Arvatkaas paljonko on opettajan kokonaistyöaika (tieto vuodelta 1999)? Parhaiten arvanneelle Dumlea.
Kommentit (8)
Eri aineisiin on laskettu eri määrä kotona tehtävää työtä - esim. äikänopeilla velvollisuus saattaa olla jotain 15-18 h/vko, en muista tarkkaan, koska aineiden korjausta sun muuta on paljon. Matematiikassa opetusvelvollisuus on puolestaan reilusti yli 20 h, kun katsotaan että kotona tehtävä työ on vähäisempää.
Tuo opetusvelvollisuus käsittää siis vain varsinaiset kontaktitunnit, lisäksi tulee erinäisiä suunnittelukokouksia, koulutuspäiviä, vanhempainiltoja, tuntien valmistelua, arviointia, kokeiden korjausta, palautteen antoa jne.
Opettajia on kyllä aika paljon ja eri aloilla, eli mitä yrität nyt selittää, ilmeisesti sulla ei ole mitään pointtia!
Itse olen äikän maikka lukiossa ja opetusVELVOLLISUUTENI on 16 vkotuntia. Teen kyllä aina reippaasti yli tuon, joten palkka lähempänä 3000 euroa kuin peruspalkkaa. Ja äitiysraha sen mukaisesti ihan mukavanlainen.
Terveiset kaikille opettajille! Kohta alkaa taas se ihana kesäloma! Onneksi olkoon, me olemme sen taas ansainneet.
Vierailija:
Minkä helvetin OPETTAJAN?
Opettajia on kyllä aika paljon ja eri aloilla, eli mitä yrität nyt selittää, ilmeisesti sulla ei ole mitään pointtia!Itse olen äikän maikka lukiossa ja opetusVELVOLLISUUTENI on 16 vkotuntia. Teen kyllä aina reippaasti yli tuon, joten palkka lähempänä 3000 euroa kuin peruspalkkaa. Ja äitiysraha sen mukaisesti ihan mukavanlainen.
Terveiset kaikille opettajille! Kohta alkaa taas se ihana kesäloma! Onneksi olkoon, me olemme sen taas ansainneet.
ja käydään kirjastossa ja työmatkoilla... työ ei lopu " koskaan" ellei pidä varaansa eli osaa itse rajata
Vain koululla tehtävää työtä vai onko siihen laskettu kotona tehtävän työn määrä?