Lidl sai kaupparyhmistä ainoana puhtaat paperit elintarvikevalvonnasta, ei ollut lainkaan moitittavaa, K-kauppa säilytti lihaa +14 asteessa
Espoon Sellon K-Citymarketin kalatiskin lämpötilat olivat Ylen hankkimien tarkastusraporttien mukaan paikoitellen 8–10 astetta.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Hakukoneesta voi katsoa oman lähikaupan tilanteen
Sääli että omaa lähikauppaa ei löydy listasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sääli että omaa lähikauppaa ei löydy listasta.
No sitten se ei ollut tarkistuslistalla 2025.
Aika yllättävä tulos isojen kauppojen osalta.
Vierailija kirjoitti:
Aika yllättävä tulos isojen kauppojen osalta.
Hyi, äyriäisiä lämpimästä 🤮
Johtuiskohan Lidl:n hyvöt hygieniapisteet vaikka siitä, että niillä ei ole liha- ja kalatiskejä. Kaikki liha- ja kalatuotteet myydään vakuumipakattuina. Oo, on niin helppoo olla hygieeninen 🎵
Vierailija kirjoitti:
Johtuiskohan Lidl:n hyvöt hygieniapisteet vaikka siitä, että niillä ei ole liha- ja kalatiskejä. Kaikki liha- ja kalatuotteet myydään vakuumipakattuina. Oo, on niin helppoo olla hygieeninen 🎵
Kyllä ne vakuumipakatutkin pitää olla kylmässä. Kaikissa kaupparyhmissä.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisiköhän muidenkin ketjujen sitten sulkea palvelutskit? Ai, mutta eihän se pelasta, pitäisi ne muutkin kylmäaltaat saada pidettyä tarpeeksi kylmänä.
Vierailija kirjoitti:
Täällä K Citymarket sai puhtaat paperit mutta Prismassa oli parannettavaa irtomyynnin hygieniassa. Eikä ihmetyttänyt, sillä olen nähnyt kärpäsiä pörräämässä lihapiirakoissa ja croisanteissa Prisman paistopisteellä.
K-ketju on tässä kohtaa huono verrokki, koska jokainen kauppa on oma yrityksensä. Lidl ja S-ryhmä voivat helpommin ohjata omia myymälöitään ja vaatia yhtiön toimitapojen noudettamista.
Vierailija kirjoitti:
Lidl taitaa olla näistä ainoa joka pitää kana- ja lihapakkaukset kannellisissa kylmäarkuissa, eineksiä ja leikkeleitä lukuunottamatta? Olen aina ihmetellyt miten kanafileitä ja jauhelihaa voidaan säilyttää avoimissa hyllyissä 😮
Vierailija kirjoitti:
Yksi Prisma muka loistava vaikka siellä on aina rikki pakastamia, saa vatsatauti jos ostaa niitä, usein lihahylly rikki ja paperi pyyhkeena. Viime vuonna oli pakaste kansi pois ja rikki. Ja likainen kahvikone. Silti muka loistava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lidl taitaa olla näistä ainoa joka pitää kana- ja lihapakkaukset kannellisissa kylmäarkuissa, eineksiä ja leikkeleitä lukuunottamatta? Olen aina ihmetellyt miten kanafileitä ja jauhelihaa voidaan säilyttää avoimissa hyllyissä 😮
Ainakin prismassa ne on oven takana kaapissa. Sinänsä olet kyllä oikeassa ettei se ole arkku.
Rahanahneet K-kauppiaat lisäävät tulojansa silläkin että ei käytetä niin paljon energiaa (rahaa) kylmälaitteiden kulutukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin prismassa ne on oven takana kaapissa. Sinänsä olet kyllä oikeassa ettei se ole arkku.
Ei ainakaan omassa prismassa, vaan ihan avohyllyissä kaikki nuo.
Ai , mun lähi Sale sai ainakin 3 sinistä oivallista merkkiä.
Sen sijaan Citymarket oli huomautettavaa, ei pelkästään pieniä puutteita. Olen tän kyllä henk koht todennut, enkä osta sieltä lihoja ollenkaan.
Siitäkö se johtuu kun käyn k-kaupassa ostoksilla, niin mahasta vääntää syönnin jälkeen, mutta kun käyn Lidlissä, niin ei tule mahan väänteitä.
Ei ole varaa pitää kylmälaitteita päällä, kun pitää se Mersu vaihtaa vuoden välein uuteen.
250 metriä lähimpään K-marketiin. Silti ajelen mieluummin bussilla S-marketiin 4km päähän.