Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vatsataudin pelko etenkin ulkomailla

Vierailija
15.06.2026 |

Kärsin todella voimakkaasta emetofobiasta ja se estää minua tekemästä paljon asioita. Haluaisin tosi paljon matkustaa mutta pelkään saavani ulkomailla ruokamyrkytyksen. Nyt olen miettinyt, jos aloittaisin matkustaminen Euroopan kaupungeista. Ovatko ne turvallisia, osaan todellakin pitää käsihygieniasta huolta ja katson mitä ja missä syön, mutta pelko on silti voimakas. 

Missä kaikkialla sinä olet matkustanut ja oletko kärsinyt vatsataudeista? 

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kärsin myös emetofobiasta ja pelkään aina että saan vatsataudin reissussa. Olen keski-Euroopassa matkustellut enkä ole saanut mitään, en myöskään viime kesän Lontoon reissussa. Minnekään Aasiaan tai Afrikkaan en aio muutenkaan mennä. 

Vierailija
42/45 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hyötyä sinun on sitä varta vasten pelätä? Ymmärrän että pelko/fobiat eivät ole rationaalisia usein mutta silti. Tulee jos on tullakseen. Mitä tarkkaan ottaen voi edes tehdä jos se tulee? Kyllä se sitten meneekin.

Et saa ruokamyrkytystä melko varmasti jos et syö huonosti pestyjä salaatteja, ostereita, raakaa kalaa jne.. hedelmät jne ovat usein ihan samoja mitä saattaisit syödä Suomessakin, jos Euroopassa matkustat. 

Euroopan ulkopuolelle taas kannattaa syödä vahva maitohappobakteerikuuri tms ja pärjäät varmasti sielläkin ihan kelvollisesti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan ei ole ulkomailla tullut vatsatautia vaikka välillä olen Aasiassa ostanut safkaa jostain kytyisestä kioskista.

Vierailija
44/45 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puerto de la cruzissa oli puoli hotellia mahataudissa. 

Tuollaisissa rysissä ei ihme.

Vierailija
45/45 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reissatessa ryyppäämisestä menee maha sekasi ennemminki ku ruuasta .

Normaalit ihmiset eivät käytä lomamatkaansa pelkkään dokaamiseen. Vain alkoholistijuntit ja osa nuorista.