Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt alko viinaralli

Vierailija
13.06.2026 |

Alko alkaa kuljettamaan viinaa tilauksesta kotiin kun alkoholilaki uudistuu.
Mitä mietteitä tämä herättää?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvetta. Tilaan olueni ulkomailta, alkon valikoima ja tapa pilata esimerkiksi Ipat varastoimalla lämpimässä ei kiinnosta.

Vierailija
2/30 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leifiltä loppuu työt ja varmaan Feijaltakin. Se on siirryttävä heijänki kovempii aineisii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä tanner tömisee ja aitaa kaatuu.

Vierailija
4/30 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herättää ajatuksia monopolin suojelemisesta.

Vierailija
5/30 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leifiltä loppuu työt ja varmaan Feijaltakin. Se on siirryttävä heijänki kovempii aineisii.

Pilvipalveluun menevät

Vierailija
6/30 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on huono asia monille, toisille samantekevä tai ihan ok.

 

Ikävä juttu heille, jotka yrittävät olla vajoamatta alkoholismiin ja joilla on taipumus juoda säännöllisesti ja paljon kerralla.

 

Eduskunta helpottaa ihmisten mahdollisuuksia juoda itsensä hengiltä. Vaikka jokaisella on oma tahto ja jokainen päättää itse, tilaako jotain vai eikö tilaa, niin tämä uudistus lisää houkutusta ja aiheuttaa varmasti kärsimystä monissa perheissä. Perheväkivalta ja muut lieveilimöt tulevat lisääntymään, sehän on aivan selvää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/30 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on huono asia monille, toisille samantekevä tai ihan ok.

 

Ikävä juttu heille, jotka yrittävät olla vajoamatta alkoholismiin ja joilla on taipumus juoda säännöllisesti ja paljon kerralla.

 

Eduskunta helpottaa ihmisten mahdollisuuksia juoda itsensä hengiltä. Vaikka jokaisella on oma tahto ja jokainen päättää itse, tilaako jotain vai eikö tilaa, niin tämä uudistus lisää houkutusta ja aiheuttaa varmasti kärsimystä monissa perheissä. Perheväkivalta ja muut lieveilimöt tulevat lisääntymään, sehän on aivan selvää.

Saatavuus on parantunut jo pitkään, ja kulutus vähentynyt samalla

Vierailija
8/30 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämmöisiä lakeja säädetään ja silti hampaat irvessä vastustetaan kannabiksen laillistamista. Onko joku havaitsevinaan asiassa jonkinlaista ristiriitaisuutta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/30 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämmöisiä lakeja säädetään ja silti hampaat irvessä vastustetaan kannabiksen laillistamista. Onko joku havaitsevinaan asiassa jonkinlaista ristiriitaisuutta?

Huomaa huumeen harha.

Vierailija
10/30 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on huono asia monille, toisille samantekevä tai ihan ok.

 

Ikävä juttu heille, jotka yrittävät olla vajoamatta alkoholismiin ja joilla on taipumus juoda säännöllisesti ja paljon kerralla.

 

Eduskunta helpottaa ihmisten mahdollisuuksia juoda itsensä hengiltä. Vaikka jokaisella on oma tahto ja jokainen päättää itse, tilaako jotain vai eikö tilaa, niin tämä uudistus lisää houkutusta ja aiheuttaa varmasti kärsimystä monissa perheissä. Perheväkivalta ja muut lieveilimöt tulevat lisääntymään, sehän on aivan selvää.

Kielletään kaikilta alkoholi kun pari juoppoa ei saa itseään niskasta kiinni. JES!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/30 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myykö myös velaksi. Feijapa myykin.

Vierailija
12/30 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvetta. Tilaan olueni ulkomailta, alkon valikoima ja tapa pilata esimerkiksi Ipat varastoimalla lämpimässä ei kiinnosta.

Miten tiedät miten Ipat säilytetään siellä ulkomailla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/30 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaan juomani edelleen ulkomailta (edullisemmin).

Vierailija
14/30 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taasko me kaikki kuollaan? Keskiolut, lonkku, viinit... Neljäs kerta toden sanoo? Täytyyhän Pekka Puskan joskus arvata oikein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/30 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edesmenneen alkoholistin aikuisena lapsena olen kauhistunut lakimuutoksesta. Moni pikkuaivonsa juonut, jalaton alkoholidementikko saa viimeiset huikat kotonaan, mikäli osaa vielä nettiä käyttää. Se loppuluisu oli ihan kamala. Paskat housussa istui sohvalla äijä, mutta olutta olisi pitänyt kantaa hänelle. 

Vierailija
16/30 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän järki tässä laissa on? Enemmän suuria ikäluokkia alkoholisteinako? 

Vierailija
17/30 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämmöisiä lakeja säädetään ja silti hampaat irvessä vastustetaan kannabiksen laillistamista. Onko joku havaitsevinaan asiassa jonkinlaista ristiriitaisuutta?

Meidän poliitikot eivät kykene käsittelemään kannabista. Siksi katastrofaalisen huono huumepolitiikka jatkuu samanlaisena kuin viimeiset 50 vuotta.

Vierailija
18/30 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä asia. Kukaan tässä ei ajattele niitä ihmisiä, joilla kulkuvaikeuksia. Itse jouduin olemaan 3kk sisällä, ruuan toi kauppa, mutta olisi se kiva ollut viiniäkin saada. Ja kaikilla ei ole niitä sukulaisia/ystäviä auttamassa.

Vierailija
19/30 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edesmenneen alkoholistin aikuisena lapsena olen kauhistunut lakimuutoksesta. Moni pikkuaivonsa juonut, jalaton alkoholidementikko saa viimeiset huikat kotonaan, mikäli osaa vielä nettiä käyttää. Se loppuluisu oli ihan kamala. Paskat housussa istui sohvalla äijä, mutta olutta olisi pitänyt kantaa hänelle. 

Estikö se suomalainen alkoholihyysäys siis jotenkin sitä äijää saamasta sitä viinaa? 

Tästä on käsittämättömän typerää kauhistua, kun se kotiinkuljetus on toiminut täysin ongelmitta jo vuosia. Kotiin on saanut koko ajan viinaa niin ulkomailta kuin paikallisen pimeän pullon myyjänkin kautta täysin ilman mitään ongelmia. Täsmälleen ainoa asia, joka nyt muuttuu on se, että kotiin voi saada myös sellaista viinaa, josta on verot maksettu Suomeen.

Vierailija
20/30 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän järki tässä laissa on? Enemmän suuria ikäluokkia alkoholisteinako? 

Mikä järki siinä on, että näin ei ole voinut tähänkin asti toimia. Liki kaikissa EU-maissa kotiin saa juomat. Tämä alkoholihyysäysmalli on käytännössä EU:ssa vain Suomessa ja Ruotsissa. Siitä joutaakin jo luopua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi