Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ole koskaan ollut missään töissä, olenkohan ainoa?

Vierailija
12.06.2026 |

No, muutamia vuosia toimin yrittäjänä, mutta muuten en ole koskaan ollut missään töissä. Mt-eläkkeellä vähän päälle nelikymppisenä. En kyllä kehtaa kellekään sanoa, etten ole koskaan ollut töissä ja että olen ollut eläkkeellä jo nuorena. Joko kierrän aiheen tai sepitän jotain. Enkä edes mielestäni ole mikään niin paha mt-tapaus. Olen kyllä opiskellut kaikenlaista aikanaan, mutta ei ammattia. Ihan lahjakas joissain harrastuksissa ja yrityskin oli muutaman vuoden. En oikeasti osaa sanoa miten tässä näin on käynyt? Kela vain päätti laittaa eläkkeelle. Traumatausta ja epävakaa persoonallisuushäiriö kyllä taustalla. 
- Nainen 48-

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän ihan pitkällekin opiskelleen 4-kymppisen naisen joka on mt-syiden vuoksi eläkkeellä. Hänellä ei tietääkseni ole mitään yraumatqustaa. Ei myöskään näytä epävakaalta. Jos hän on lääkityksellä, niin se näyttäisi olevan kunnossa.

Tunnen myös 64-vuotiaan naisen, joka ei ole koskaan ollut töissä.

Onhan näitä, jotka jo nuorena alkavat syrjäytyä työelämästä. En tiedä miten se edes on mahdollista? Kai se johtuu kotioloista ja kasvatuksesta?

No esim minä yritin kyllä tehdä töitä nuorena, mutta olin kaikissa hanttihommissakin niin huono, että sain aina potkut. Liian hidas ym. Myöhemmin jäin eläkkeelle psykoosisairauden takia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla