Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oikeasti ongelma: Uusien naapureiden liian tuttavallinen lapsi.

Vierailija
16.05.2007 |

Kerrostaloomme muutti jokunen viikko sitten uusia asukkaita, joilla on noin 6-vuotias tytär. Tuo tyttö viettää luonnollisesti paljon aikaansa talomme pihassa. Mutta samalla siinä ollessaan suoraan sanottuna häiritsee muita pihalla olevia jatkuvilla kyselyillään ja tuppaantumalla väkisin seuraan. Joo, kuulostaa pahalta kun aikuinen tämmöisestä valittaa, mutta aina ei jaksaisi vastailla vieraan lapsen uteluihin tai edes olla hänen seurassaan. Haluaisin rauhassa keskittyä omiin pieniin lapsiini ja heidän tekemisiinsä, tai omieni leikkiessä kaikessa rauhassa vaikka lukea lehteä tai olla hetken omissa ajatuksissani.

En jaksa sitä jatkuvaa pälätystä!

Kaiken huippu oli, kun samainen tyttö meinasi mennä väkisin erään naapurin kotiinkin heidän lähtiessä sisään. Ja naapurin omat lapset ovat tuota tyttöä nuorempia, joten mistään leikkikaverijutusta ei ollut kyse.

Tytöllä on kai ihan ok koti vanhempineen, mutta mielestäni olisi heidän asiansa sanoa tytölle, että kohtuus kaikessa.

Onko muilla samanlaista " ongelmaa" ? Miten ratkesi?

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
17.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni kun teistä on tehnyt selväksi että ottaisitte ilomielin tuollaisen lapsen ristiksenne...niin että kun teillä ei ole kokemusta kys. lapsesta, kuinka voitte sanoa noin? :) Jaksaisitte hymyillä ja suhtautua lapseen hyvin, vaikka tämä suoraan sanottuna vainoaisi teitä ja saattaisi kohdella omaa lastanne todella huonosti, niinkö? En usko. Mutta viedään ajatus vielä hieman pidemmälle: kuvitelkaa että samainen " sosiaalinen" lapsi änkeää teille JOKA PÄIVÄ LEIKKIMÄÄN. Siis ihan joka päivä kun olette kotona (ja jos ette ole, istuu ovenne takana odottamassa tai leikkii ominpäin pihallanne), ei rauhaa tehdä mitään oman perheen kesken koska pitäähän tuolle " ressukalle" leikkiä sijaisäitiä. " Ressukan" oma äiti ei välittäisi siitä, että lapsi söisi, leikkisi ja suorastaan eläisi teillä jatkuvasti, vieläkö kiinnostaa pitää huolta toisen lapsesta? Näitäkin tapauksia on- eikä ihan vaan muutamia..!

Ps. Jos joku vastasi kaikkeen että kyllä jaksaisi tehdä kaiken tuon ylläolevan, onnittelut. Nyt sitten vaan hamstraamaan ärsyttävimmät lapset omiin helmoihinsa pois anti-sosiaalisten suomalaisten läheltä! ;)

Vierailija
42/49 |
17.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se aika menee. Ensin joudut puolustamaan vaunuissa nukkuvaa pikku kullannuppasi, koska naapurin 1 vuotias yrittää räkäisillä sormillaan koskea tämän tuttiin.

Sitten valitat, kun 1 vuotiaasi haluaisi aivan kiltisti leikkiä hiekkalaatikossa olevalla lapiolla, mutta naapurin röyhkeä 2 vuotia tulee ja repii lapion viattoman lapsesi kädestä.

Vuoden päästä rakkaasi osaa jo pitää puoliaan 2 vuotiaan tarmokkuudella ja sanoa " MINUN!" , mutta taas joku h..vtin 3 vuotias tulee komentamaan ilkeillä kommenteillaan, ettei lapsesi saa leikkiä kyseisellä lapiolla.

Vuodet vierivät...ja oma lapsesi on jo reipas, sosiaalinen ja verbaalisesti lahjakas eskarilainen. Kurjaa vain, että talon leikkipaikalla ei ole muuta seuraa kuin se yksi kärttyinen pikkulasten äiti, joka ei viitsi vastata tai edes hymyillä, vaikka lapsesi yrittäisi kokeilla kuinka taitavasti sosiaalisia taitojaan.

Eikä ne huolet siihen lopu, rakas ap. Jonain päivänä ovellasi seisoo se aivan karmea vävy/miniä, josta voit alkaa valittamaan.

Kuinka ajattelit muuten opettaa suvaitsevuutta omille lapsillesi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
17.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

:o)

Vierailija
44/49 |
17.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä haluan tietää missä mennään. Ja en myöskään päästä lapsiani naapuriin leikkimään jos heillä on vieraita, vaikka naapurin lapsi pyytää. Joku raja!

Vierailija
45/49 |
17.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaisin tietää missä omani menee ENKÄ antaisi lapseni leikkiä muiden pihalla päivittäin, en luultavasti edes useita kertoja viikossa. Jos naapurissa on leikkikavereita, niitähän voi pyytää omallekin pihalle, eikös vaan? Jos taas naapurissa ei ole muuta seuraa kun naapurin täti ja setä, voi itse ihan hetken miettiä, onko kaikki ihan kunnossa meillä kotona, jos lapsi haluaa päivittäin viettää aikaa ja saada huomioita naapurin aikuisilta.

En ymmärrä ollenkaan, miten täällä mustamaalataan niitä, jotka puolustavat yksityisyyttään ja oikeuttaan viettää aikaa MYÖS oman perheensä kesken. Ei sitä varten pitäisi joutua vetäytymään sisätiloihin.

Eihän tässä nyt kukaan ole tykännyt huonoa siitä, jos utelias ja sosiaalinen lapsi tulee juttelemaan SILLOIN TÄLLÖIN, vaan rasittavaksi homma käy, kun tämä seuraan hakeutuminen on JATKUVAA. Ettekö morkkaajat todella ymmärrä eroa?? Että jos et siedä lapsilta ihan mitä tahansa,olet itsekäs, kylmä ja huono kasvattaja omille lapsillesi, niinkö?

Vierailija
46/49 |
17.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta meillä oli vuosia sitten samanlainen tapaus naapurina ja minä usein mietin onkohan hän ihan normaali. Juttelin hänen kanssaan paljon ja tyttö kävi myös meillä.

Omat lapseni olivat silloin pieniä. Nyt minulla on itselläni kuusivuotias tyttö ja olen tajunnut että naapurintyttö silloin vuosia sitten oli ihan normaali 6-vuotias.

niin ajatukset muuttuivat vuosien saatossa.

Vierailija
47/49 |
17.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kerrostalon pihalla myös tällainen ylisosiaalinen höpöttäjä tyttö. Ja kun menen ulos autolle, hän kysyy että minne menen. Mitä se sille tytölle kuuluu?????? Kun vien roskat niin hän kysyy mitä heitän pois, kun tulen kaupasta, hän kysyy missä olen ollut.

Oikeesti, en ole hänelle mitenkään tilivelvollinen että missä olen ollut, minne olen menossa ja mitä roskia meillä on roskapussissa.

Oletteko ihan tossissanne että minun pitäisi tälle tytölle tilittää jatkuvasti tekemisistäni??

Mielestäni minulla on oikeus yksityisyyteni enkä ole tilivelvollinen kenellekään 8v höpöttäjälle.

Vierailija
48/49 |
17.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta samanlaisia lapsia löytyy lähes joka pihasta. Voisin kuvitella et ap ei pidä juuri tästä lapsesta ja siksi hänen tuppaantumisensa ärsyttää

Vierailija
49/49 |
17.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta koska olen aikuinen, en voi sitä lapselle tietenkään mennä sanomaan suoraan. Olen ystävällisesti kyllä sanonut, että meille ei nyt voi tulla jos on joku innokas ollut tulossa kylään kutsumatta. Lapset ovat lapsia, jotkut ovat puheliaita ja toiset eivät, useimmat kuitenkin ihania pikkupersoona kukin omalla tavallaan. Minusta meidän aikuisten tulee kohdella kaikkia lapsia ystävällisesti ja tarvittaessa tietysti nuhdella, mutta senkin voi tehdä ystävällisesti ja jämäkästi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi