Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia ja minkä hintaisia kenkiä käytät?

Vierailija
15.06.2026 |

Kesällä
Syksyllä
Talvella

Ja kuinka monta paria omistat?
Miehetkin saavat vastata! :D

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yllättynyt, odotin että tässä luetellaan vaan blahnikeja ja louboutineja...

Lähinnä tennarityyppi itse olen, ja kun joutuu joka päivä ulkoilemaan niin on lenkkareita myös, nikeä esim. Kesäiseen kävelyretkeen haltin sandaaleita parit. "Fiinimpiä" jotkut avokkaat, ballerinat ja sandaalit. Talvella maiharityylisiä lähinnä. 

Hinnat on parista kympistä sataseen. 

Vierailija
22/50 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yllättynyt, odotin että tässä luetellaan vaan blahnikeja ja louboutineja...

Lähinnä tennarityyppi itse olen, ja kun joutuu joka päivä ulkoilemaan niin on lenkkareita myös, nikeä esim. Kesäiseen kävelyretkeen haltin sandaaleita parit. "Fiinimpiä" jotkut avokkaat, ballerinat ja sandaalit. Talvella maiharityylisiä lähinnä. 

Hinnat on parista kympistä sataseen. 

... niin ja parimäärä on varmaan aika valtaisa kun tuohon vielä lisäksi kaikki pihacrocsit, kumpparit, uimakengät...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten 6 euron crockseja. Sadepäivinä 25 euron kumisaappaita. Raskaammissa töissä 180 euron rautasaappaita.

N56

Mistä saa kuydella eurolla Crockseja?  

Vierailija
24/50 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvella riekerin kenkiä, omistan kahdet + toppasaappaat

Kesällä salomonin kenkiä, omistan 4 parit, adidaksen juoksukengät, firefly tennarit, vans tennarit, rieker kävelykengät, feikkicroksit. Ja löytyy muitakin. Miehen mielestä niitä on liikaa🤭

Vierailija
25/50 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rieker, Ecco. Yleensä melko kalliita, muista vaatteista säästän.

Vierailija
26/50 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bugatin erilaisia kesäkenkiä ostanut vuoden sisällä neljät Tokmannilta, noin 30 - 50 euroa pari, älyttömän hyviä jalassa. Sitten on Jalaksen turvakengät.

Talvella kahdet pomarin kengät pyhäkenkinä ja kotona kahdet sievin maiharit vetoketjulla.

Talvella maaliskuussa vasemman jalan päkiä kipeytyi kun erehdyin käyttämään nastakenkiä. Vieläkin tuntuu.

Hävitin huonot kengät kuten lenkkarit. Hyviin kenkiin hain pehmeyttä kokeilemalla eri pohjallisia. Tilalle kenkiä joissa on pehmyt paksu pohja. Dunlopin Puroforte kumikengissä on paksu pehmeä pohja. Samoin bugatin halvoissa tennareissa ja kävelykengissä.

Vierailija
27/50 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies täällä myös

Noin 30 v käyttänyt pl urheilukengät , ainoastaan Goodyear Welt-rakenteella olevia kenkiä. alkuun Church's kunnes  kyllästyin halvalla nahalla vedätykseen. Hyviä nyt C& J, Cheaney, Paraboot, Alden ja Loake sekä espanjalainen Carmina. Jotain ostanut vintage-osastolta. Jalkineita on aivan liikaa...johonkin täytyy rahansa näin lapsettomana laittaa. Paras hintalaatusuhde varmasti ranskalaisella Parabootilla....kunnon perusjalkineita jotka sopivat tyylinsä puolesta myös muille kuin "pukumiehille" (tyhmä termi muuten, mutta menköön tähän hätään) Parabootteja ei varmaan saa rikki kuin sepän työjalkineilla.

Vierailija
28/50 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies täällä myös

Noin 30 v käyttänyt pl urheilukengät , ainoastaan Goodyear Welt-rakenteella olevia kenkiä. alkuun Church's kunnes  kyllästyin halvalla nahalla vedätykseen. Hyviä nyt C& J, Cheaney, Paraboot, Alden ja Loake sekä espanjalainen Carmina. Jotain ostanut vintage-osastolta. Jalkineita on aivan liikaa...johonkin täytyy rahansa näin lapsettomana laittaa. Paras hintalaatusuhde varmasti ranskalaisella Parabootilla....kunnon perusjalkineita jotka sopivat tyylinsä puolesta myös muille kuin "pukumiehille" (tyhmä termi muuten, mutta menköön tähän hätään) Parabootteja ei varmaan saa rikki kuin sepän työjalkineilla.

Olen samaa mieltä tuosta.
Jotenkin hassua ylipäätään kuinka kaikki laatukengät ovat olevinaan pukumiesten hienostelua. Esimerkiksi paljon käyttämäni Red Wingin Postmanit ovat nykyään monen mielestä järjettömän kalliit hienostelukengät. Vaikka nehän on nimensä mukaisesti alun perin tehty postimiesten virkakengiksi.
Samat ihmiset jotka kauhistelevat 350-750 euron kenkien hintaa, käyttävät saman rahan tai enemmän sumeilematta elektroniseen härpäkkeeseen joka vanhenee muutamassa vuodessa.
Kenkien laadussa on kyllä menty todella pahasti alaspäin. Ärsyttävää kun kenkiä joutuu tilaamaan ulkomailta saakka.

29/50 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sievit sopii mun räpylään ja niiltä on kaikenlaista vapaa-ajan- ja ammattimallistosta. Lempparit on gore-tex maiharit, pian 10 vuotiaat.

Hintahaitari kai 150-300, en enää muista. Olisko tusina erilaisia ja työpaikalla sekä varvassuojalliset että toimistoon.

Just kattelin kun kesämalleja otin esille, että taidan kipata kaikki muut pelastusarmeijalle, eivät istu eivätkä tule käytetyksi. Pomarit saa jäädä, vaikka on  vähän kapeet.

On kyllä sen laatuset ongelmaräpylät että hyvä kun löytyi lopulta edes tää yksi toimiva merkki.

Sievin kenkiä käytän minäkin. Kun on jo yli 30 vuotta sairastanut nivelreumaa, niin vaikka noi kengät maksaakin, pystyn edelleen kävelemään.

Vierailija
30/50 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ongelmajalat, jonka vuoksi käytän arkipäivässä aina tukipohjallisia. Kengät saavat maksaa ihan mitä tahansa, kunhan ovat niiden kanssa hyvät jalassa. Sama koskee juhlakenkiä, vaikka niitä käytänkin vain satunnaisesti. Korkkareista olen ikävä kyllä joutunut luopumaan, max 5 cm korko käy tilapäisesti.

Vierailija
31/50 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän ainoastaan nahkakenkiä. Lumettomana kautena minulla on käytössä kahdet arkikengät, joita käytän vuoropäivin. jotta ne kestäisivät pidempään. Talvella nahkasaappaita. Juhlavampiin tarkoituksiin minulla on useita nahkakenkäpareja, jotka eivät ole niin usein vuorossa. Nahkakengät ovat kauniita je kestävät vuosia käytössä. Maksavat ehkä sadasta eurosta ylöspäin, mutta alennusmyynnissä vähemmänkin.

Vierailija
32/50 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies täällä myös

Jotenkin hassua ylipäätään kuinka kaikki laatukengät ovat olevinaan pukumiesten hienostelua. Esimerkiksi paljon käyttämäni Red Wingin Postmanit ovat nykyään monen mielestä järjettömän kalliit hienostelukengät. Vaikka nehän on nimensä mukaisesti alun perin tehty postimiesten virkakengiksi.
Samat ihmiset jotka kauhistelevat 350-750 euron kenkien hintaa, käyttävät saman rahan tai enemmän sumeilematta elektroniseen härpäkkeeseen joka vanhenee muutamassa vuodessa.
Kenkien laadussa on kyllä menty todella pahasti alaspäin. Ärsyttävää kun kenkiä joutuu tilaamaan ulkomailta saakka.

Kyllä. Jos miettii vaikka nilkureita/bootseja, hintaluokat menevät osapuilleen seuraavasti:
<100 eur markettiroskaa. Tekonahkaa tai jos on aitoa, niin on laadultaan surkeaa ja siksi muovilla päällystettyä. Pohjat on liimattu, eli kengät on tarkoitettu kertakäyttötuotteeksi.
+-200eur parempi markettilaatu. Nahka on aitoa mutta yhä corrected grain ja pintakäsiteltyä, mikä tarkoittaa mm. lyhyempää käyttöikää, huonompaa hengittävyyttä ja sitä ettei nahka muotoudu omaan jalkaan sopivaksi kovinkaan hyvin. Pohjat on yhä liimattu.
+-300eur muotitalolaatu. Nahka on kenties vähän miellyttävämpää ja hyvällä tuurilla pintakäsittelemätöntä, joskin huonommasta päästä olevaa sellaista. Kengät näyttävät paremmin tehdyiltä ja monella tapaa ovatkin sitä, mutta viimeistään suutarille viedessä selviää missä asioissa on menty siitä missä aita on matalin.
400-500 eur entry level laatukengät. Kengät on tehty pitkälti käsin ja pohjat on ommeltu&pultattu kiinni, eli pohjat voi uusia suutarilla helposti. Nahka on full grain eli ottaa vastaan hoitoaineita ja kestää eliniän, mutta ei ole vielä huippulaatuista. 
600-700 eur ja ylöspäin nahka on pehmeämpää ja parempilaatuista, ja valmistuksessa on kiinnitetty enemmän huomiota yksityiskohtiin.
1000 eur+ puhutaan jo kenkähifistelystä. Tavallisen käyttäjän kannalta laatu ei enää parane olennaisesti.

Vierailija
33/50 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies täällä myös

Kyllä. Jos miettii vaikka nilkureita/bootseja, hintaluokat menevät osapuilleen seuraavasti:
<100 eur markettiroskaa. Tekonahkaa tai jos on aitoa, niin on laadultaan surkeaa ja siksi muovilla päällystettyä. Pohjat on liimattu, eli kengät on tarkoitettu kertakäyttötuotteeksi.
+-200eur parempi markettilaatu. Nahka on aitoa mutta yhä corrected grain ja pintakäsiteltyä, mikä tarkoittaa mm. lyhyempää käyttöikää, huonompaa hengittävyyttä ja sitä ettei nahka muotoudu omaan jalkaan sopivaksi kovinkaan hyvin. Pohjat on yhä liimattu.
+-300eur muotitalolaatu. Nahka on kenties vähän miellyttävämpää ja hyvällä tuurilla pintakäsittelemätöntä, joskin huonommasta päästä olevaa sellaista. Kengät näyttävät paremmin tehdyiltä ja monella tapaa ovatkin sitä, mutta viimeistään suutarille viedessä selviää missä asioissa on menty siitä missä aita on matalin.
400-500 eur entry level laatukengät. Kengät on tehty pitkälti käsin ja pohjat on ommeltu&pultattu kiinni, eli pohjat voi uusia suutarilla helposti. Nahka on full grain eli ottaa vastaan hoitoaineita ja kestää eliniän, mutta ei ole vielä huippulaatuista. 
600-700 eur ja ylöspäin nahka on pehmeämpää ja parempilaatuista, ja valmistuksessa on kiinnitetty enemmän huomiota yksityiskohtiin.
1000 eur+ puhutaan jo kenkähifistelystä. Tavallisen käyttäjän kannalta laatu ei enää parane olennaisesti.

Esimerkkejä:
<100 eur Bugatti, Rieker
+-200eur Pomar, Doc Martens, Timberland
+-300eur tässä hintaluokassa näyttäisi olevan vähän tarjontaa, eli sitä sun tätä. 
400-500eur Loake, Red Wing

600-700eur Crockett&Jones
+-1000eur Alden

Vierailija
34/50 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska miehetkin saavat vastata oikein ap:n luvalla, niin...
Kyllästyin jossain vaiheessa heikkolaatuisiin kenkiin jotka rikkuvat tai menettävät muotonsa nopeasti, ja päätin siirtyä laadukkaampiin jalkineisiin joita voi huoltaa suutarilla. Käytän nykyiset ensin loppuun, mutta en enää osta halpiskenkiä lisää.
Mulla on käytännössä 2 paria per vuodenaika. Kesäksi on nyt satasen tennarit jotka alkavat olla tiensä päässä ja Red Wingin Postmanit.
Syksyksi on Aldenin ja Loaken bootsit. 
Talveksi on niin ikään loppuun käytettävät Pomarit ja Red Wingin bootsit.
Kaupungille ja ravintolaan on siistimmät Crockett&Jonesin broguekengät ja pukujuhliin italialaiset juhlakengät.
450-750€ kengistä voi kuulostaa paljlta, mutta huollettuina ne kestävätkin sitten eliniän.
M41

Mitkäs ne Crockett&Jonesin kengät ovat? Oletko ollut tyytyväinen? Olen itse ajatellut hankkia tällaiset juurikin kaupunkikengiksi:
https://eu.crockettandjones.com/collections/pembroke/products/pembroke-…
121212

Nämä on hyviä, ja pohjan voi vaikka kokonaan vaihtaa kun tulee tiensä päähän. Ei ole ollut vielä tarve. Olen siis nainen ja mulla on heiltä nilkkurit ja matalat nauhakengät, naisten mallistosta. 

Vierailija
35/50 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bugatin erilaisia kesäkenkiä ostanut vuoden sisällä neljät Tokmannilta, noin 30 - 50 euroa pari, älyttömän hyviä jalassa. Sitten on Jalaksen turvakengät.

Talvella kahdet pomarin kengät pyhäkenkinä ja kotona kahdet sievin maiharit vetoketjulla.

Talvella maaliskuussa vasemman jalan päkiä kipeytyi kun erehdyin käyttämään nastakenkiä. Vieläkin tuntuu.

Hävitin huonot kengät kuten lenkkarit. Hyviin kenkiin hain pehmeyttä kokeilemalla eri pohjallisia. Tilalle kenkiä joissa on pehmyt paksu pohja. Dunlopin Puroforte kumikengissä on paksu pehmeä pohja. Samoin bugatin halvoissa tennareissa ja kävelykengissä.

Sama vaiva. Löysin Hokat erityisesti Bondi-mallin. Googlaa Hoka Bondi. Mun kokoa on usein alessa ja lisäksi naisten samplekokoa olen, se on auttanut monessa outletissa. 

Vierailija
36/50 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lacoste nahkakengät ollut monta vuotta käytössä samoin Fila kangaskengät.

Vierailija
37/50 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

60 - 150 e

Halvalla ei saa hyviä kenkiä.

Vierailija
38/50 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skechersejä, uggeja, temun halppiksia

Vierailija
39/50 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä Groundiesin pj-tennarit ja Tamariksen sandaalit. Molemmat maksoivat reilu 100 €.

Talvella Lowan talvikengät (250 €) ja Eccon talvisaappaat (150 € muistaakseni). 

Keväälle ja syksylle ei ole erikseen kenkiä tällä hetkellä. Lenkkareista meni varvas läpi ja goretexit eivät enää sovi, kun raskaus muutti taas jalkaa. 

Kumisaappaina Nokian hait (40 €).

Vierailija
40/50 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäksi on 5 v vanhat Tokmannin sandaalit, hinta uutena 7 €. Muille vuodenajoille on Tokmannin 3 v vanhat lenkkarit, hinta uutena 39,90 €. Kadehtikaa kaikki meitä työttömiä ja meidän valtavia tukia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi