Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huh täällä on nykyään sairasta porukkaa.

Vierailija
15.06.2026 |

Mitä tahansa ketjua lukee, niin yhtäkkiä saattaa tulla vastaan niin sekopäisen ihmisvihamielisiä vastauksia, että tulee ihan fyysisesti paha olo.

Olen kyllä tosi pahoillani että joidenkin ihmisten tilanne on tuo.

Onkohan näin ollut jo pitkään, vai ovatkohan he vain löytäneet tänne?

Tämä oli ennen ihan suht järkevä palsta, etenkin 10 v sitten. Nyt on kyllä jokin pahasti vialla, kun normaali empatian kykyinen ihminen ei pysty enää käymään täällä. :/

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten täällä on vain muutama, mahdollisesti vain yksi ihminen, joka spämmää trollialoitteen toisensa jälkeen saadakseen tyhjiin päiviinsä edes jotain sisältöä. 

Kaikki kommentit vihamielisetkin on hänell tervetulluta sen hiljaisuuden ja muiden ihmisten hylkäämisen jälkeen.

Älä jaksa olla lapsellinen. 

Vierailija
22/61 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylilauta muuttui maksulliseksi. Sieltä tuli sekopäisiä nuoria miehiä tänne.

Onkohan heitä paljon, vai kuinka paljon esim. muutama pahoinvoiva jaksaa kirjoitella tänne..?

Voi kun heidän elämänsä kääntyisi parempaan  päin!

Ap

Älä jaksa lässyttää. Nostat itseäsi, samalla lasket muita. 

Miten niin nostan?Olen hieman hämilläni tästä tulkinnasta.

Itse en suolla ilkeyksiä nettiin. Mullakin on vaikeuksia ja itse asiassa Mt-diagnoosejakin. Jossain määrin tiedän mitä on ahdistunut ja masentunut olo.

Ymmärrän että sellaisen käytöksen, mitä täällä palstalla on, täytyy kummuta ihan tosi pahasta olosta. Se herättää minussa myötätuntoa.

Silti sitä on turhauttava lukea, olen herkkä ihminen. Eikä täällä voi mitenkään edes yrittää auttaa sellaista, joka ei halua apua.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katuukohan tämä palsta tähän, mitä mieltä olette?

Itsellä ainakin käyminen vähentynyt tosi paljon parin viime vuoden aikana. Ei vaan jaksa kahlata läpi ***kaa ja etsiä sen seasta jotain järkevää/piristävää/vertaistukea. Kaikki nämä ominaisuudet on tältä palstalta ajettu alas.

Ap

Itselläsi on negatiivisuusvinouma. Sinulle jää epäasiallisista kommenteista vahvempi muistijälki. 

Vierailija
24/61 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vääristely ja väärinymmärtäminen on myös raskasta täällä. En tiedä, onko osa siitä provoilua. Jos vaikka kommentoi, että tykkään banaanista niin kohta on joku huutamassa että Ai väität siis että kaikki appelsiinit pitäisi poistaa maailmasta!?

Vierailija
25/61 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä kauemmin täällä on, sitä sairaammaksi tulee.

Joo, ei sitä tarvitse esim. alkoholia sairastumiseen, kun siihen riittää seura joka sairastuttaa. Useimmat alkoholistit ovat sairastuneet sekä juomisen että huonon seuran johdosta. Ei se alkoholi yksin. 

Kun jotain paskaa tarpeeksi kauan kuuntelee, niin pää alkaa hiljalleen hajota. 

Vierailija
26/61 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylilauta muuttui maksulliseksi. Sieltä tuli sekopäisiä nuoria miehiä tänne.

Onkohan heitä paljon, vai kuinka paljon esim. muutama pahoinvoiva jaksaa kirjoitella tänne..?

Voi kun heidän elämänsä kääntyisi parempaan  päin!

Ap

Älä jaksa lässyttää. Nostat itseäsi, samalla lasket muita. 

Miten niin nostan?Olen hieman hämilläni tästä tulkinnasta.

Itse en suolla ilkeyksiä nettiin. Mullakin on vaikeuksia ja itse asiassa Mt-diagnoosejakin. Jossain määrin tiedän mitä on ahdistunut ja masentunut olo.

Ymmärrän että sellaisen käytöksen, mitä täällä palstalla on, täytyy kummuta ihan tosi pahasta olosta. Se herättää minussa myötätuntoa.

Silti sitä on turhauttava lukea, olen herkkä ihminen. Eikä täällä voi mitenkään edes yrittää auttaa sellaista, joka ei halua apua.

Ap

Eli vika on sinussa...

Vierailija
27/61 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä ainakin käyminen vähentynyt tosi paljon parin viime vuoden aikana. Ei vaan jaksa kahlata läpi ***kaa ja etsiä sen seasta jotain järkevää/piristävää/vertaistukea. Kaikki nämä ominaisuudet on tältä palstalta ajettu alas.

Ap

Itselläsi on negatiivisuusvinouma. Sinulle jää epäasiallisista kommenteista vahvempi muistijälki. 

Varmasti jääkin!

Ennen täällä ei nimittäin ollut tällaista ihmisvihaa. En usko että siihen tottuisin, vaikka sitä näkisin enemmänkin. 

Kyllä se pahalta tuntuu! Jos tämä tuottaa jollekin ilkeästi kirjoittavalle tyydytystä, niin tässä se on nyt kirjallisesti. Kyllä, ilkeät, pahaa muille toivovat kirjoitukset tuntuvat tosi pahalta! Vaikka se ei edes olisi suoraan minulle toivottu. 

Sellaista on ihmisyys.

Ap

Vierailija
28/61 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vääristely ja väärinymmärtäminen on myös raskasta täällä. En tiedä, onko osa siitä provoilua. Jos vaikka kommentoi, että tykkään banaanista niin kohta on joku huutamassa että Ai väität siis että kaikki appelsiinit pitäisi poistaa maailmasta!?

Suomessa ei osata keskustella. Ja sen kyllä huomaa kuka tahansa, joka vaivautuu edes viideksi minuutiksi seuraamaan keskimääräistä suomalaista somekeskustelua tai vaikka poliitikkojen vaaliväittelyä. Niissä vilisee niin sanottuja argumentoinnin virheitä, jotka vievät keskustelua pois itse aiheesta.

Jos on mahdollista tulkita kommentti kahdella tavalla, on suotavaa tulkita kommentti sen esittäjälle edullisemmalla tavalla. Nykyisessä tahallisen väärinymmärtämisen kulttuurissa tuntuu, että tavoitteena on pikemminkin päinvastainen, tulkitsemme toistemme kommentit mahdollisimman pahantahtoisesti. Entäpä jos seuraavan kerran kun "raivostut" toisen sanomisista miettisitkin, onko mahdollista että olet tulkinnut hänet väärin.

Vierailija
29/61 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä olet sinäkin täällä.

Vierailija
30/61 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosialismi johtaa väistämättä yhteiskunnan kaaokseen ja mädännäisyyteen.

Meillähän on köyhyys lisääntynyt nykyhallituksen aikana. 

Vierailija
31/61 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on nykyään samalla tasolla kuin suoli24

Vierailija
32/61 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, mutta tuo tuskin näkyy tällä palstalla.

Voi se näkyä kun jotkut ei pidä siitä mistä täällä (kriitgisesti) keskustellaan ja tekevät kaikkensa että kukaan ei kestäisi olla heidän tuottamiensa myrkkyhöyryjen seassa.

Jokainen seko tuskin on näitä mutta osa kyllä on.

Vierailija
33/61 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä olet sinäkin täällä.

Olen, mutta ei täällä jaksa enää viettää aikaa.

Ennen oli ns. hyvän mielen palsta, ja vertaistuen, oli kiinnostaviakin keskusteluja.

Omalta osaltani tämä palsta alkaa olla mennyttä aikaa…

Ap

Vierailija
34/61 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Varmasti jääkin!

Ennen täällä ei nimittäin ollut tällaista ihmisvihaa. En usko että siihen tottuisin, vaikka sitä näkisin enemmänkin. 

Kyllä se pahalta tuntuu! Jos tämä tuottaa jollekin ilkeästi kirjoittavalle tyydytystä, niin tässä se on nyt kirjallisesti. Kyllä, ilkeät, pahaa muille toivovat kirjoitukset tuntuvat tosi pahalta! Vaikka se ei edes olisi suoraan minulle toivottu. 

Sellaista on ihmisyys.

Ap

Olemmekin siirtyneet maailmaan, jossa omasta tunteesta on tullut ilmoitusasia, jolla voi ilmoittaa faktan. Sinä voit vain ilmoittaa, että sinusta ”tuntuu” pahalta ja erilainen mielipide on = ihmisvihaa. Julistat nyt tuota oman pään pyhää totuuttasi, kuin jotain evankeliumia. Itsekin myönsit omat rajoitteesi. 

Vierailija
35/61 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olwtko jo kuullut sellaisesta kuin uniparty eli yksipuolue? Tuossa esitetään eroja joita ei käytännön tasolla (juuri) ole. Siis näytellään demokratiaa. 

Vierailija
36/61 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tämä uhriasema oikeuttaa kirjoittamaan miten huvittaa? 

Vierailija
37/61 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sosialismi ja missä? 

Oikeisto ollut vallassa neljättä vuotta, koska aiotte kirjoittaa heistä?

Vierailija
38/61 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei osata keskustella. Ja sen kyllä huomaa kuka tahansa, joka vaivautuu edes viideksi minuutiksi seuraamaan keskimääräistä suomalaista somekeskustelua tai vaikka poliitikkojen vaaliväittelyä. Niissä vilisee niin sanottuja argumentoinnin virheitä, jotka vievät keskustelua pois itse aiheesta.

Jos on mahdollista tulkita kommentti kahdella tavalla, on suotavaa tulkita kommentti sen esittäjälle edullisemmalla tavalla. Nykyisessä tahallisen väärinymmärtämisen kulttuurissa tuntuu, että tavoitteena on pikemminkin päinvastainen, tulkitsemme toistemme kommentit mahdollisimman pahantahtoisesti. Entäpä jos seuraavan kerran kun "raivostut" toisen sanomisista miettisitkin, onko mahdollista että olet tulkinnut hänet väärin.

Olet oikeassa, keskustelukulttuuri on nykyään todella tällaista. En kuitenkaan tiedä, onko se erityisesti suomalaisten vitsaus? Kyllä paljon tulee vastaan videoita esim jenkkilästä, missä keskustelun toinen osapuoli ei pysy lainkaan asiassa. 

Jos haluaa argumentointivirheiden pikakurssin, kannattaa katsoa toimittajia vanhoissa Halla-Ahon haastatteluissa. Olitpa sitten ihmisestä mitä mieltä vain. 

Vierailija
39/61 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä olen samaa mieltä! Vastakkainasettelu kaikessa nettikeskusteluissa on lisääntynyt minusta voimakkaasti verrattuna vaikka 10vuoden takaiseen keskustelukulttuuriin. Ja nekin jolla ei ole mitään sanottavaa aiheeseen, käyvät ilkeästi sanomassa vaikka pikku kirjoitusvirheistä! Tai muuten vaan suoltamassa jotain ihmisvihaa ketjuun.

Itse aihe jää aina jalkoihin. Tai keskustelemalla toisen ymmärtämiseen pyrkiminen. Tai kiinnostuneisuus erilaisuutta kohtaan, maailman ymmärtäminen.

Ap

Vierailija
40/61 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Varmasti jääkin!

Sellaista on ihmisyys.

Ap

Olemmekin siirtyneet maailmaan, jossa omasta tunteesta on tullut ilmoitusasia, jolla voi ilmoittaa faktan. Sinä voit vain ilmoittaa, että sinusta ”tuntuu” pahalta ja erilainen mielipide on = ihmisvihaa. Julistat nyt tuota oman pään pyhää totuuttasi, kuin jotain evankeliumia. Itsekin myönsit omat rajoitteesi. 

Olet niin lähellä, mutta kuitenkin kaukana. Olet oikeassa että tuo on ajan henki. Mutta meneekö ap pohdinta ja tuntemukset tosiaan tuohon kategoriaan? Minusta ap aloitus on kaukana tuollaisesta Mun loukkaantumistunteet on fakta -menosta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän