G: Taaperoiden visaiset kysymykset vanhemmilleen!
Onko lapsesi kysynyt sinulta jotain sellaista, johon et osannut vastata?
tai sinua alkoi naurattamaan?
Kommentit (28)
miks winx- tyttöjen puheääni muuttui erilaiseksi kuin viime jaksossa? miten vesi saadaan hanaan? mistä ensimmäiset puun siemenet on tullut? voiko presidentti olla mies? miks miehilläkin on nännit? miks saukolla on niin lyhyet jalat? miksei hylkeellä oo jalkoja ollenkaan? mihin mies tarvii niin paljon karvoja? mistä magneetti tietää tarttua rautaan?
odotan vauvaa ja se kyselee mm:
-joko vauva huomenna syntyy?
- miksi sillä ei ole vaatteita kun se syntyy?
- mihin se pissaa mahassa, onko sillä potta? kysyin sitten että miten se potan sinne olisi saanut. neidin vastaus oli että - no sää nielasit sille pienen potan mahaan :))
sitten tää pudotti minut laudalta: " Missä ei oo jotakin?" Siihen taitaisi kyllä jäädä vastaamatta! Miten voikin niin naurattaa...
Vierailija:
ja tietysti jatkuvia kysymysketjuja: " mikä auto tuo on?" (vastaus: paloauto). " Mikä paloauto?" (sellainen, jossa on vettä tankissa ja sillä sammutetaan tulipaloja)... " Mitä tulipaloja?" (no jos vaikka joku leikkii tulitikuilla niin voi syttyä tulipalo) " Millä tulitikuilla?" (no niillä joilla sytytetään kynttilä tai takka)... LOPUTTOMASTI
Veikö morko mummon taivaaseen? Tuleeko kaikilta pieruja? Kuka maalasi tuon kissan (raidallinen)?
-Isomummi.
Kuka oli ihan ensin?
???
jaa-a.
Miksi autot kulkee pakokaasulla?
" missä ei oo jotakin?"
Tarkoitti varmaan jotain tiettyä juttua, mutta noin yksittäisenä kysymyksenä pikkuisen paha valita, mitä vastaa...
Nykyään vastaus lähes jokaiseen puhutteluun on " Miks?"
minä: Tulehan syömään.
tyttö: Miks?
minä: Ruoka on valmista.
tyttö: Miks?
minä: No se on nyt kypsää.
tyttö: Ai kypsää? Miks?
Kivoja kysymyksiä viime aikoina:
" Milloinka minä kasvan pieneksi?"
" Miksi linnut laulaa?"
2v: Kuinka aivot toimivat? millaiset aivot ovat? Ei sitten yhtään hankalampia kysele...miten raketti lentää? ja se loputon litania " miksi" ? mikään vastaus ei riitä kysymykseen.
Asuuko roskakuskit kaatopaikalla? (poika luuli, että kassaneidit asuvat kaupassa, th neuvolassa jne)
Onko ääretön parillinen luku?
Kuinka korkealla linnut voi lentää?
Mitä sähkö on?
Kun puhuttiin äitien päivästä ja isän päivästä. Niin lapsi kysyi,
milloin on lasten päivä? Mitäs tähän vastataan?
Siinä sitten miettimään miten sen selitän.
Äitinä yritin parhaani selittää, että sitä ladataan niihin tehtaalla.
Johon lapsi esitti jatkokysymyksen, että miksei kaikkia pattereita voi itse ladata suoraan pistorasiasta.
Meni äitiltä sormi suuhun, ei kun ei vaan voi.
Ajetaan Manskulla Kansallismuseon ohi.
poika: onko toi vankila kun siinä on kalterit
äiti: ei, se on museo, kalterit ovat koristeita
poika: niin, vain miehet voivat olla vankilassa ja museossa on naisia
äiti: naisvankiloitakin on
poika: miksi naisvankilat on erikseen
äiti: koska naisilla on usein siellä vauvoja hoidossa
poika: onko niiden vauvojen isät miesvankilassa
Sitten jäin pois. Ties mihin keskustelu päättyi. Itse olisi ehkä vastannut viimeiseen kysymykseen että ei välttämättä mutta varmaan usein ;)
kysyen " onks verto tyttö vai poika?"
What? mistä ihmeestä sä oikeen puhut, äimistelin ja pienen tenttauksen jälkeen selvisi, että olin laulanut ...kerron tarinan jol ei oo vertoa.. (isoisän olkihattu).
Kylläpä nauratti meitä molempia, kun asia näin selvisi. Ja sitten vaan selittämään, mikä se verto oikein olikaan.
kuopuksemme ei millään käsitä että minullakin äiti, ei hänen mummonsa voi olla minun äitini!
.. ja joka ilta samat kysymykset jo viimeiset pari kuukautta:
Tuleeko tanaan vauva pois aidin masusta? - Ei tule tanaan
No huomenna varmaan tulee? - Ei tule viela huomennakaan
Kylla varmasti tulee huomenna!
Odottavan aika on pitka, niin aidin kuin tulevan isosiskonkin. Onneksi ei mene enaan kauaa niin vauva tulee oikeasti pois masusta!