Neuvokaa makaroonin valinnassa
Ostan aina sitä halvinta alle euron paketin eikä mikään ruoka ole hyvää. Esim. voisin tehdä makarooni-tonnikalasalaatin.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Repäise kunnolla ja kokeile ostaa sitä kalleinta.
Ne on keliakikoille.
Vierailija kirjoitti:
Ethän keitä pastaa liian pehmeäksi?
Makaroni pitää keittää pehmeäksi, muut pastat lähes kaikki al dente. Jos olet älynnyt lukea keitto-ohjeet, mitkä mainitaan joka ikisessä pakkauksessa, lienet huomannut, että ajoissa on melkoisia eroja.
Marketeista ostettuna de cecco ehdottomasti parhaimman makuista.
Vierailija kirjoitti:
Osta macarooneja ;P
Laitapa ne laatikkoon ja katso, minkälainen tuotos sieltä uunista tuleekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Makaroni pitää keittää pehmeäksi, muut pastat lähes kaikki al dente. Jos olet älynnyt lukea keitto-ohjeet, mitkä mainitaan joka ikisessä pakkauksessa, lienet huomannut, että ajoissa on melkoisia eroja.
Höpöhöpö, käyttötarkoituksen mukaan se pastan kypsyysaste valitaan, ei muodon. Keittoajan pituus sitten riippuu muodosta, koska esim. paksumpi pasta kypsyy hitaammin kuin ohut jne. En minä edes katso kelloa yleensä, vaan tarkkailen tuntumaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö, käyttötarkoituksen mukaan se pastan kypsyysaste valitaan, ei muodon. Keittoajan pituus sitten riippuu muodosta, koska esim. paksumpi pasta kypsyy hitaammin kuin ohut jne. En minä edes katso kelloa yleensä, vaan tarkkailen tuntumaa.
Et ole tainnut ikinä kokeilla makaronia al dente:) Se on aivan hirvittävä jopa salaatissa, mieluummin sen keittää vaikka hivenen ylikypsäksi. Se on tarkoitettu alunperin laatikkoruokiin, joissa sen on tarkoituskin vielä uunissa hajoilla lisää. Laatikkoon se pitää laittaa joko täysin kypsäksi keitettynä tai täysin raakana ja paistaa kauemmin. Olen kokeillut kaikki mahdolliset vaihtoehdot ja al dente makaronista tulee se kamalin laatikko:)
Hanki edunvalvoja.
https://www.suomi.fi/oppaat/edunvalvonta?gad_source=1&gad_campaignid=18…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole tainnut ikinä kokeilla makaronia al dente:) Se on aivan hirvittävä jopa salaatissa, mieluummin sen keittää vaikka hivenen ylikypsäksi. Se on tarkoitettu alunperin laatikkoruokiin, joissa sen on tarkoituskin vielä uunissa hajoilla lisää. Laatikkoon se pitää laittaa joko täysin kypsäksi keitettynä tai täysin raakana ja paistaa kauemmin. Olen kokeillut kaikki mahdolliset vaihtoehdot ja al dente makaronista tulee se kamalin laatikko:)
Niin kuin sanottu, käyttötarkoituksen mukaan valitaan kypsyysaste. Salaattiin kannattaakin kaikki pasta keittää kypsäksi, ei al dente, koska kylmänä pasta napakoituu kuitenkin, al demtestä tulee kuivan oloista. Laatikkoruokien on tarkoitus yleensä olla pehmeitä, siksi laatikkoon keitetään makaroni kypsäksi, oli se minkä muotoista tahansa. Sen sijaan, jos teet kastikkeen ja sen kanssa pastaa, ei kypsyysasteeseen vaikuta se, minkä muotoista pasta on.
Osta Rummoa, keitä ohjeen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ostan aina myllyn parasta. Itse en huomaa eroa, etenkin kun en syö sitä pelkästään ja lisäksi on Suomessa tehty.
Tärkeintä on keittoaika. Halpa menee helposti muussiksi.Tehty ehkä Suomessa mutta Virolaisesta glyfosaatillla pakkotuleennetusta vehnästä.
Rummo on tehty Italiassa. Mielummin ostan kotimaista
Jos haluaa tehdä italialasta ruokaa niin ei pidä hämmästyä siitä, että italialaiset tekee siihen parhaat raaka-aineet.
Makaroni on muoto. Tarkkana nyt!