Kumpi western-tv-sarja oli parempi Bonanza vai High Chaparral?
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Manolito 😍
Näyttelijä Henry Darrow
Sekin taiteilijanimi, alkujaan Enrique Tomás Delgado Jiménez.
Vierailija kirjoitti:
Nuo vuosikymmenten takaiset westernit ovat nykysilmin katsottuna vähän kömpelöitä, mutta eipä silloin tarvinnut jännittää valtavia väkivaltakohtauksia tai liiallista realismia. Silloin ohjelmat taisivat yleensä olla koko perheelle sopivia. Minulta kielletty sarja oli Lahjomattomat, joka kertoi Al Caponen & kumpp. gangsteriajoista. Pitihän sitä salaa kurkkia kamarin ovensuusta, kun pyssyjen pauke alkoi!
Olin kapaloikäinen, kun Lahjomattomia esitettiin Suomessa. Sarjasta kyllä on puhuttu myöhemminkin, koskapa muistan siitä kuulleeni.
Saisikohan tuon vielä nähtäväkseen jostain? Jollei juoni ole kiinnostava, ainakin vierailevat tähdet ovat. Mahtava lista.
Vierailija kirjoitti:
Tässä ap. Minua tosiaan kiinnosti etenkin noiden kahden sarjan, Bonanzan ja High Chaparralin, "paremmuus" siksi, että minun lapsuudessani, pihapiirissäni tämä oli vähän samanlainen kahtiajako kuin että kumpi on parempi laulaja, Danny vai Kirka jne. Itselleni High Chaparralin tyyppiasetelma oli mielenkiintoisempi kuin Bonanzan, koska edellä mainitulla karjatilalla oli yksi nainen (Victoria), jolla oli tarinallisesti hyvin keskeinen asema ja sitten oli söpö Manolito. Bonanzassa en muista että olisi ollut naisrooleja eikä siellä ollut edes kauniita poikia.
Olihan Adam hyvännäkönen
Vierailija kirjoitti:
Olikos näissä se kuuluisa näyttelijä Also Starring?
Jo vain! 😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo vuosikymmenten takaiset westernit ovat nykysilmin katsottuna vähän kömpelöitä, mutta eipä silloin tarvinnut jännittää valtavia väkivaltakohtauksia tai liiallista realismia. Silloin ohjelmat taisivat yleensä olla koko perheelle sopivia. Minulta kielletty sarja oli Lahjomattomat, joka kertoi Al Caponen & kumpp. gangsteriajoista. Pitihän sitä salaa kurkkia kamarin ovensuusta, kun pyssyjen pauke alkoi!
Olin kapaloikäinen, kun Lahjomattomia esitettiin Suomessa. Sarjasta kyllä on puhuttu myöhemminkin, koskapa muistan siitä kuulleeni.
Saisikohan tuon vielä nähtäväkseen jostain? Jollei juoni ole kiinnostava, ainakin vierailevat tähdet ovat. Mahtava lista.
https://duckduckgo.com/?q=youtube+the+untouchables+1960s+series&atb=v53…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://duckduckgo.com/?q=youtube+the+untouchables+1960s+series&atb=v53…
Ehkä parempi linkki tääsä:
https://www.youtube.com/results?search_query=the+untouchables+full+epis…
Muistaako kukaan tätä ?
Jos kiinnostaa 1960-luvun sarja Takaa-ajettu (The Fugitive), josta aiheesta on myöhempi elokuva, pääosissa Harrison Ford ja Tommy Lee Jones.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLyQ29uBk6PyjE-stqaVee28Vh9m43POAv
Vierailija kirjoitti:
Muistaako kukaan tätä ?
En muista. Tunnusmusiikin kyllä muistan. YouTubesta ensimmäisessä löytämässäni jaksossa on jo ensimmäisissä kolmessa minuutissa niin paljon poliittisesti epäkorrektia näkymää, että tuollaista ei nykyisin saisi esittääkään.
Vierailija kirjoitti:
Muistaako kukaan tätä ?
En ole varma, mutta luultavasti olen nähnyt, jos on Suomen tv:ssä näytetty. Tuo William Smith oli paha Falconetti sarjassa Rich man, poor man (Rikas, rakas, köyhä, varas).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Manolito 😍
Näyttelijä Henry Darrow
Sekin taiteilijanimi, alkujaan Enrique Tomás Delgado Jiménez.
Ei ihme että muutti nimensä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistaakseni Bonanzaa esitettiin uusintana jollain kanavalla 1980-luvulla, siksi sen tapahtumat jäivät paremmin mieleen. En osannut vielä lukea kun sarjaa alettiin esittää silloin kauan sitten, mutta minulle luettiin kotona tekstit.
-90 luvun lopussa ja 2000-luvun alussa uusittiin myös.
Bonanza joo, High Chaparralia ei ole taidettu uusia lainkaan. Ainakaan omana elinaikanani.
Kävin 70-luvulla Kokkolassa ruotsinkielisen koulun, puutyön opettaja kertoi olleensa sitä Ruotsin High Chaparral-teemapuistoa rakentamassa, toi jokaiselle tarrat/stickerit.
Tulee mieleen vielä Gunsmoke, Maverick (vai oliko Bret Maverick, pääosassa James Garner), Wagon Train, Rawhide (suom. Lännen tie, mukana Clint Eastwood) ja Cade's County (suom. Jeepillä jäljille, pääos. Glenn Ford)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistaakseni Bonanzaa esitettiin uusintana jollain kanavalla 1980-luvulla, siksi sen tapahtumat jäivät paremmin mieleen. En osannut vielä lukea kun sarjaa alettiin esittää silloin kauan sitten, mutta minulle luettiin kotona tekstit.
-90 luvun lopussa ja 2000-luvun alussa uusittiin myös.
Bonanza joo, High Chaparralia ei ole taidettu uusia lainkaan. Ainakaan omana elinaikanani.
Virginialainen uusittiin myös, olisiko 90-luvulla sekin?
Smith ja Jones (Alias Smith & Jones) oli hyvä, mukana myös huumoria. Pääosissa alkujaan Pete Duel ja Ben Murphy. Duel tappoi itsensä, tilalle Smithiksi tuli Roger Davis.
Näyttelijä Henry Darrow