin kaikkein helpointa kerätä ne kaikilta yhdellä kertaa eikä niin että jokainen vie roskansa itse erikseen ja ruuhkauttaa käytävät.

Kommentit (160)

Vierailija
101/160 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten kukaan ei ole vielä maininnut niitä, jotka huudattavat omia videoitaan äänet täysillä? En tod halua kuunnella roskasarjaasi parin penkkirivin päästä.

Voiko joku kertoa, että miksi jotkut ihmiset tuntuvat nimenomaan HALUAVAN, että kaikki ympärillä olijat kuulevat, mitä he katsovat puhelimesta? Miksi eivät käytä mieluummin kuulokkeita? Jotain huomionhakua, päähenkilösyndrooma?

Itseäni tuollainen nolottaa enkä todellakaan haluaisi kenenkään kuulevan, mitä katson puhelimella. Vaikka ovat ihan perus somevideoita ja sarjoja...

Sitten nämä jotka vilkuilevat vihaisesti, kun yrittävät että muut eivät näe mitä katsovat ruudulta. Hemmetti soikoon jos kerran istut sillipurkissa niin tasan tarkkaan katselen sitä mitä ympärillä näkyy - vaikka se sitten olisi jotain yrityssalaisuuden piiriin kuuluvaa tai  yksityisiä lemmenlurituksia tms. Ei ole minun ongelmani. 

Vierailija
102/160 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiva viettää edes lentokoneessa hetkinen ilman älylaitteita ja tabletteja ja läppäreitä. Niiden käyttö pitäisi kokonaan kieltää lennoilla. Joutuisivat luuripäät olemaan hetkisen oikeassa maailmassa omien ajatustensa kanssa. Se tekisi heillekin hyvää.

Eikö lento- bussi- tai junamatka juuri ole kuin tehty älylaitteita varten? Mitä muutakaan siitä tekee kun ei voi kuin istua paikallaan?

Jos et itse saa vieroitettua itseäsi laitteista, eivät muut oikein siinä voi auttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/160 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten kukaan ei ole vielä maininnut niitä, jotka huudattavat omia videoitaan äänet täysillä? En tod halua kuunnella roskasarjaasi parin penkkirivin päästä.

Voiko joku kertoa, että miksi jotkut ihmiset tuntuvat nimenomaan HALUAVAN, että kaikki ympärillä olijat kuulevat, mitä he katsovat puhelimesta? Miksi eivät käytä mieluummin kuulokkeita? Jotain huomionhakua, päähenkilösyndrooma?

Itseäni tuollainen nolottaa enkä todellakaan haluaisi kenenkään kuulevan, mitä katson puhelimella. Vaikka ovat ihan perus somevideoita ja sarjoja...

Mun lennoilla henkilökunta on aina pyytänyt näitä käyttämään kuulokkeita. Kerran oltiin kaverin kanssa just sanomassa, mutta lentoemäntä ehti ensin.

Vierailija
104/160 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran lapsi potki selkänojaani, mutta lopetti, kun pyysin lopettamaan. Muuten ei ärsytä mikään. 

Hermostuiko pershedelmän mamma? Saitko iskältä turpaasi?

Vierailija
105/160 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hidastelijat. Joka vaiheessa. Ensin aletaan kaivaa sitä lippua esiin vasta portilla, jono seisoo takana. Sitten hiiiitaaaasti madellaan koneeseen ja viikataan sitä takkia ikuisuus sinne lokeroon ja ronklataan se megakokoisen repun jokainen tasku läpi ennen kuin ahdetaan se lokeroon. Ja sama koneesta poistuessa. Noustaan heti tukkimaan käytävä eikä kuitenkaan toimita reippaasti vaan siinä sitten taas kaikessa rauhassa puetaan sitä samaa takkia ja reppua selkään. 
VAUHTIA IHMISET!!!

Mihin sulla on kiire?

Voi olla kiire jatkolennolle. Tai bussiin tai metroon, että ehtii esim junaan. Kaikki eivät jää siihen lentokenttäkaupunkiin. 

Vierailija
106/160 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiva viettää edes lentokoneessa hetkinen ilman älylaitteita ja tabletteja ja läppäreitä. Niiden käyttö pitäisi kokonaan kieltää lennoilla. Joutuisivat luuripäät olemaan hetkisen oikeassa maailmassa omien ajatustensa kanssa. Se tekisi heillekin hyvää.

Eikö lento- bussi- tai junamatka juuri ole kuin tehty älylaitteita varten? Mitä muutakaan siitä tekee kun ei voi kuin istua paikallaan?

Jos et itse saa vieroitettua itseäsi laitteista, eivät muut oikein siinä voi auttaa.

Matkustaessa kuuntelen äänikirjoja. Eri

Vierailija
107/160 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Penkinkallistajat. Yölennot erikseen, mutta kyllä aikuinen jaksaa istua Euroopan lennolla keskellä päivää muutaman tunnin. 

Minä kallistan penkkini ihan niillä Euroopan sisäisilläkin lennoilla. Yleensä lennän päivällä, joten nukun vain 2-3h edellisenä yönä, jotta saan nukuttua koneessa.  Touhuan yleensä aina jotain ja 4-6h lento on liian pitkä aika olla paikoillaan, nukkuessa se sujuu.

Pahoittelut siitä! Toivottavasti eteenpäin liukuvat penkit yleistyvät kaikkiin konemalleihin.

Ai siis sä ihan varta vasten nukut vähän yöllä, että voit häiritä takana istuvaa lennolla..? Kaikkea sitä ihmisille tulee mieleen, mikä ei itsellä kävisi mielessäkään. 

Kuorsaajat ja tuhisijat lennolla pitäisi saada ampua saman tien. Tuli tästä mieleen. 

Vierailija
108/160 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te nykyajan mielikuvituksettomat olmit ette enää osaa esim. nauttia maisemista, ihailla pilviä, viihdyttää itseänne omilla ajatuksilanne, unelmoimalla, muistelemalla, mielestä tulvivilla musiikkikappaleilla, tarkkailemalla kanssamatkustajia jne. Tunnit kuluvat nopeasti ja mielenkiintoisesti ilman elektroniikkaakin. Kokeilkaa joskus!!!

Vierailija
109/160 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

terroristit vituttaa kun ne kaappaa koneen ja räjäyttää sen tai lentää sen johki taloon tai väärää paikkaan ja ampuu meikämandoliinin

Kieltämättä muakin veetuttaa aina kun tämä käy.

Vierailija
110/160 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matkustaessa kuuntelen äänikirjoja. Eri

No tämä on järkevää eikä häiritse ketään. Ei vilku mikään ruutu eikä kuulu pauketta ja pimputusta luureista. 

Vierailija
111/160 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Penkinkallistajat. Yölennot erikseen, mutta kyllä aikuinen jaksaa istua Euroopan lennolla keskellä päivää muutaman tunnin. 

Minä kallistan penkkini ihan niillä Euroopan sisäisilläkin lennoilla. Yleensä lennän päivällä, joten nukun vain 2-3h edellisenä yönä, jotta saan nukuttua koneessa.  Touhuan yleensä aina jotain ja 4-6h lento on liian pitkä aika olla paikoillaan, nukkuessa se sujuu.

Pahoittelut siitä! Toivottavasti eteenpäin liukuvat penkit yleistyvät kaikkiin konemalleihin.

Ai siis sä ihan varta vasten nukut vähän yöllä, että voit häiritä takana istuvaa lennolla..? Kaikkea sitä ihmisille tulee mieleen, mikä ei itsellä kävisi mielessäkään. 

Kuorsaajat ja tuhisijat lennolla pitäisi saada ampua saman tien. Tuli tästä mieleen. 

Etenkin kun ottavat päivälennolla käytäväpaikan ja sitten alkavat kuorsata siinä siten, ettei ikkunapaikkalainen pääse edes vessaan ilman, että täytyy herätellä tätä tyyppiä (awkward). 

Vierailija
112/160 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vieressä istuvien miesten manspreading. Haluavat puolet minunkin jalkatilasta - olen 183cm pitkä nainen ja haluan pitää oman jalkatilani itselläni. 

Näille 'herrasmiehile' todetaan: "ei siellä sun housuissasi mitään niin isoa ole, että pitäisi levitellä haaroja noin paljon".

Sitten sulle voi todeta, että olet epäystävällinen ja voisit vaikka tiedostaa tämän: "Lonkan nivelmaljakko: Miehen lantio on kapeampi ja syvempi, ja lonkkamaljakot suuntautuvat enemmän sivuille. Tämä tekee jalkojen levittämisestä luontevamman ja rennomman lepoasennon reisilihaksille. Naisilla lantio on leveämpi ja lonkkien rakenne ohjaa polvia luonnostaan lähemmäs toisiaan. Anatomiset vaatimukset: Jalkojen pitäminen ristissä tai tiiviisti yhdessä voi aiheuttaa miehillä epämukavaa puristusta ja kuumotusta. On kiveksille haitallista."

Mutta mitäpä tieteestä, pääasia että pääsee soittamaan suutaan miehelle, tai ainakin haaveilemaan sellaisesta.

Lentokoneessa nyt ei ylipäätään moni istu niin että 'jalkojen lepoasento on luonteva ja rento reisilihaksille'. Paitsi nämä minäminät ilmeisesti. 

Vierailija
113/160 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidän itsestään selvänä, että jos edessä olevan penkin kallistaminen häiritsee, niin tällainen henkilö ostaa paikan eturivistä tai exitiltä.

Vierailija
114/160 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun lennoilla henkilökunta on aina pyytänyt näitä käyttämään kuulokkeita. Kerran oltiin kaverin kanssa just sanomassa, mutta lentoemäntä ehti ensin.

Joskus vain volyymit ovat niin kovalla, että luureistakin kuuluu vieressä istujille mitä luuripää kuuntelee. Mahtavat tärykalvot olla paskana näillä. 

Vierailija
115/160 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämätöntä ettei tätä ole vielä mainittu. Tai sitten mulla itselläni on käsittämättömän huono tuuri, kun näin tapahtuu todella usein:

Ihmiset jotka laittavat laukkunsa ihan eri riville kuin missä itse istuvat, siis ylälokeroon. Jumankekka, jos sun omalla rivillä ei ole enää lokeropaikkoja jäljellä, niin sitten laitat laukkusi omaan jalkatilaan etkä vie muiden matkustajien kohdalta sitä lokerotilaa!

Vierailija
116/160 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden kerran häiritsi kanssamatkustaja aika paljon. Olin turistiluokan ekalla rivillä seinän (eli ikkunan) vieressä ja edessä oli siis penkkirivi, jonka yläpuolella kulki verho. Olin siis aika pussinperällä jo valmiiksi. Kun yritin syödä, edessä istuva laski penkkinsä niin taakse kuin sen sai. Olen pitkäjalkainen, joten muutenkin nuo penkit ovat aika ahtaita. Oli aika tukalaa yrittää saada siinä syötyä. En edes voinut sanoa mitään, koska minulla ei turistiluokan asiakkaana ollut mitään asiaa verhon toiselle puolelle.

Vierailija
117/160 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki jotka potkii mun penkkiä kun yritän nukkua tai muuten vain rentoutua.

Vierailija
118/160 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vieressä istuvien miesten manspreading. Haluavat puolet minunkin jalkatilasta - olen 183cm pitkä nainen ja haluan pitää oman jalkatilani itselläni. 

Näille 'herrasmiehile' todetaan: "ei siellä sun housuissasi mitään niin isoa ole, että pitäisi levitellä haaroja noin paljon".

Sitten sulle voi todeta, että olet epäystävällinen ja voisit vaikka tiedostaa tämän: "Lonkan nivelmaljakko: Miehen lantio on kapeampi ja syvempi, ja lonkkamaljakot suuntautuvat enemmän sivuille. Tämä tekee jalkojen levittämisestä luontevamman ja rennomman lepoasennon reisilihaksille. Naisilla lantio on leveämpi ja lonkkien rakenne ohjaa polvia luonnostaan lähemmäs toisiaan. Anatomiset vaatimukset: Jalkojen pitäminen ristissä tai tiiviisti yhdessä voi aiheuttaa miehillä epämukavaa puristusta ja kuumotusta. On kiveksille haitallista."

Mutta mitäpä tieteestä, pääasia että pääsee soittamaan suutaan miehelle, tai ainakin haaveilemaan sellaisesta.

Lentokoneessa nyt ei ylipäätään moni istu niin että 'jalkojen lepoasento on luonteva ja rento reisilihaksille'. Paitsi nämä minäminät ilmeisesti. 

Kyse nyt olikin lähinnä vastauksesta naurettavaan vttuiluun sukuelimistä. Mutta ohi meni.

Vierailija
119/160 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidän itsestään selvänä, että jos edessä olevan penkin kallistaminen häiritsee, niin tällainen henkilö ostaa paikan eturivistä tai exitiltä.

Edessä olevan penkin kallistaminen, eli siis syliin tuleminen, häiritsee kaikkia.

Vierailija
120/160 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te nykyajan mielikuvituksettomat olmit ette enää osaa esim. nauttia maisemista, ihailla pilviä, viihdyttää itseänne omilla ajatuksilanne, unelmoimalla, muistelemalla, mielestä tulvivilla musiikkikappaleilla, tarkkailemalla kanssamatkustajia jne. Tunnit kuluvat nopeasti ja mielenkiintoisesti ilman elektroniikkaakin. Kokeilkaa joskus!!!

Istun käytäväpaikalla, en viitsi kurkotella ikkunaan toisen yli. Epäkohteliasta tarkkailla  kanssamatkustajia. Viihdytään itseäni kotona haaveilemalla. Lentomatka on vaan tylsää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme