Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huh täällä on nykyään sairasta porukkaa.

Vierailija
15.06.2026 |

Mitä tahansa ketjua lukee, niin yhtäkkiä saattaa tulla vastaan niin sekopäisen ihmisvihamielisiä vastauksia, että tulee ihan fyysisesti paha olo.

Olen kyllä tosi pahoillani että joidenkin ihmisten tilanne on tuo.

Onkohan näin ollut jo pitkään, vai ovatkohan he vain löytäneet tänne?

Tämä oli ennen ihan suht järkevä palsta, etenkin 10 v sitten. Nyt on kyllä jokin pahasti vialla, kun normaali empatian kykyinen ihminen ei pysty enää käymään täällä. :/

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vääristely ja väärinymmärtäminen on myös raskasta täällä. En tiedä, onko osa siitä provoilua. Jos vaikka kommentoi, että tykkään banaanista niin kohta on joku huutamassa että Ai väität siis että kaikki appelsiinit pitäisi poistaa maailmasta!?

Suomessa ei osata keskustella. Ja sen kyllä huomaa kuka tahansa, joka vaivautuu edes viideksi minuutiksi seuraamaan keskimääräistä suomalaista somekeskustelua tai vaikka poliitikkojen vaaliväittelyä. Niissä vilisee niin sanottuja argumentoinnin virheitä, jotka vievät keskustelua pois itse aiheesta.

Jos on mahdollista tulkita kommentti kahdella tavalla, on suotavaa tulkita kommentti sen esittäjälle edullisemmalla tavalla. Nykyisessä tahallisen väärinymmärtämisen kulttuurissa tuntuu, että tavoitteena on pikemminkin päinvastainen, tulkitsemme toistemme kommentit mahdollisimman pahantahtoisesti. Entäpä jos seuraavan kerran kun "raivostut" toisen sanomisista miettisitkin, onko mahdollista että olet tulkinnut hänet väärin.

Se on jo arvo jos erilaiset näkemykset jostain pääsevät näkyviin. Tietyissä isojen massojen paikoissa eivät pääse. Täällä sentään selvästi yritetään päästää erimielisten jännitteet näkyviin.

Vierailija
42/61 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä olet sinäkin täällä.

Olen, mutta ei täällä jaksa enää viettää aikaa.

Ennen oli ns. hyvän mielen palsta, ja vertaistuen, oli kiinnostaviakin keskusteluja.

Omalta osaltani tämä palsta alkaa olla mennyttä aikaa…

Ap

Esimerkiksi Mielenterveystalo tarjoaa ohjatusti vertaistukea ja keskusteluryhmiä joissa saat osaksesi myötätuntoa ja myötäilyä. Nykyään vääriä mielipiteitä pitäisi pidätellä hysteerisemmin kuin pierua. Siellä ne molemmat kuitenkin ovat, ihmisen sisällä. Ja jossain jokaisen saatava päästää ne ulos. Aikuisuus on vastuuta, eikä paikka johon ihmiset tulevat esittämään joululahjalista toiveista miten muiden tulisi käyttäytyä.

Hei hei ja oikein kivaa kesän jatkoa sinulle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vääristely ja väärinymmärtäminen on myös raskasta täällä. En tiedä, onko osa siitä provoilua. Jos vaikka kommentoi, että tykkään banaanista niin kohta on joku huutamassa että Ai väität siis että kaikki appelsiinit pitäisi poistaa maailmasta!?

Suomessa ei osata keskustella. Ja sen kyllä huomaa kuka tahansa, joka vaivautuu edes viideksi minuutiksi seuraamaan keskimääräistä suomalaista somekeskustelua tai vaikka poliitikkojen vaaliväittelyä. Niissä vilisee niin sanottuja argumentoinnin virheitä, jotka vievät keskustelua pois itse aiheesta.

Jos on mahdollista tulkita kommentti kahdella tavalla, on suotavaa tulkita kommentti sen esittäjälle edullisemmalla tavalla. Nykyisessä tahallisen väärinymmärtämisen kulttuurissa tuntuu, että tavoitteena on pikemminkin päinvastainen, tulkitsemme toistemme kommentit mahdollisimman pahantahtoisesti. Entäpä jos seuraavan kerran kun "raivostut" toisen sanomisista miettisitkin, onko mahdollista että olet tulkinnut hänet väärin.

Tästä olen samaa mieltä! Vastakkainasettelu kaikessa nettikeskusteluissa on lisääntynyt minusta voimakkaasti verrattuna vaikka 10vuoden takaiseen keskustelukulttuuriin. Ja nekin jolla ei ole mitään sanottavaa aiheeseen, käyvät ilkeästi sanomassa vaikka pikku kirjoitusvirheistä! Tai muuten vaan suoltamassa jotain ihmisvihaa ketjuun.

Itse aihe jää aina jalkoihin. Tai keskustelemalla toisen ymmärtämiseen pyrkiminen. Tai kiinnostuneisuus erilaisuutta kohtaan, maailman ymmärtäminen.

Ap

En muista käytiinkö ennen aina kommentoimassa mistä ei tykkää tai ei kiinnosta, niin paljon kuin nykyään? 

Esim jos joku kysyy mistä voisi ostaa labubuille vaatteita niin pian on joku kommentoimassa että Turhia kapistuksia ja pitäisi kieltää. Jos joku kyselisi netissä vaikka mitkä on hyvät ratsastussaappaat niin en minä käy sille sanomassa että koko hevosurheilu on turhaa eikä mua kiinnosta. Selaan vain ohi. Netissä on hirveästi kaikkea, epäkiinnostavat voi ohittaa. 

Vierailija
44/61 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen oli ns. hyvän mielen palsta, ja vertaistuen, oli kiinnostaviakin keskusteluja.

Ap

Esimerkiksi Mielenterveystalo tarjoaa ohjatusti vertaistukea ja keskusteluryhmiä joissa saat osaksesi myötätuntoa ja myötäilyä. Nykyään vääriä mielipiteitä pitäisi pidätellä hysteerisemmin kuin pierua. Siellä ne molemmat kuitenkin ovat, ihmisen sisällä. Ja jossain jokaisen saatava päästää ne ulos. Aikuisuus on vastuuta, eikä paikka johon ihmiset tulevat esittämään joululahjalista toiveista miten muiden tulisi käyttäytyä.

Mun mielestä on vaikea nähdä tässä kommentissa muuta tarkoitusta kuin sohaista minua. 

Kyllä, tuntui pahalta. Onneksi mulla on kuitenkin mieli ja elämä siinä kunnossa tällä hetkellä, että tällainen tuntuu ikävältä hetken, mutta ei vaikuta isosti omaan  olooni.

Jollekin se vousi aiheuttaa vielä isomman pahan olon.

Täällä viestien takana on ihan oikeita ihmisiä, ja elämäntilanteita on monia.

Ap

Vierailija
45/61 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä sosialismi ja missä? 

Oikeisto ollut vallassa neljättä vuotta, koska aiotte kirjoittaa heistä?

Suomessa ei ole oikeistoa. Suomen kriisi on vastavoiman puute, täällä ei ole kuin pelkkiä narsisteja, joita kiinnostaa vain ja ainoastaan yksi asia, minäminäminä. Aloittajankin kiukuttelee kuin pikkulapsi, jolta on viety kaikki lelut ja karkit, kun kaikki ei ole empaattinen ja herkkä, lapsista kiinnostunut vollottaja, joka kutoo pakolaisille sukkia ja katselee kissavideoita ja jonka suurin haave on tulla kosituksi. Ja jonka jutut kuulostavat yhtä lempeiltä kuin ekstaasia vetänyt ÄitiAmma.

Vierailija
46/61 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fassareita / persuja soluttautuu kaikkialle...

Kumpi sinä olet?

Vierailija
47/61 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katuukohan tämä palsta tähän, mitä mieltä olette?

Itsellä ainakin käyminen vähentynyt tosi paljon parin viime vuoden aikana. Ei vaan jaksa kahlata läpi ***kaa ja etsiä sen seasta jotain järkevää/piristävää/vertaistukea. Kaikki nämä ominaisuudet on tältä palstalta ajettu alas.

Ap

Mode antoi eilen useamman sairaan r*iskausketjun olla pystyssä. Kaikki ruokaan liittyvät esim. poistetaan...

Saara Särmä ja muut läskiaktivistit poistattavat ruokaketjut, koska se on naisvihaa ja tuottaa kehohäpeää.

Vierailija
48/61 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katuukohan tämä palsta tähän, mitä mieltä olette?

Itsellä ainakin käyminen vähentynyt tosi paljon parin viime vuoden aikana. Ei vaan jaksa kahlata läpi ***kaa ja etsiä sen seasta jotain järkevää/piristävää/vertaistukea. Kaikki nämä ominaisuudet on tältä palstalta ajettu alas.

Ap

Mode antoi eilen useamman sairaan r*iskausketjun olla pystyssä. Kaikki ruokaan liittyvät esim. poistetaan...

Siksipä täällä ei kannata ottaa kantaa mihinkään.Samalla tavalla voisi mennä pihalle vittuilemaan naapureille nämä negailijat mutta taitaa jäädä tekemättä muumeilta.Säälittävää.

Vierailija
49/61 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mun mielestä on vaikea nähdä tässä kommentissa muuta tarkoitusta kuin sohaista minua. 

Kyllä, tuntui pahalta. Onneksi mulla on kuitenkin mieli ja elämä siinä kunnossa tällä hetkellä, että tällainen tuntuu ikävältä hetken, mutta ei vaikuta isosti omaan  olooni.

Jollekin se vousi aiheuttaa vielä isomman pahan olon.

Täällä viestien takana on ihan oikeita ihmisiä, ja elämäntilanteita on monia.

Ap

Aplodeja. 

Vierailija
50/61 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

V*tuiksi menee, jos on mennäkseen, ei siinä sen kummempaa. 

Vierailija
51/61 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi sairauden oire on että aletaan tunkea joka saatanan ketjuun politiikkaa tai perversioita, täysin ketjun alkuperäisestä aiheesta riippumatta.  Pikku paskiaisilla menee hermot kun niidne omat jätökset poistetaan niin alkavat härkkiä paskaa toisten ketjuihin.

Vierailija
52/61 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sosialismi ja missä? 

Oikeisto ollut vallassa neljättä vuotta, koska aiotte kirjoittaa heistä?

Suomessa ei ole oikeistoa. Suomen kriisi on vastavoiman puute, täällä ei ole kuin pelkkiä narsisteja, joita kiinnostaa vain ja ainoastaan yksi asia, minäminäminä. Aloittajankin kiukuttelee kuin pikkulapsi, jolta on viety kaikki lelut ja karkit, kun kaikki ei ole empaattinen ja herkkä, lapsista kiinnostunut vollottaja, joka kutoo pakolaisille sukkia ja katselee kissavideoita ja jonka suurin haave on tulla kosituksi. Ja jonka jutut kuulostavat yhtä lempeiltä kuin ekstaasia vetänyt ÄitiAmma.

Tämä nauratti.

Minulla on tosiaan hieman noita kuvailemiasi piirteitä. <3

Minusta eri mielipiteitä on todella hyvä olla ja tuoda esiin. Toisia kunnioittaen. Toki satiiria yms. saa ja pitää minusta olla. Vähän tuossa sun tekstissä oli minusta siihen suuntaan, jolle voin itsekin hymähtää. Se on vielä eri asia kuin vihapuhe, tahallinen ilkeys jne.

Ap

Vierailija
53/61 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Nykyään kiinnostavat keskustelut katoavat ja höpöhöpö-kissanristiäisketjut saavat olla.

Vierailija
54/61 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sait siihen vanhaan aikaan enemmän haukkua ihmisiä rauhassa. Ny kun joku tästä hermostuu ja sanoo sulle että tuki turpasi , nii heti on. Yyyy yyyy. 

Vierailija
55/61 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
56/61 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On täällä aina ollut aika kylmiä ja empatiakyvyttömiä mammoja, mutta nykyään on lisänä sitten aidosti paholaismaiset nettimiehet.

Vierailija
57/61 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun tulisi perustaa incel-persuille oma ilmainen roskajankkauspalsta Ylilaudan tilalle. Tällöin muut palstat voisivat tervehtyä.

Vierailija
58/61 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on se Ylilauta syndrooma. sinne hakeutui ensin kaikki vähän syrjäytyneet eri tavalla ajattelevat koulukiusaajat jotka rakasti vihata ja haukkua ihmisiä.

lopulta se vihamielinen keskustelu siirtyi kaikkiin, jotka siellä oli. ja koska he siirtyvät nyt vauvalle niin se sama lisääntyy ja tarttuu muihinkin. 

Vierailija
59/61 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylilauta muuttui maksulliseksi. Sieltä tuli sekopäisiä nuoria miehiä tänne.

Minusta täällä pesii enemmän vihaisia naisia. Koitappa neutraalisti puolustaa miestä, niin nämä äkäiset rekkalesbot ja feministit haukkuu sut mt-potilaaksi ja vaikka miksi.

Karkea esimerkki. 

Nainen pettää -> hän on voimaantunut ja syy on, että miehensä on sika.

Mies pettää -> mies on sika.

Älä vaan horjuta tätä narratiivia tai surullista lynkataan.

Vierailija
60/61 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Nykyään kiinnostavat keskustelut katoavat ja höpöhöpö-kissanristiäisketjut saavat olla.

Salkkarit spekulointiketju 2 on mielisairaiden pilaama. Siellä on yksi tai useampi sekopää, joilta tulee sitä samaa toistoviestiä, kuinka Mira on pilannut Johannan elämän, Mira on syyllinen siihen kun syntyi raiskauksen johdosta... jne. Ihan sairasta. Nämä ja muiden haukkumisviestit saa siellä seistä ja sitten vähänkin fiksuja kommentteja poistetaan hyvinkin äkkiä. Jos ei kommentti ole tietyn muotin mukainen, niin sata alapeukkua ja poistoon. Nämä kuvittelevat omistavansa oikeudet muiden mielipiteisiin. Saisi sen spekulointiketjun lukita ja poistaa, kuten aiemmallekin tehtiin, vaikkei jutut olleet siinä menneet likikään niin pimeiksi kuin tässä toisessa. 

Se on, kun lääkitys on kyllin vahva, mutta täysin väärä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi