Häiriköiviä lapsia Espoon Ymmerstassa
Oviin potkimista, kun ovikelloa ei enää ole. Onko samaa esiintynyt muualla? Alkoi jo ennen kesää, joten ei johdu vain kesälomista.
Kommentit (38)
Isännöitsijä laittoi asukastiedotteen, mitä toivoinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole tiedossa lasten nimiä eikä tarkkaa osoitetta, niin lastensuojeluilmoitus ei ole mahdollinen.
Nappaat kuvan lapsista ja kysyt koulusta, päivähoitopaikoista, naapureilta ym. tunteeko joku näitä lapsia?
Ei sellaista saa tehdä. Luvaton kuvaaminen ja gdpr rikkomus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reagoikaa heti! Lastensuojeluun soitto! Ei kannata sietää tippaakaan tuollaista.
Mt eläkkeellä olevat vanhatpiiat ovat hyviä tähän kyyläämiseen ja ja toisten lapsille lasuja katkeruuksissaan tekemään.!!!!!!!!!!
Vanhapiikahullu vauhdissa jälleen! Vakava mt-ongelma on tämäkin!
Nykypenskat kauheita tuhoojia oon nähnyt.Pikku kakaratkin.Enkä oo vanhapiika.Koulut lomilla näkyy ilkivalta yms.Mitä voisi tehdä??muksuille tekemistä,jos ne ei riko paikkoja muuten yhteiset veromarkat nehän nyt valuu ulkomaille,tilalle ei pitäskää mitään, korjailla tuoda uutta.Pois rikotut.Suomihan säästää.Tulevat veronmaksajat elämän oppikoulussa.Muuten lasun voiko tehdä jos näkee lapsen,nuoren alle15vee yöllä ulkona??Lapsesta voi??mutta teini onkin??Vaarallista olla yöllä ulkona..Vanhemmat voisi viedä Tenavat mökille ,kalastaa jne.Pois ei lähdetä ennen elokuuta.Leirejä,kerhoja penskoille kaiken ikäisille,lorviminen ei oo hyvästä kellekään.
Minä sanoisin että nyt kun häivytte ja äkkiä pikkuprkleet niin pääsette vielä omin jaloin. Ja pysykääkin poissa! Seuraavaa varoitusta ei tule, jos vielä täällä naamaanne näytätte niin takaan, että ette omin jaloin enää kävele!
Asun rivitalossa Helsingissä. Asuntoni ulko-ovi on ilmeisesti tehnyt jotain pahaa, koska viikon parin välein joku käy potkimassa sitä tai heittää siihen jotain santaa tai muuta. Sen verran olen ehtinyt nähdä, että kolme nassikkaa juoksee karkuun jumalatonta kyytiä. Vaikuttaa sitä, että kyseessä on useampi porukka. En tunne täällä ketään tuonikäistä pois lukien samassa talossa asuvat perheet, joiden lapset eivät tuota harrasta. Taloyhtiö toki joskus maalaa oven uudelleen. Tuo on kotirauhan häirintää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole tiedossa lasten nimiä eikä tarkkaa osoitetta, niin lastensuojeluilmoitus ei ole mahdollinen.
Nappaat kuvan lapsista ja kysyt koulusta, päivähoitopaikoista, naapureilta ym. tunteeko joku näitä lapsia?
Ei sellaista saa tehdä. Luvaton kuvaaminen ja gdpr rikkomus.
Julkisella paikallaa saa kuvata. Siltä välttyy, kun lakkaa terrorisoimasta viattomia sivullisia.
Vierailija kirjoitti:
Saunalahdessa tämä on ollut ongelmana useita vuosia.
Ottakaa kuvat ja laittakaa siihen koululle ne, sieltä ne kullannuput löytyy ihan varmasti. Toi on joku ihan ihme epidemia siinä koulussa 4 luokkalaisilla. Omat lapset käyneet ko koulua ja kumpikin ollut tuosta hommasta rehtorin kansliassa 4. luokkalaisina. Tosin minä laitoin sit vielä lapset kierrokselle ja pyytämään anteeksi niiltä, kenen ovikelloa olivat soitelleet. Oli hyviä keskusteluja, kyllä penskat tajusi, että tuli mokattua. Yhdessäkin perheessä totesivat, että he eivät ole olleet kotona mutta heidän koira reagoi voimakkaasti ovikelloon ja ahdistuu siitä. Selvästi näkyi, että lapset ei olleet edes ajatelleet moista ja olivat tosi pahoillaan.
Keksivät nyt tilalle postiluukun rämpytyksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lastensuojeluilmoitus . Heti.
Täriseekö läskiheltat ???
Ja nakkisormet tärisee näppäimistöllä.
Vierailija kirjoitti:
Joka puolella alkaa olla nyt liikaa näitä lapsia joista kukaan ei huolehdi ja ne alkavat tekemään mitä sattuu. Ilmoittakaa oikeasti heti sosiaaliviranomaisille häiriökäyttäytyvistä alaikäisistä.
Huoltajia tulee vastuuttaa!
Saavat selittää sossuille missä ja miksi niiden lapset luuhaa ihmisten riesoina.
Ilmoitettu on muttei mitään tapahdu! Johtuisiko se niin lasten sekä vanhempien ihonväinstä, ettei sosiaaliviranomaiset halua puuttua tilanteeseen?
Suostuteko jo nyt viimeistään äänestämään SInimustia?
#Paluumuutto
Ei taida olla supisuomalaisia nämä häiriköt?
Käyneet kaksi kertaa alle puolen tunnin sisään 🙄
Vierailija kirjoitti:
Ei taida olla supisuomalaisia nämä häiriköt?
Puhuvat suomea, mutta joukossa yksi puhui myös englantia, niin on monikulttuurista taustaa. Ja tässä talossa/pihapiirissä on paljon monikulttuurisia ja ihan vain suomalaiset vähemmistö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole tiedossa lasten nimiä eikä tarkkaa osoitetta, niin lastensuojeluilmoitus ei ole mahdollinen.
Nappaat kuvan lapsista ja kysyt koulusta, päivähoitopaikoista, naapureilta ym. tunteeko joku näitä lapsia?
Kuvaaminen ei onnistu, kun oven vieressä ei ole ikkunaa ja en omista ovisilmään laitettavaa kameraa.
Juokset perään, kun ovat olleet ovella
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole tiedossa lasten nimiä eikä tarkkaa osoitetta, niin lastensuojeluilmoitus ei ole mahdollinen.
Nappaat kuvan lapsista ja kysyt koulusta, päivähoitopaikoista, naapureilta ym. tunteeko joku näitä lapsia?
Kuvaaminen ei onnistu, kun oven vieressä ei ole ikkunaa ja en omista ovisilmään laitettavaa kameraa.
Juokset perään, kun ovat olleet ovella
En anna niille sitä tyydytystä, että reagoisin.
Se on todella ikävää, että Espoo muuttui slummiksi.