Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mies naiselle rasite parisuhteessa?

Vierailija
13.06.2026 |

Oma rouva kertoi, että nainen menettää elinvuosiaan, eikä saa mitään positiivista parisuhteessa ollessaan. Siis miehen kanssa, yhdessä asuessaan. Mietin, että tuleeko parisuhteen mukana naiselle mitään hyvää?

Sama on alkanut nyt olla lasten saamisen suhteen. Joskus toivoin, että voisin saada lapsen, mutta hän panttasi tietoa vuosikausia ja lopulta kertoi, että tuskin itse haluaa. Hänen mielestään lapsen saaminen on naiselle pelkkä terveysriski ja ei saa mitään muuta kuin harmia lapsen saadesssaan. Miehelle ja tulevalle isälle se on vain yksi asia muiden joukossa hänen mukaansa. Ollaan eletty vuosia yhdessä ja asuttukin ja olen toki yrittänyt selvittää, että onko näille väitteille meidän suhteessa perää. Ei ole ainakaan suoraan myöntänyt, että asiat olisi huonosti näiden suhteen. Tietysti ensimmäisen lapsen saaminen on aina uuden alku ja eihän kukaan voi etukäteen tietää, että miten asiat menee.

Minulta on nyt kadonnut kaikki into perheen saamiseen ja oikeastaan omaan arvooni parisuhteessa. Elän nykyään vain naistani varten ja yritän olla hänelle mahdollisimman hyvä. Uskon olevani kuitenkin huono puoliso ja ennen kaikkea huono isä. On vaan katkera olo, koska lähipiirin hyvät kaverit saavat lapsia. En toki väitä olevani heitä parempi millään muotoa, mutta kun heidän menoaan ja parisuhteita olen seurannut, niin en koe olevani ainakaan huonompi. Ehkä olenkin, en voi sitä itse tietää, mutta kun ei puoliso ainakaan myönnä, että minussa olisi suuria vikoja. Lopputuloksena olen luopunut kaikista omista toiveista ja haaveista, vaikka niitä olen pitkään jo toivonut. 

Onko se lopulta niin, että miehellä ei ole mitään annettavaa puolisolle tai omalle perheelleen? Itse uskon itsestäni näin. 

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt juhannuksena näytät naisellesi juhannusyön kaikki taikatemput, tuplana ja jos ei tehoa niin anna olla...

Vierailija
2/34 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekäs ja laiska kumppani on rasite, ihan sukupuolesta riippumatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen ymmärrän hyvin. En kuitenkaan itse koe olevani itsekäs tai laiska. Olen kysynyt, eikä rouvakaan ole sitä mieltä.

AP

Vierailija
4/34 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva miesvihanlietsonta ja miesviharunkku taas miehenä esiintyvältä palstalesbolta hiivan ja sillin katkuisena

Kyllä minä ihan omasta puolestani kirjoitan

M24 

AP

Vierailija
5/34 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkällä kokemuksella parisuhteesta voin naisena todeta, että on. Miehistä on naisille aika vähän iloa. Kaikki kotityöt jää liian usein naisen harteille ja kaikki muu metatyö. Lasten läksyt, syömiset, koulujutut jne. Vanhusten hoito. Lastenlasten hoito. Eläinten hoito jos niitä on. Matkajärjestelyt jos matkustelee. Sukulaisten ja ystävien tapaamisjärjestelyt. Vierailut. Hajonneiden koneiden ja laitteiden huolto. Jos asuu omassa talossa, kaikkien pihatöiden huolehtiminen. Auton huolto. Lista on loputon. Naisen työ ei lopu koskaan.

Missä on se oma aika? Jolloin voi vain olla miettimättä mitään.

Ei se varmasti kaikissa parisuhteissa ole näin. Mutta itsellä on. Puoliso on ikääntynyt eikä pysty hoitamaan kuin yksinkertaisimpia asioita, niissäkin pitää opastaa ja neuvoa, joka päivä samat asiat. Uudelleen ja uudelleen.

Nuoret naiset, miettikää sitä parisuhteeseen menoa oikein huolella. Jääkö siitä teille itsellenne loppujen lopuksi mitään?

Lapsen voi tehdä yksinkin. Varmasti pärjää. En ihmettele yhtään suurta erojen määrää.

Vierailija
6/34 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies voi ottaa kaverinsa koiran hoitoon, kysymättä vaimoltaan, vaikka on itse lähdössä työmatkalle juuri silloin. Perustelee tätä vaimolleen sanomalla: "Mutta olethan sinä kotona." Joo, vaimo ei lähde miehen mukaan työmatkalle. Mutta on hänellä kuitenkin omaa elämää, töitä, harrastuksia yms. silloin kun mies on työmatkalla. Ei välttämättä edes ole kotona.

Vierailija
7/34 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testosteroni kuntoon 

Vierailija
8/34 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun taloudellinen tilanteeni parani kun mieheni muutti pois. Hän maksoi suosiolla elatusmaksut kahdesta lapsestamme ja isäviikonloput sovittiin joka kuun toiseksi ja neljänneksi. Kymmeniä hänelle tärkeitä maksuja lähti pois yhteiseltä tililtämme (musiikkikerho - yksi cd per kuu - ja salimaksu, tieteiskirjakerho - nätti mutta kukaan ei lukenut - ja kaikki miehen autoa koskevat menot, hänen 50,- per kuu veljelleen maksama vanhempien puutarhan ylläpitomaksu jne jne) . Tasan 2 viikkoa kesti kunnes hän ymmärsi senkin, että isäviikonloppuina lapset eivät perjantaisin tulleet tupperwaret mukanaan, vaan että iltapalasta isä oli vastuussa, kuten myös lopuista viikonlopun ruuista. 
Ja koska hänen muuttonsa syy oli petos (seksiä firman virkistysviikonloppuna työkaverinaisen kanssa) ja minun rakkauteni loppunut siihen, en myöskään muuten kärsinyt hänen menettämisestään - ensimmäisen shokin jälkeen - joten parempi elämä erosta alkoi. 

Vierailija
9/34 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarina on tosi, niin olet väärän naisen kanssa.

Eroa mahdollisimman pian, älä tuhlaa ainutkertaista elämääsi tuollaiseen. Vain eroamisen kautta olet vapaa ottamaan elämääsi rakkautta, eli naisen jonka kanssa molemmat saatte toisiltanne paljon, ja nainen haluaa myös kanssasi rakkaudesta lapsen/lapsia.

Vierailija
10/34 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkällä kokemuksella parisuhteesta voin naisena todeta, että on. Miehistä on naisille aika vähän iloa. Kaikki kotityöt jää liian usein naisen harteille ja kaikki muu metatyö. Lasten läksyt, syömiset, koulujutut jne. Vanhusten hoito. Lastenlasten hoito. Eläinten hoito jos niitä on. Matkajärjestelyt jos matkustelee. Sukulaisten ja ystävien tapaamisjärjestelyt. Vierailut. Hajonneiden koneiden ja laitteiden huolto. Jos asuu omassa talossa, kaikkien pihatöiden huolehtiminen. Auton huolto. Lista on loputon. Naisen työ ei lopu koskaan.

Ei se varmasti kaikissa parisuhteissa ole näin. Mutta itsellä on. Puoliso on ikääntynyt eikä pysty hoitamaan kuin yksinkertaisimpia asioita, niissäkin pitää opastaa ja neuvoa, joka päivä samat asiat. Uudelleen ja uudelleen.

Nuoret naiset, miettikää sitä parisuhteeseen menoa oikein huolella. Jääkö siitä teille itsellenne loppujen lopuksi mitään?

Lapsen voi tehdä yksinkin. Varmasti pärjää. En ihmettele yhtään suurta erojen määrää.

