Kulkekaa tien oikeanpuoleista reunaa
Minkä ihmeen takia sieltä tulee vastaan aina joku joka kävelee vasenta. Olen kyllästynyt tuohon ämpyilyyn että kukas väistää.
Helpolla päästään jos kaikki osaa mennä, niin helppo ohje. Vai joutuuko vaikka lakia muuttaa että jalka- tai yhdistetyllä pyörä-jalkakäytävällä kuljetaan aina oikeanpuoleista reunaa.
Vai tekeekö ihmiset tuota ihan kiusallaan? Mitä
Kommentit (30)
Oikeat reunat ovat asperger-tyyppejä, jotka tarvitsevat säännönmukaisuuksia ilman poikkeuksia. He eivät osaa kohdata ihmisiä muualta, kuin selästä päin. On heille itselleen turvallisempaa.
Kävelen keskellä tietä tietenkin.
Tämä on yllättävän vaikea asia ymmärtää. Idiootteja ja poliiseja ei tietenkään mikään laki koske. Kun huomaan potentiaalisen idiootin, pysyn mahdollisimman tiukasti oikealla. Joku keksii vaihtaa puolta, ei kaikki. Sit mennään pientareen kautta.
Yhdistetyllä jalka ja pyörätiellä kulkee jalankulkija vasemmalla puolella menosuuntaan. Nyt ajatellaan jalankulkijan turvallisuutta joka näkee edessään saapuvat pyöräilijät. Sanoohan tämän jo järkikin:).
Huom! Tässä tarkoitan kevyen liikenteen väylää mitä ei ole viivalla erotettu erikseen jalankulkijoille ja pyöräilijöille.
Siksi, että tieliikennelaki sanoo, että kävelijä saa kävellä kummassa reunassa haluaa.
Koska mä kävelen kävelytien oikeaa reunaa, niin en väistä vastaatulijoita. Jos joku alkaa vääntää lättä, niin perustelen turvallisyyssyillä, koska mun pitäisi ain kääntyä ensin katsomaan, ettei takaa tule esim. wolttikuskia fillarimoponsa kanssa. Poukkoilu on turvallisuusriski, pysykää oikella. Toinen perustelun se, että vastaantulija ohitetaan liikenteessä oikealta.
Vierailija kirjoitti:
Siksi, että tieliikennelaki sanoo, että kävelijä saa kävellä kummassa reunassa haluaa.
Joo kyllä saa, mutta oikealta ohi. Saatana, etkö tajuu.
Vierailija kirjoitti:
Oikeat reunat ovat asperger-tyyppejä, jotka tarvitsevat säännönmukaisuuksia ilman poikkeuksia. He eivät osaa kohdata ihmisiä muualta, kuin selästä päin. On heille itselleen turvallisempaa.
Mulla ei mitään aspegreniä ole vaan olen sääntösuomalainen. Meidät 60-luvulla syntyneet on kasvatettu huomioimaan kaikki ja noudattamaan sääntöjä. Joku pöllö vaan on tuonkin säännön mennyt jossain vaiheessa muuttamaan, että taapertakaa, missä taaperatte.
Pyöräilijä ohittaa muut KESKELTÄ. Se on ihan se ja sama ohitatko selän vai vatsan. Ajat siitä keskeltä joka tapauksessa.