Olenko joku harvinainen poikkeus, kun nukun 45-vuotiaana keskeytymättömät yöunet?
Monella tuntuu olevan hirveitä univaikeuksia tässä iässä.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihdevuosista johtuva valvominen alkoi minulla joskus 50+ vuotiaana. nyt 56-vuotiaana ei vieläkään menopaussia ja huonot yöt. 45 v ei ole vaihdevuosista tietoakaan.
Esivaihdevuodet voi alkaa jopa 10 vuotta ennen menopaussia.
Kyse on vauvapropagandasta panetella naisia. Aiemmin puhuttiin koko ajan ip-lehfissö miten hedelmällisyys iän myötä laskee. Jankutuksen painopiste on vain muuttunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nukun minäkin, mutta vain alle 7 h. Unesta hävinnyt tunti jonnekin. Stressaantuneena kyllä heräilen.
Mä nukun helposti 8 tuntia ja välillä ylikin.
Ap
Niin, olen sua 3v vanhempi ja tuo tunti unista on hävinnyt tässä parin vuoden sisällä.
Mulle selvisi vasta aikuisena, että on ihmisiä, jotka nukkuvat koko yön keskeytymättä. Mutta nykyään siis tiedän, että sellaisia on, etkä sinä ap ole mitenkään poikkeuksellinen. Itse taas olen koko ikäni (71 v.) herännyt öisin tunnin, parin välein ja tiedän, että munkin kaltaisia on muitakin. Ihmiset vaan ovat erilaisia ja normaalin kirjo laaja.
Vierailija kirjoitti:
Odota kun täytät 50. Kaikki vaivat alkoi tuosta itselläni ;)
No minäpä odottelen niitä!
t. 57-vuotias hyväuninen ja terve nainen
Minä en ole, mutta saan silti nukkua rauhassa yksin. Hyvä uni on kyllä tärkeämpää kuin väkisin samassa sängyssä ja huoneessa nukkuminen, jos se häiritsee unta.