Lueskelin noita Iran-USA rauhanehtoja ja niissähän on kaikki mitä Iran on vaatinut. Eli Iran taisi sitten voittaa tämän sodan?
Pakotteiden poisto, jäädytettyjen varojen vapautus, USA:n vetäytyminen Persianlahdelta, USA:n rahoitus Iranin jälleenrakennukseen (suomeksi sotakorvaukset) jne.
Vastineeksi Iran vastasi olevansa rakentamatta ydinpommia (jota sillä ei ole missään vaiheessa ollutkaan).
Täähän on lähes täydellinen Iranin voitto?
Kommentit (345)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iran saa siis jatkaa Hormuzin salmella rahastusta?!
Saa, koska voitti sodan.
HAH HAH, luuletko oikeasti, että kiina hyväksyy sen.
Vierailija kirjoitti:
Kiina on suurin syy, miksi se jää tekemättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trump aloitti Iranin sodan koska hällä oli TYlSÄÄ.
Nyt se viihteellisyyspuoli on hoideltu. Siispä lopetetaan.Trump aloitti sodan koska se hyödytti Trumpin öljykavereita.
Trump lähetti viestin.
ME PYSTYMME TÄHÄN, JA VOIMME TEHDÄ SEN UUDELLEEN MISSÄ TAHANSA.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt se viihteellisyyspuoli on hoideltu. Siispä lopetetaan.Trump aloitti sodan koska se hyödytti Trumpin öljykavereita.
Trump lähetti viestin.
Eli rahastus alkaa muualla? Missä?
Jännittävää nähdä mihin Trumpin kiinnostus siirtyy. Kuuba? Gröönlanti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä luulin että Kiina ei maksa mutta muiden Pitää. Tai maksaa salaa niin ettei Trumpin tarvitse nolostella asiaa. Trumppihan halusi itse maksuista osalliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä luulin että Kiina ei maksa mutta muiden Pitää. Tai maksaa salaa niin ettei Trumpin tarvitse nolostella asiaa. Trumppihan halusi itse maksuista osalliseksi.
Toi kyseinen salmi, on kansainvälisen merioikeuden alainen, siinä ei iranin jutut viime kädessä paljon paina. Se voidaan avata sotavoimin, jos on tarvetta, enkä puhu pelkästään amerikkalaisista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trump lähetti viestin.
Jännittävää nähdä mihin Trumpin kiinnostus siirtyy. Kuuba? Gröönlanti?
Lue muutama sotilaspoliittinen analyysi asiasta. Niin homma alkaa näyttään muulta, mitä meidän media kirjoittelee.
Annan vihjeen : Jotta voit päätellä, kun ns voitti, niin sun täytyy tietää mikä oli tavoite. Pentagon ja valkoinen talo ei soittele hesarin toimittajille, ja muualla sitä tietoa ei ole. Poislukien mahdollisesti Israel.
Huomaa : mulla ei ole mitään kantaa asiaan, poimin vain julkisesti saatavilla olevia tietoja, joita voi pitää jokseenkin luotettavina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi kyseinen salmi, on kansainvälisen merioikeuden alainen, siinä ei iranin jutut viime kädessä paljon paina. Se voidaan avata sotavoimin, jos on tarvetta, enkä puhu pelkästään amerikkalaisista.
No jos ei USA laivastoineen siihen pysty niin ei pysty kukaan🤔
USA pyyteli EU:ta hätiin. Eikä saanut itse salmea auki.
Saas nähdä kuinka tää ns. Jutellaan kaikesta loputtomiin-diili pitää. Eka tapaaminen Sveitsissä peruttiin jo koska Israel ei lopettanut pommituksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trump lähetti viestin.
Jännittävää nähdä mihin Trumpin kiinnostus siirtyy. Kuuba? Gröönlanti?Lue muutama sotilaspoliittinen analyysi asiasta. Niin homma alkaa näyttään muulta, mitä meidän media kirjoittelee.
Annan vihjeen : Jotta voit päätellä, kun ns voitti, niin sun täytyy tietää mikä oli tavoite. Pentagon ja valkoinen talo ei soittele hesarin toimittajille, ja muualla sitä tietoa ei ole. Poislukien mahdollisesti Israel.
Huomaa : mulla ei ole mitään kantaa asiaan, poimin vain julkisesti saatavilla olevia tietoja, joita voi pitää jokseenkin luotettavina.
No mikset itse nyt kerro kun muka jotain tiedät?!
Parempi kun eivät olisi sopineet, bensan hinta lähti heti nousuun.
Vierailija kirjoitti:
Parempi kun eivät olisi sopineet, bensan hinta lähti heti nousuun.
Oikeesti?
Iran kerää rahaa teroiluun pitkin maailmaa. Surkealla tolalla. Täälläkin taistolaiset oli idiootteja kun menivät halpaan ja vastustivat uudistusmielistä shaahia. Mutta vasemmistotyrannia on niin rakas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trump lähetti viestin.
Jännittävää nähdä mihin Trumpin kiinnostus siirtyy. Kuuba? Gröönlanti?Lue muutama sotilaspoliittinen analyysi asiasta. Niin homma alkaa näyttään muulta, mitä meidän media kirjoittelee.
Mitä nyt taas. Asiallisten arvioiden mukaan USA pisti pillit pussiin kun hinnat ja huuto kotona kasvoi ja Trumppia väsytti koko homma.
Diili on huono ja itse asiassa mitään diiliä ei edes ole, sovittiin että jutellaan jos viitsitään; USA vaan häipyy ja toivoo että joku siivoaa loput. Israel ei selvästi ole diilissä mukana.
Kaikki Obaman diilin ja sotaa edeltävän status quon edut menetettiin. USA:n maine ja Uskottavuus kärsi. Hinnat nousi kaikkialla. Energiakriisi jatkuu vielä kuukausia.
Mitäs vielä?
Taisi Donald närkästyä kun alkoi tämän rauhan ehtojen syväluotaus. Sota jatkunee entisellään, ellei sitten tuimene ihan Helve tin esikartanoksi.
Hyvä, saavat jatkaa kansalaistensa tapamista ja naisten halveksuntaa. Jatkossa pitää panna 12 burkaa päällekkäin ja vielä viltti päällimmäiseksi naisten, ettei vain miesten syntiset himot herää-
Bensan hinta nousi 20-50% sotaa edeltävästä. Niin alas se ei mene pitkään aikaan, jos koskaan.
Me kaikki maksetaan tästä sodasta, joka päivä.
Kukaan ei puhu iranin kansasta enää?! Naisista ja lapsista.
Trumpistit palstalla kovasti teemasta innostui. Nyt ollaan hiljaa. En yhtään ymmärrä🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trump lähetti viestin.
No mikset itse nyt kerro kun muka jotain tiedät?!
Tuossahan lukee, täytyy tietää se tavoite. Ei sitä kukaan ulkopuolinen tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trumppa oli haastatteluissa jo ihan fiiliksissä että pitää ymmärtää Irania. „Kun kattoo heidän naapurimaita niin kyllä hän ymmärtää että haluavat y-aseen.“
Siis. What the actual f.?!Tuohan Trumpilta viisain ja rehellisin kommentti ikinä. Kuka voisi asua ydinaseettomana alueella, jossa riehuu täysin sekopäänä ydinaseistettu Israel ja jossa pitää tukikohtiaan hyökkäyssotia harjoittava ja maailman ainoa ydinaseita koskaan käyttänyt USA?
Iran siellä riehuu sekopäänä. Ilman ydinasepelotetta Israel olisi jo mennyttä. Mutta ainakin tuolla edell. kommentoijalle tavoiteajattelu korvaa realiteetit.
Tämä🤣