Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sairaanhoitokuluista pitäisi säästää?

Vierailija
16.06.2026 |

Sairaudethan eivät kysy lupaa tullessaan, niin eihän siitä edes voi säästää. Ennaltaehkäisevää työtä pitää lisätä esim alkoholin käyttöä rajoittamalla, se aiheuttaa eniten haittoja.

Voisi myös laskea vihannesten hintoja niin ihmiset söisivät enemmän kasviksia.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska meillä on lähes 2milj. eläkeläistä sairauksineen. Eivät mene yksityiselle, vaikka sitä varten heille maksetaan eläkettä, että se laitetaan kulutukseen.

Työikäiset on verotettu ihan loppuun jo. Verojen lisäksi eläkemaksuina viedään 25% palkasta.

Vierailija
2/7 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei satu kuolemaan nuorena, vanhuus odottaa jokaista. Kun nyt haarat vaahdossa poistaa vanhuksilta terveyden- ja sairaanhoidon ja muut palvelut, ne päätökset odottavat myös näitä kannattavia nurkan takana. Sitten on turha itkeä "miksi MINÄ en saa hoitoa vaikka olen raatanut koko ikäni?!!"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska niin iso osa vaivoista johtuu täysin omista valinnoista, liikkumattomuus,lihavuus -> kaikki mitä nuo aiheuttaa.

Vierailija
4/7 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei satu kuolemaan nuorena, vanhuus odottaa jokaista. Kun nyt haarat vaahdossa poistaa vanhuksilta terveyden- ja sairaanhoidon ja muut palvelut, ne päätökset odottavat myös näitä kannattavia nurkan takana. Sitten on turha itkeä "miksi MINÄ en saa hoitoa vaikka olen raatanut koko ikäni?!!"

Sitä varten otetaan yksityinen sairausvakuutus vielä, kun ollaan terveitä. Tämän lisäksi säästetään rahaa vanhuuden varalle + ei päästetä itseä lihomaan ylipainoiseksi.

Vierailija
5/7 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä varten otetaan yksityinen sairausvakuutus vielä, kun ollaan terveitä. Tämän lisäksi säästetään rahaa vanhuuden varalle + ei päästetä itseä lihomaan ylipainoiseksi.

Kaikki ei saa vakuutusta, vakuutus ei korvaa kaikkea ja vakuutuksella on rajansa kuinka kauan se kattaa hoitoja. Saahan sitä toki maksaa tyhjästä tuhansia euroja jos rahaa on liikaa. :D

Vierailija
6/7 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ei saa vakuutusta, vakuutus ei korvaa kaikkea ja vakuutuksella on rajansa kuinka kauan se kattaa hoitoja. Saahan sitä toki maksaa tyhjästä tuhansia euroja jos rahaa on liikaa. :D

Minulla omavastuu 80€/ koodi (sairaus). Korvaa hedelmöityshoitoja lukuunottamatta kaiken - myös kaikki reseptilääkkeet.

Ollut tämä vakuutus 20 vuotta ja sille on ollut paljon käyttöä. Vakuutus otetaan mahdollisimman varhain. Itselle on otettu ensimmäinen yksityinen sairausvakuutus varhaislapsuudessa 80-luvulla. Tämä on nyt järjestyksessä kolmas yksityinen sairausvakuutus, joka minulla on.

Vierailija
7/7 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä - tässä on mielenkiintoinen tilanne päällä kun olen vakavasti sairas ja sairauslomalla työstäni. Meillä on lain vaatima minimi työterveydenhuolto joka ei hoida kuin työhöntulotarkastuksen. Terveyskeskuksella en pääse lääkäriin, koska minulla on työterveyshuolto. Ole siinä sitten...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän