Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laitatko rahaa hyväntekeväisyyteen?

Vierailija
13.06.2026 |

Kuinka paljon suunnilleen vuodessa?

Asia itsellä harkinnassa.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laita. Maksan veroja. Me työssäkäyvät suomalaiset joudumme elättämään näitä eräitä ryhmiä ihan tarpeeksi, kun ihan pokalla loisivat koko elämänsä täällä opettelematta edes kieltä.

Joskus olen laittanut sotaveteraaneille rahaa ja Pelastusarmeijan pataan. Niin ja Ukrainalaisille ostin lasten kenkiä ja hygienia tavaroita.

Vierailija
22/38 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksan veroja vähän yli 21 000 e/v eli todellakin laitan rahaa hyväntekeväisyyteen. Olisi hyvä, jos toimeentulotuki olisi verotettavaa tuloa, saisi porukka havaita, että luvattu tuki 1000 e onkin vain 660 e tilille.

En voi sietää sun karkeruutta siitä että koku elää köyhyydessä. Oksettavaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Joulun alla erään paikallisen kaupan edustalla on keräys eläinsuojalle. Ostan aina kissanruokaa, -pellettejä ja annan rahaa.

Muihin keräyksiin en osallistu.

Vierailija
24/38 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan joskus vaimolle kukkia.

Vierailija
25/38 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En laita. Maksan veroja. Me työssäkäyvät suomalaiset joudumme elättämään näitä eräitä ryhmiä ihan tarpeeksi, kun ihan pokalla loisivat koko elämänsä täällä opettelematta edes kieltä.

Joskus olen laittanut sotaveteraaneille rahaa ja Pelastusarmeijan pataan. Niin ja Ukrainalaisille ostin lasten kenkiä ja hygienia tavaroita.

Olen laittanut joihinkin kohteisiin esim.syöpäkeräyksiin,Ukrainaan ja Pelastakaa lapset ry.lle.Kumma kyllä sen jälkeen kun olin tehnyt lahjoituksen kotimaan avulle niin puhelimeeni kilahtelee milloin mitäkin kerjäystä.Viimeisin oli joku keräys jossa valitettiin ettei lapsiperheille ole varaa ruokkia jälkikasvuansa koulujen loma-aikoina.Itse oon viiden lapsen äitinä ja yksinhuoltajanakin pystynyt aina ruokkimaan lapseni.Ilmeisesti puh.numeroani on jaettu joka hemmetin keräyspuljulle mm.miesten eturauhassyöpätutkimustakin ois pitänyt rahoittaa.kiitos ei.en ole mikään rikas ja haluan itse valita kohteet mihin rahojani laitan.kerjäys on rumaa.

Vierailija
26/38 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SPR:n pääsihteerin palkka oli SPR:n vuosikertomuksen mukaan palkkioineen yhteensä 198 882,80 euroa.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010727696.html

Tietoa osaat selkeesti etsiä, muttet esim SPRn rahoittajia. Suurinpina Suomen valtio ja EU.. ja niillä rahoilla pyöritetään infraa.

Ison firman johtamisessa tarvitaan johtajaa ja työntekijöitä. Palkkojen pitääkin olla yleistä tasoa, muutoin ihmisiä ei saa töihin.

Vierailija
27/38 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laita. Avustan vain omaa perhettä.

Vierailija
28/38 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan joskus vaimolle kukkia.

Saatko palkaksi pillua?

Vierailija
29/38 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan muutamalle kotimaiselle rescue farmille, tykkään enemmän eläimistä kuin ihmisistä,

Vierailija
30/38 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää vuosiin koska eurosta menee ehkä 10 prossaa maaliin loput ahneille välikäsille, miksi ruokkisin ahmeita muka köyhiä.

Vierailija
31/38 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan Ukrainaa tukevalle järjestölle. Sen tilinpäätös on nähtävillä yhdistyksen sivuilla ja hallintokulut ovat pienet.

Vierailija
32/38 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kympin naisille, lapsille ja perheille. 

Vierailija
33/38 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katutyttöjen tilille menee.

Vierailija
34/38 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoitan yleensä nenäpäivänä noin 50-100€. Joulupuukeräyksiin ostan parille kolmelle toivotut lahjat. Satunnaisesti lahjoitan eläinsuojeluun. Enimmillään olen lahjoittanut eläinsuojeluun 1000€.

Vierailija
35/38 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen neulonut noin 30 paria sukkia Ukrainaan ,myös naisten sukkia.Apu on varmasti mennyt perille koska paikkakunnallamme on henkilö jonka veli armeijassa siellä,suoraan rintamalle on mennyt paketit,kuvia on nähty sieltä kuinka iloisia ovat olleet paketeista.

Vierailija
36/38 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö kellään ole edes kummilasta Afrikassa tms.? Ap

Älä jaksa provoilla.  

Mitä provoilua tuossa oli?

Vierailija
37/38 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kerran lahjaksi kortin, jossa kerrottiin, että tätini oli minun nimissäni lahjoittanut x euroa Kirkon ulkomaanavulle. En ollut kovin innoissani lahjasta. Sama täti osti myös vuohen jonnekin kehitysmaahan ja tämä oli lahja hänen miesystävälleen. Oma hyväntekeväisyyteni kohdistuu läheisiini eli esim. lapsenlapsiini. Jos olisin lapseton, saattaisin lahjoittaa rahaa vaikka väkivaltaa kokeneille.

Vierailija
38/38 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukrainaa olen tukenut niin paljon kuin olen vain pystynyt. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi