Olenko joku harvinainen poikkeus, kun nukun 45-vuotiaana keskeytymättömät yöunet?
Monella tuntuu olevan hirveitä univaikeuksia tässä iässä.
Kommentit (25)
Odota kun täytät 50. Kaikki vaivat alkoi tuosta itselläni ;)
Nukun minäkin, mutta vain alle 7 h. Unesta hävinnyt tunti jonnekin. Stressaantuneena kyllä heräilen.
Nukun minäkin 63-vuotiaana, mutta ne unet kestää 5 tuntia. Riittää kyllä ihan hyvin.
Olet ilmeisesti sinkku ja saat nukkua rauhassa YKSIN.
Kunto kasvaa kun käyn yöllä tunnin välein kusella olenko ainoa.
Vierailija kirjoitti:
Nukun minäkin, mutta vain alle 7 h. Unesta hävinnyt tunti jonnekin. Stressaantuneena kyllä heräilen.
Mä nukun helposti 8 tuntia ja välillä ylikin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Olet ilmeisesti sinkku ja saat nukkua rauhassa YKSIN.
Sinäkin voisit olla. Ihan kauheaa, jos parisuhde estää jopa nukkumisen.
Ap
Vaihdevuosista johtuva valvominen alkoi minulla joskus 50+ vuotiaana. nyt 56-vuotiaana ei vieläkään menopaussia ja huonot yöt. 45 v ei ole vaihdevuosista tietoakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vaihdevuosista johtuva valvominen alkoi minulla joskus 50+ vuotiaana. nyt 56-vuotiaana ei vieläkään menopaussia ja huonot yöt. 45 v ei ole vaihdevuosista tietoakaan.
Esivaihdevuodet voi alkaa jopa 10 vuotta ennen menopaussia.
Kuulostaa todella hyviltä yöunilta. Itse heräilen vähän väliä. Viime yönäkin 10 kertaa hereillä älykellon mukaan. Unen kokonaismäärä oli 6 h 32 min.
Huonounisuus on vaan lisääntynyt iän myötä.
N 62
Mäkin nukuin 45-vuotiaana hyvin. Pari vuotta myöhemmin kärsin unettomuudesta niin pahasti, että iski päälle psykoosi ja jouduin hoitoon. Se niistä hyvistä yöunista.
Vaihdevuodet valvottavat. Ei saa unta teki sitten mitä tahansa. N49
Minä nukuin 45-vuotiaana aina 8 tuntia, joskus pitkän työputken jälkeen parina päivänä jopa 12 tuntia yhteenputkeen. Nyt eläkeläisenä nukun 7 tuntia. Mulla ei ole koskaan ollut mitään univaikeuksia. Vanhemmat kertoneet että olin sisarusparven parhain nukkuja jo sylivauvana.
Vierailija kirjoitti:
Kun minä käyn kusella ennen nukkumaan menoa, niin seuraava kerta on noin kahdeksan tunnin unien jälkeen. M66
Vierailija kirjoitti:
Minä nukuin 45-vuotiaana aina 8 tuntia, joskus pitkän työputken jälkeen parina päivänä jopa 12 tuntia yhteenputkeen. Nyt eläkeläisenä nukun 7 tuntia. Mulla ei ole koskaan ollut mitään univaikeuksia. Vanhemmat kertoneet että olin sisarusparven parhain nukkuja jo sylivauvana.
Kun on tuolla noista vaihdevuosista puhetta niin silloinkin mnukuin sen 8 tuntia.
Vierailija kirjoitti:
Sulla on diabetes, mene lääkäriin.
Mä oon yli 60 ja nukkunut aina kuin "tukki". Ainakin 7 - 8 tuntia yössä.
Mitä ihmeteltävää / keskusteltavaa tuossa on?
??? 😳