Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

YLE: Päivystyksen ruuhkat voi välttää yhdellä puhelulla – lääkäri ihmettelee, miksi potilaat eivät soita

Vierailija
13.06.2026 |

https://yle.fi/a/74-20230814

Päivystyksen ruuhkat voi välttää yhdellä puhelulla – lääkäri ihmettelee, miksi potilaat eivät soita

YLEn toimittaja ilmiselvästi luulee jotta terveydenhoito Julkisella on ilmaista? Koska käynti julkisella maksaa. Se maksaa AINA ja nykyisin helvetisti. Todellisuus ei ole YLEn toimittajille vieläkään mennyt jakeluun, heillä kun on ilmainen työterveys. Kirjaimellisesti raivostuttaa nykyinen YLE-uutisointi jolla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka kerta kun itse olen soittanut tuonne päivystysapuun, saan vastauksen tule päivystykseen. Eivät ole hoitajat uskaltaneet sanoa älä tule, vaan tule jonottamaan tunneiksi turhaan, etteivät saa syytettä tai etteivät ohjanneet tulemaan. Jopa lapsen kuumeessa sain ohjeen tulla mittaamaan kuume päivystykseen ja lääkäri katsoo, jos ehtii. Kyse oli voinko lääkitä lisää, ei siitä että lääkäriä tarvittaisiin. Samantyyppinen tilanne oksennustaudin suhteen. Lähinnä varmistusta omasta toiminnasta kysyin ja aina vastaus oli tule jonottamaan. Ei järkevä homma ollenkaan.

Nykyään jättäisin omalta kohdalta menemättä ellei raaja ole irti tai valtimo auki. Ja soittelematta minnekään! Itsekin hoitoalalla olleena tiedän, että ohjaavat päivystykseen oman suojansa pohjalta. Vastuu siirtyy lääkärille itseltä. Turha soitella kun vastauksia tulee jopa Googlelta paremmin.

Näin maallikkona mietin, että onkohan huoli tullut tuosta, ettei kuume ole laskenut lääkkeellä.

Itsekin olen soittanut, kun huolestuin vauvani kuumeesta. Rauhoitteli ja kertoi olevan vielä normaalia, hoitona särkylääkettä ja kevyttä vaatetta. Ja niillä ohjeilla pärjättiin hyvin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla