Voiko voimat loppua alatiesynnytyksessä?
Jos ei vaan jaksa puskea ja puuskuttaa`?
Kommentit (8)
Ei voi, se vaan tuntuu siltä. Voi hetken hengitellä ja kerätä voimia, ja sitten jatkaa taas.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin kannattaa lopettaa turha puuskuttaminen ja huutaminen. Mun kokemusten mukaan vauvat syntyvät lähestulkoon itsekseen, ei tarvitse pakertaa pää punaisena.
Joo keskittyy itse lähinnä hengittämään.
Voi loppua. Etenkin, jos synnytys on kestänyt pitkään. Se on myös vaarallista sekä äidille että vauvalle, jos voimat loppuvat. Siksi kannattaa ottaa lääkettä mielummin liian aikaisin kuin liian myöhään. Esikoista synnyttäessä epiduraali mahdollisti minulle parin tunnin unet ja ilman sitä lepohetkeä en olisi jaksanut synnyttää.
Vierailija kirjoitti:
Voi loppua. Etenkin, jos synnytys on kestänyt pitkään. Se on myös vaarallista sekä äidille että vauvalle, jos voimat loppuvat. Siksi kannattaa ottaa lääkettä mielummin liian aikaisin kuin liian myöhään. Esikoista synnyttäessä epiduraali mahdollisti minulle parin tunnin unet ja ilman sitä lepohetkeä en olisi jaksanut synnyttää.
Epiduraalikin heikentää lihaksia ja pitkittää synnytystä, eli ei ole aivan yksinkertainen asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epiduraalikin heikentää lihaksia ja pitkittää synnytystä, eli ei ole aivan yksinkertainen asia.
Toki mutta, jos on valvonut supistusten takia jo pari vuorokautta, niin se uni ja lepo on myös tärkeää. Siinä kohtaa, kun tärisee kivusta ja väsymyksestä, niin pari tuntia yhtenäistä unta tekee ihmeitä. Ja ihan sama mikä lääkitys on, kunhan saa sen lepohetken.
Kun supistusten aikana ponnistaa niin vauvan pitäisi tulla vartissa läpi.
Ainakin kannattaa lopettaa turha puuskuttaminen ja huutaminen. Mun kokemusten mukaan vauvat syntyvät lähestulkoon itsekseen, ei tarvitse pakertaa pää punaisena.