Miksi pullonpalautusautomaatteihin ei voi palauttaa litistyineitä tölkkejä, jos niissä on viivakoodi luettavissa?
Se konehan littää ne paskaksi joka tapauksessa, niin mitä logiikkaa siinä on?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Varmaan se logiikka, ettei kukaan voi tehtailla vaan viivakoodeja paperille ja syöttää niitä pullonpalautusautomaattiin.
Voi sen koodin tehtailla vaikka virontölkkiinkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan se logiikka, ettei kukaan voi tehtailla vaan viivakoodeja paperille ja syöttää niitä pullonpalautusautomaattiin.
Voi sen koodin tehtailla vaikka virontölkkiinkin
Tietysti voi, mutta se vaatii jo aika paljon enemmän vaivaa kuin pelkkien paperilappujen printtaaminen.
ETTET voisit kauppa-apulaisena uudelleen palauttaa kaikki litistetyt pullot ja purkit.
Kyllä ne koneet nykyään hyväksyy jo aika hyvin puristetut ja rutistetut.
Ihan hyvin sinne menee litistyneetkin tölkit. Mutta jotkut koneet ovat ronkelimpia kuin toiset. Tomran laitteet alkavat itkeä milloin mistäkin syystä vaikka yrität olla huolellinen, käsi liian syvällä jne.
Tölkkejä jää vuosittain palauttamatta 60 miljoonaa tölkkiä, arvoltaan noin 9 miljoonaa euroa. Pulloja puolestaan jää palauttamatta 70 miljoonaa pulloa. arvoltaan noin 10 miljoonaa. Kaikkiaan 19 miljoonaa euroa PALPAn kassaan!
Hirmupaljon on liiskattuja tai liiskaantuneita tölkkejä kaduilla. Kerään ulkoillessa kaikki tölkit reppuun/kassiin mitä teiden varsilla näkyy, myös ne ulkomaan pantittomat tölkit ja liiskaantuneet ja kierrätän palautusautomaattiin tai metallinkeräysastiaan
Vierailija kirjoitti:
Hirmupaljon on liiskattuja tai liiskaantuneita tölkkejä kaduilla. Kerään ulkoillessa kaikki tölkit reppuun/kassiin mitä teiden varsilla näkyy, myös ne ulkomaan pantittomat tölkit ja liiskaantuneet ja kierrätän palautusautomaattiin tai metallinkeräysastiaan
Mää köyhänä keräilen tölkkejä. Ai että harmittaa kun se tölkki on pitäny liiskata eli siitä ei saa enää panttia. Tosin eipä niitä tölkkejä nykysin enää paljoo ole kun köyhyys on lisääntynyt.
Joskus automaatti ei hyväksy edes täysin ehjää pulloa tai tölkkiä.
Joskus vuosia sitten leikkasimme sen viivakoodin irti litistyneestä tölkistä ja liimasimme sen pantittomaan tölkkiin ja hyvin kelpasi.
Vierailija kirjoitti:
Joskus vuosia sitten leikkasimme sen viivakoodin irti litistyneestä tölkistä ja liimasimme sen pantittomaan tölkkiin ja hyvin kelpasi.
Tuo on kyllä rikollista touhua.
Vierailija kirjoitti:
Joskus vuosia sitten leikkasimme sen viivakoodin irti litistyneestä tölkistä ja liimasimme sen pantittomaan tölkkiin ja hyvin kelpasi.
Oliko se työ 15 sentin arvoista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus vuosia sitten leikkasimme sen viivakoodin irti litistyneestä tölkistä ja liimasimme sen pantittomaan tölkkiin ja hyvin kelpasi.
Tuo on kyllä rikollista touhua.
Onpas nyt niin tarkkaa. Muutenhan se olisi mennyt hukkaan. Mutta ei enää jakseta näperrellä muutamien senttien tähden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus vuosia sitten leikkasimme sen viivakoodin irti litistyneestä tölkistä ja liimasimme sen pantittomaan tölkkiin ja hyvin kelpasi.
Oliko se työ 15 sentin arvoista?
Ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus vuosia sitten leikkasimme sen viivakoodin irti litistyneestä tölkistä ja liimasimme sen pantittomaan tölkkiin ja hyvin kelpasi.
Tuo on kyllä rikollista touhua.
Voi apua, kauhea rikos kun muutama tölkki tehtiin vuosia sitten. Hui sentään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus vuosia sitten leikkasimme sen viivakoodin irti litistyneestä tölkistä ja liimasimme sen pantittomaan tölkkiin ja hyvin kelpasi.
Tuo on kyllä rikollista touhua.
Teknisesti kyllä. Mutta kun pantillisia pulloja ja tölkkejä jää palauttamatta kymmeniä tuhansia, niin mitä se haittaa, että joku saa rahan virallisesti pantittomasta?
Saman logiikan mukaan lunastamattomat arpajaisvoitot saisi jakaa vaikka randomisti kelle tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus vuosia sitten leikkasimme sen viivakoodin irti litistyneestä tölkistä ja liimasimme sen pantittomaan tölkkiin ja hyvin kelpasi.
Tuo on kyllä rikollista touhua.
Periaatteessa ei, kun viivakoodi oli peräisin pantillisesta tölkistä. Jos kopioisi,printtaisi ja liimailisi pantillisia koodeja pantittomiin tölkkeihin, niin se olisi rikollista
Varmaan se logiikka, ettei kukaan voi tehtailla vaan viivakoodeja paperille ja syöttää niitä pullonpalautusautomaattiin.