Nyt alko viinaralli
Alko alkaa kuljettamaan viinaa tilauksesta kotiin kun alkoholilaki uudistuu.
Mitä mietteitä tämä herättää?
Kommentit (30)
Leifiltä loppuu työt ja varmaan Feijaltakin. Se on siirryttävä heijänki kovempii aineisii.
Siinä tanner tömisee ja aitaa kaatuu.
Herättää ajatuksia monopolin suojelemisesta.
Vierailija kirjoitti:
Leifiltä loppuu työt ja varmaan Feijaltakin. Se on siirryttävä heijänki kovempii aineisii.
Pilvipalveluun menevät
Se on huono asia monille, toisille samantekevä tai ihan ok.
Ikävä juttu heille, jotka yrittävät olla vajoamatta alkoholismiin ja joilla on taipumus juoda säännöllisesti ja paljon kerralla.
Eduskunta helpottaa ihmisten mahdollisuuksia juoda itsensä hengiltä. Vaikka jokaisella on oma tahto ja jokainen päättää itse, tilaako jotain vai eikö tilaa, niin tämä uudistus lisää houkutusta ja aiheuttaa varmasti kärsimystä monissa perheissä. Perheväkivalta ja muut lieveilimöt tulevat lisääntymään, sehän on aivan selvää.
Vierailija kirjoitti:
Se on huono asia monille, toisille samantekevä tai ihan ok.
Ikävä juttu heille, jotka yrittävät olla vajoamatta alkoholismiin ja joilla on taipumus juoda säännöllisesti ja paljon kerralla.
Eduskunta helpottaa ihmisten mahdollisuuksia juoda itsensä hengiltä. Vaikka jokaisella on oma tahto ja jokainen päättää itse, tilaako jotain vai eikö tilaa, niin tämä uudistus lisää houkutusta ja aiheuttaa varmasti kärsimystä monissa perheissä. Perheväkivalta ja muut lieveilimöt tulevat lisääntymään, sehän on aivan selvää.
Saatavuus on parantunut jo pitkään, ja kulutus vähentynyt samalla
Tämmöisiä lakeja säädetään ja silti hampaat irvessä vastustetaan kannabiksen laillistamista. Onko joku havaitsevinaan asiassa jonkinlaista ristiriitaisuutta?
Vierailija kirjoitti:
Tämmöisiä lakeja säädetään ja silti hampaat irvessä vastustetaan kannabiksen laillistamista. Onko joku havaitsevinaan asiassa jonkinlaista ristiriitaisuutta?
Huomaa huumeen harha.
Vierailija kirjoitti:
Se on huono asia monille, toisille samantekevä tai ihan ok.
Ikävä juttu heille, jotka yrittävät olla vajoamatta alkoholismiin ja joilla on taipumus juoda säännöllisesti ja paljon kerralla.
Eduskunta helpottaa ihmisten mahdollisuuksia juoda itsensä hengiltä. Vaikka jokaisella on oma tahto ja jokainen päättää itse, tilaako jotain vai eikö tilaa, niin tämä uudistus lisää houkutusta ja aiheuttaa varmasti kärsimystä monissa perheissä. Perheväkivalta ja muut lieveilimöt tulevat lisääntymään, sehän on aivan selvää.
Kielletään kaikilta alkoholi kun pari juoppoa ei saa itseään niskasta kiinni. JES!
Myykö myös velaksi. Feijapa myykin.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvetta. Tilaan olueni ulkomailta, alkon valikoima ja tapa pilata esimerkiksi Ipat varastoimalla lämpimässä ei kiinnosta.
Miten tiedät miten Ipat säilytetään siellä ulkomailla?
Tilaan juomani edelleen ulkomailta (edullisemmin).
Taasko me kaikki kuollaan? Keskiolut, lonkku, viinit... Neljäs kerta toden sanoo? Täytyyhän Pekka Puskan joskus arvata oikein.
Edesmenneen alkoholistin aikuisena lapsena olen kauhistunut lakimuutoksesta. Moni pikkuaivonsa juonut, jalaton alkoholidementikko saa viimeiset huikat kotonaan, mikäli osaa vielä nettiä käyttää. Se loppuluisu oli ihan kamala. Paskat housussa istui sohvalla äijä, mutta olutta olisi pitänyt kantaa hänelle.
Mikähän järki tässä laissa on? Enemmän suuria ikäluokkia alkoholisteinako?
Vierailija kirjoitti:
Tämmöisiä lakeja säädetään ja silti hampaat irvessä vastustetaan kannabiksen laillistamista. Onko joku havaitsevinaan asiassa jonkinlaista ristiriitaisuutta?
Meidän poliitikot eivät kykene käsittelemään kannabista. Siksi katastrofaalisen huono huumepolitiikka jatkuu samanlaisena kuin viimeiset 50 vuotta.
Hyvä asia. Kukaan tässä ei ajattele niitä ihmisiä, joilla kulkuvaikeuksia. Itse jouduin olemaan 3kk sisällä, ruuan toi kauppa, mutta olisi se kiva ollut viiniäkin saada. Ja kaikilla ei ole niitä sukulaisia/ystäviä auttamassa.
Vierailija kirjoitti:
Edesmenneen alkoholistin aikuisena lapsena olen kauhistunut lakimuutoksesta. Moni pikkuaivonsa juonut, jalaton alkoholidementikko saa viimeiset huikat kotonaan, mikäli osaa vielä nettiä käyttää. Se loppuluisu oli ihan kamala. Paskat housussa istui sohvalla äijä, mutta olutta olisi pitänyt kantaa hänelle.
Estikö se suomalainen alkoholihyysäys siis jotenkin sitä äijää saamasta sitä viinaa?
Tästä on käsittämättömän typerää kauhistua, kun se kotiinkuljetus on toiminut täysin ongelmitta jo vuosia. Kotiin on saanut koko ajan viinaa niin ulkomailta kuin paikallisen pimeän pullon myyjänkin kautta täysin ilman mitään ongelmia. Täsmälleen ainoa asia, joka nyt muuttuu on se, että kotiin voi saada myös sellaista viinaa, josta on verot maksettu Suomeen.
Vierailija kirjoitti:
Mikähän järki tässä laissa on? Enemmän suuria ikäluokkia alkoholisteinako?
Mikä järki siinä on, että näin ei ole voinut tähänkin asti toimia. Liki kaikissa EU-maissa kotiin saa juomat. Tämä alkoholihyysäysmalli on käytännössä EU:ssa vain Suomessa ja Ruotsissa. Siitä joutaakin jo luopua.
Ei tarvetta. Tilaan olueni ulkomailta, alkon valikoima ja tapa pilata esimerkiksi Ipat varastoimalla lämpimässä ei kiinnosta.