Jos noin kurjasti on, niin herää kysymys: mihin sä siinä miehessäsi alussa ihastuit? 

Vierailija
11/34 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eroa mahdollisimman pian, älä tuhlaa ainutkertaista elämääsi tuollaiseen. Vain eroamisen kautta olet vapaa ottamaan elämääsi rakkautta, eli naisen jonka kanssa molemmat saatte toisiltanne paljon, ja nainen haluaa myös kanssasi rakkaudesta lapsen/lapsia.

Nimenomaan, ajattelin heti ihan samoin, mutta sinä ehdit näköjään ennen.

Vierailija
12/34 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi edes menit tuollaiseen suhteeseen?

Ei mun äidin, tätien tai isoäitien suhteet ole ollenkaan tuollaisia. Ei myöskään veljenvaimon tai siskon.

Eihän tuo kuvailemasi ole ollenkaan normaalia eikä ok. Miksi tuhlaat elämääsi tuollaiseen?

Vierailija
13/34 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on hyvä ja lähtee katsomaan sopivampaa naista itselleen. 

Vierailija
14/34 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eron jälkeen huomaa kuinka kivaa on elää yksin. Voihan sitä ihmisiä tavata, mutta on oma vapaus. 

Vierailija
15/34 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitushan parisuhteessa on, että elämästä tulisi parempaa kuin yksin ja että molemmat tukevat toisiaan myötä- ja vastoinkäymisissä eikä niin että jompi kumpi kokee itsensä paremmaksi ja toinen huonoksi. 

Myös jos toinen ei halua lapsia ja toinen haluaa ja jos toinen ei edes koe tarvitsevansa miestä mihinkään. 

Nythän kertomasi perusteella voisi olla parempi erota ja etsiä  itsellesi kumppani joka haluaa saada kanssasi lapsia ja arvostaa sinua. 

Vierailija
16/34 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, ap:n vaimo kuulostaa sellaiselta. Ap, et ole huono. Älä anna kohdella itseäsi kynnysmattona.

Vierailija
17/34 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstamammojen juttuja lukiessa ei voi kuin ihmetellä miten olette ajautuneet noin huonoihin suhteisiin. Onko miehessä kenties viehättänyt ulkonäkö, jolloin olette ajatelleet alapäällänne ja siitä syystä ette alussa nähneet miehen inhottavia piirteitä vaan huomasitte ne vasta kun suhteesta oli kadonnut uutuudenviehätys.

Vierailija
18/34 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstamammojen juttuja lukiessa ei voi kuin ihmetellä miten olette ajautuneet noin huonoihin suhteisiin. Onko miehessä kenties viehättänyt ulkonäkö, jolloin olette ajatelleet alapäällänne ja siitä syystä ette alussa nähneet miehen inhottavia piirteitä vaan huomasitte ne vasta kun suhteesta oli kadonnut uutuudenviehätys.

Oma exäni oli hirvittävän hyvä teeskentelemään ja valehtelemaan. Pikkuhiljaa parin vuoden päästä hän alkoi näyttämään oman luontonsa.

Sitä vaan sieti kunnes lopulta tuli raja vastaan.

Hän on mies, jolle ero tuli aivan puskista 😂😂😂

Vierailija
19/34 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

AIka jännä. Luulisi että roolit ovat yleensä toisinpäin. Mies haluaa elää pitkään, ymmärrettävästi, lapsetonta elämää, ja saattaa pantata tietoa ettei edes halua lapsia, kunnes nainen on itse liian vanha enää saamaan itse.

Vierailija
20/34 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos noin kurjasti on, niin herää kysymys: mihin sä siinä miehessäsi alussa ihastuit? 

iHAN KUIN NOI ASIAT SELVIÄIS JO ENNEN KUN ON ALETTU KUNNOLL OLEMAAN KUTEN LAPSET TEHTY

-ERI  (oho anteeks mulla oli caps päällä enkä jaksa nyt korjata)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi