Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monen ex-mies lopettanut lasten tukemisen täysin kun täyttäneet 18v

Vierailija
16.06.2026 |

Pidin omaa exää hyvänä isänä, mutta hän sulki kaikki rahahanat sen jälkeen kun nuoret täytti 18v. Minä autan, jos ei töitä ole, kun opiskelee, lainaan autoja, ostan ruokaa ja kotona on aina ruokaa jne. Isällä on noin kolminkertainen palkka verrattuna minuun sekä luonnollisesti uusi puoliso heti erosta lähtien. Olen kuullut että moni muu mies toimii samoin, eli kokevat ettei lapsia auteta enää täysi-ikäistymisen jälkeen ollenkaan, vaikka rahaa siihen olisi.

MIKSI??

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isän ja lapsen välinen asia. 

Ei ole. Vanhemmilla elatusvastuu 18v jälkeenkin. Ja minunkin ex lopetti tukemisen heti kun mahdollista.

No, eikä ole. Täysi-ikäinen on kuitenkin oikeutettu saamaan vanhemmiltaan avustusta koulutuksesta johtuviin kustannuksiin, jos se katsotaan olosuhteisiin nähden kohtuulliseksi. Pääsääntöisesti hyvin toimeentuleva vanhempi on määrätty maksamaan avustusta lapselle, jonka lukio-opinnot ovat olleet vielä kesken, eli ei tämä kenen tahansa lapsen oikeus ole. 

Vierailija
22/23 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isän ja lapsen välinen asia. 

Lapsi ei siihen voi vaikuttaa jos isää ei kiinnosta. 18-vuotias on muodollisesta täysi-ikäisyydestään huolimatta avuton, koska käy vielä koulua ja asuu huoltajansa luona.

Missä pumpulissa se on kasvatettu, toiset on jo itse saaneet lapsia 18- vuotiaina, ja ottaneet lainaa opiskeluun ja toiset ovat sotimassa isänmaansa puolesta. Vieläkö tämä tapaus on äiskän tissiruokinnassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän miehet käytä rahaa lapsiinsa edes saman katon alla asuessa. Eivät osta vaatteita, käyttötavaroita, joulu- ja synttärilahjoja.

Tuolla on tavaton määrä lapsia, joiden kumpikaan vanhemmista ei huolehdi lapsen elatuksesta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi