Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laitatko rahaa hyväntekeväisyyteen?

Vierailija
13.06.2026 |

Kuinka paljon suunnilleen vuodessa?

Asia itsellä harkinnassa.

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan laita, käytän itse joka sentin. Maksakoot muut jos haluavat

Vierailija
42/68 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan siten, että jos viinakaupan edessä joku pyytää puuttuvaa lanttia pulloonsa autan ilomielin mikäli tilanteeni sen sallii. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden lopussa teen 100€ kertalahjoituksen valitsemaani kohteeseen,  kohde vaihtelee vuosittain

Vierailija
44/68 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinsuojeluyhdistyksille Suomessa ja muualla. Kohta lähden Somerolle hyväntekeväisyystapahtumaan. 

Summia en osaa sanoa, aina tuikkaan kympin tai pari jollekin taholle joka on rahavaikeuksissa esim. kissapopulaatioiden takia. 

Vierailija
45/68 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen neulonut noin 30 paria sukkia Ukrainaan ,myös naisten sukkia.Apu on varmasti mennyt perille koska paikkakunnallamme on henkilö jonka veli armeijassa siellä,suoraan rintamalle on mennyt paketit,kuvia on nähty sieltä kuinka iloisia ovat olleet paketeista.

Minä olen myös neulonut sukkia Ukrainaan, lapsille. Ja tiedän, että ovat menneet perille, on todisteena valokuvia.

Vierailija
46/68 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan kirkollisveron, siinä koen olevan tarpeeksi hyväntekeväisyyttä. 

Vierailija
47/68 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, olen pienituloinen osa-aikatyötä tekevä, ei ole varaa.

Toimin vapaaehtoisena yhdistyshommissa viikottain, eli minulla on mahdollisuus antaa aikaani.

Vierailija
48/68 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä 600-800€ vuodessa.

Vierailija
49/68 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
50/68 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

en laita penniäkään. rajat kiinni ja suomalaiset töihin.

Vierailija
51/68 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veroina, veikkaukseen ja joulupataan kymppi tai pari. Omia rahareikiä ihan riittävästi tukittavana...

Tiesitkö että SPRn joulupadan tuotto menee lyhentymättömänä kymmenien johtajien palkkoihin?

Vierailija
52/68 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetän tamperelaisten rahoja Hamasille ennen Joulua.

T. Ilmari

Vierailija
53/68 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SPR:n pääsihteerin palkka oli SPR:n vuosikertomuksen mukaan palkkioineen yhteensä 198 882,80 euroa.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010727696.html

Siinähän menee Joulun, pääsiäisen, Juhannuksen, jne päivien keräykset suoraan kotimaisen hemmon kulutukseen.

Vierailija
54/68 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SPR:n pääsihteerin palkka oli SPR:n vuosikertomuksen mukaan palkkioineen yhteensä 198 882,80 euroa.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010727696.html

Tietoa osaat selkeesti etsiä, muttet esim SPRn rahoittajia. Suurinpina Suomen valtio ja EU.. ja niillä rahoilla pyöritetään infraa.

Ison firman johtamisessa tarvitaan johtajaa ja työntekijöitä. Palkkojen pitääkin olla yleistä tasoa, muutoin ihmisiä ei saa töihin.

Taitaisi tulla Suomelle halvemmaksi tehdä SPRstä pienempi firma? Usein menee useita vuosia et Suomen SPR ei siis tee mitään. Eikö väki pitäisi silloin aina lomauttaa? Yt-päälle?

Vierailija
55/68 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin, mutta lopetin ostamasta kaljaa velipojalle.

Vierailija
56/68 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukrainaan olen lähettänyt joitain satoja yhteensä. Open Doorsissa olen kannatusjäsenenä mutta se on aika pieni summa vuodessa. Paikalliselle vapaakirkolle olen kuukausilahjoittajana, jos se lasketaan. 

Vierailija
57/68 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole laskenut tarkkaa summaa, mutta kyllä siitä vuodessa tulee ehkä noin 300 - 400 e. Sännöllisesti lahjoitan Luonnonperintösäätiölle, WWF:lle, Suomen luonnonsuojeluliitolle, Kotimaanavulle ja kotikaupunkini ruokapankille. Harvemmin mutta kuitenkin joka vuosi lahjoitan Pelastusarmeijalle, Kirkon ulkomaanavulle, Pelastakaa lapset ry:lle ja Unicefille. Lahjoitin aiemmin myös Hopelle, mutta lahjakorttien väärinkäytösten paljastuttua en ole enää pystynyt. Kirkon ulkomaanavulle lahjoittaminen on vähentynyt kertaan vuodessa sen jälkeen, kun selvisi, millaista palkkaa he maksavat johtajalleen. Luulisi, että hyvän johtajan saisi kohtuullisellakin summalla.

Olen kyllä miettinyt useinkin apuni vaikuttavuutta ja olen antanut kyselyissä palautetta ihmisiä auttaville järjestöille siitä, että mielestäni sen sijaan, että kerätään rahaa vanhan omakotitalon remonttiin, rahaa voisi kerätä muuttoavustukseen sellaiseen asuntoon, jossa asumiseen omat rahat oikeasti riittäisivät. Mutta ymmärrän myös, että tutusta kodista luopuminen ei ole helppoa.

Tietyistä epäkohdista huolimatta aion jatkaa avustuksiani. En kuulu niihin ihmisiin, jotka sanovat tekevänsä asioita vasta, kun kaikki muutkin tekevät tai vasta, kun itsellä on tarpeeksi paljon kaikkea. Jos pitää valita kyynisyyden ja hyväuskoisuuden välillä, valitsen jälkimmäisen.

Vierailija
58/68 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kellään ole edes kummilasta Afrikassa tms.? Ap

Mulla oli joskus kauan sitten. Poika Keniasta,  hän oli kova kirjoittelemaan kirjeitä ja lähetti valokuvia ja lahjojakin jotain paikallisten tekemiä koruja,

Eli järjestön kautta maksoin hänen koulumaksunsa. Ei ollut iso summa, järjestö varoitti, että ei pidä pettyä, jos sponsoroitu lapsi ei ota yhteyttä, mutta tämä ainakin oli innoskas kirjeiden lähettäjä.

Oikeastaan  vähän petyin, kun hän olikin sitten muuttanut USA:an, kun toivoin hänen jäävän vaikka kotimaahansa opettajaksi. Mutta omahan on asiansa.

Vierailija
59/68 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hyväntekeväisyyteen alkaa laittaa roposiaan niin se on loputon suo. Ja meneeköhän ne edes perille kohteeseen. 90-luvulla minulle selkisi SPR touhut. Nyt on aikaa jo kulunut ja voin kertoa, että väärin käytöksiä oli. En sano, että nykyään touhu olisi samanlaista. Nyt varmasti toimii ihan hyvin.

Vierailija
60/68 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä harrastan hyväntekeväisyyttä, mutta vain itseäni kohtaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi