Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vintedin kerjäläiset, ihan älytöntä??

Vierailija
15.06.2026 |

Siis ihmiset laittavat myyntiin paperilappuja, joihin on kirjoitettu jotain nyyhkytarinaa, yleensä hoonolla soomella. "Tarvitsen raha kissanpentu eläinlääkäri varten" tai jotain vastaavaa. Ja ainakin yksi näkemäni paperilappu ei edes vaikuttanut oikealta, vaan koko valokuvasta tuli tekoälyn vibat.

Miten tämä voi olla sallittua? Joo joo, ei se ole tyhmä joka pyytää, mutta ei tuo nyt ole millään muotoa ok, että helläsydämisiltä ja naiiveilta ihmisiltä kynitään rahaa jo nettikirppiksilläkin.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko lisätä vielä, että minä en siis ole (tietenkään) hakemalla hakenut tällaisia, vaan Vinted työntää näitä äpin etusivulle. Yleensä etusivuni on täynnä kirjoja ja vaatteita. En tiedä, miksi nyt on tullut tällainen kerjäläiskategoria mukaan tuotesuosituksiin.

Vierailija
2/23 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko näitä siis tosiaan vain minulle?? Kuitenkin niillä näkyy olevan jopa satoja tykkäyksiä. En tiedä, ovatko ihmiset oikeasti niin hölmöjä, että lähettävät rahaa täysin tuntemattomien ihmisten "kissapentujen" hoitoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raportoi ylläpidolle, poistavat.

Vierailija
4/23 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy kokeilla. Tosin minun kokemukseni mukaan ei ainakaan esim. tuoteväärennöksiä poisteta.

Vierailija
5/23 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se on sulta pois jos joku ostaa paperilapun?

Vierailija
6/23 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy kokeilla. Tosin minun kokemukseni mukaan ei ainakaan esim. tuoteväärennöksiä poisteta.

Täh? Kyllä ne mun ilmoituksesta on poistaneet esim. vajaat hajuvesipullot

Vierailija
7/23 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös Vinted ole tarkoitettu vain mustaihoisille, ainakin TV-mainosten mukaan. Miksi kukaan kunnollinen suomalainen sekaantuisi sellaiseen kauppapaikkaan?

Vierailija
8/23 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös Vinted ole tarkoitettu vain mustaihoisille, ainakin TV-mainosten mukaan. Miksi kukaan kunnollinen suomalainen sekaantuisi sellaiseen kauppapaikkaan?

Miksi tuollainen kauppapaikka on edes perustettu, kun se on vain mustimman Afrikan mustimmille "ihmisille"?

Vierailija
9/23 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla kävi sitten hyvä tuuri...

Vierailija
10/23 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi vajaat hajuvesipullot pitäisi poistaa? Minä myyn usein hajuvesiä, koska aina jossain vaiheessa alan saamaan päänsärkyä hajusta, jota olen käyttänyt. En pysty edes pientä 30 millin pulloa käyttämään loppuun. Hyvä kun jollekin on niillä käyttöä. Paitsi jos joku i da ri poistattaa ilmoitukset syystä jota en ymmärrä.

Vierailija
11/23 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuollainen kauppapaikka on edes perustettu, kun se on vain mustimman Afrikan mustimmille "ihmisille"?

Se on eurooppalainen kauppapaikka alunperin.

Vierailija
12/23 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi vajaat hajuvesipullot pitäisi poistaa? Minä myyn usein hajuvesiä, koska aina jossain vaiheessa alan saamaan päänsärkyä hajusta, jota olen käyttänyt. En pysty edes pientä 30 millin pulloa käyttämään loppuun. Hyvä kun jollekin on niillä käyttöä. Paitsi jos joku i da ri poistattaa ilmoitukset syystä jota en ymmärrä.

Olen eri, mutta avattuja hajuvesiä (ja ylipäätään avattua kosmetiikkaa) ei saa Vintedissä myydä. Vintedin omat säännöt kieltävät paljon muutakin, esim. turkikset.

Ei avattujen tuoksujen myymisessä mitään vikaa ole, mutta se kannattaa tehdä vaikka Torissa tai Huutiksessa.

Vierailija
13/23 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole tullut vastaan mitään tuollaista. Kerjäläisiä taas on ne, jotka tinkii ihan naurettavia. Hintapyyntö on 7 e ja tyyppi haluaa maksaa 6,65 e. Mikä järki tuossa on? Ja jos en anna alennusta, niin ei tule kauppoja. Varmaan sillä on jotain merkitystä, että tyyppi säästäisi 35 senttiä. Itse en periaatteesta tingi ikinä, kun menee ne kaupaksi muutenkin. 

Vierailija
14/23 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole tullut vastaan mitään tuollaista. Kerjäläisiä taas on ne, jotka tinkii ihan naurettavia. Hintapyyntö on 7 e ja tyyppi haluaa maksaa 6,65 e. Mikä järki tuossa on? Ja jos en anna alennusta, niin ei tule kauppoja. Varmaan sillä on jotain merkitystä, että tyyppi säästäisi 35 senttiä. Itse en periaatteesta tingi ikinä, kun menee ne kaupaksi muutenkin. 

Nuo ovat yleensä ulkomaalaisia, ja todennäköisesti postikulut menevät silloin halvempaan kategoriaan eli ostaja säästää huomattavasti enemmän kuin sen 35 senttiä.

Vierailija
15/23 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo ovat yleensä ulkomaalaisia, ja todennäköisesti postikulut menevät silloin halvempaan kategoriaan eli ostaja säästää huomattavasti enemmän kuin sen 35 senttiä.

Okei, no sehän selittää paljon. Kiitos tiedosta!

Vierailija
16/23 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vintedissä myydään paljon outoja asioita. Kuten puoliksi syöty keksi.

Vierailija
17/23 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vintedissä myydään paljon outoja asioita. Kuten puoliksi syöty keksi.

Entä käytettyjä pikkareita?

Vierailija
18/23 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan supisuomalaisia ne tinkaajat on. Aika monta pakettia olen ulkomaille lähettänyt eikä yksikään ole tinkannut mistään senttiäkään. Suomalaiset ei osta jos ei saa alennusta, vaikka 10 senttiä.

Vierailija
19/23 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ne pitäisi poistaa?! Ei oo sulta pois.

Vierailija
20/23 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa Suomessa olla postikuluissa se hyppäys 5€ kohdalla, eli 4,95€ menee harvemmilla postikuluilla kuin 5€ tai 7€ tuote

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yhdeksän