jänskää!!! KP 23 menossa. Muita jännääjiä?
Moi,
En itse ole tämän sivuston suurkuluttaja joten en viitsi liittyä noihin ketjuihin. Ajattelinkin kysellä, että onko täällä muita joilla on nyt jänntä päivät edessä? Jännätään yhdessä ja spekuloidaan oireita :)
Mulla on menossa kp 23. Kierto on normaalisti 26-30 päivää. Joskus on ollut jopa 40 päivää. Eli mulla ei ole semmosta hyvää plussauspäivää luvassa.
Toka " yirtys" kierto menossa, vaikka ei me olla kyllä mitenkään kummemmin yritetty edes. Mutta vauvakuume on valtava ja ois ihanaa jos nyt jo tärppäis. Esikoinen tärppäs heti joten odotukset on korkeella.
Mitään oireita ei tunnu :( eilen vähän sattu rintoihin, mutta se nyt saattaa johtua myös siitä, että menkat alkaa!? Onko kellään edellisestä raskaudesta muistikuvaa, että miten valkovuoto " käyttäytyi" raskautumisen jälkeen? Mulla on hatara mielikuva, että sitä ei oikein tullut!?
No toivottavasti joku muukin jaksaa kirjoitella nämä jännät vikat päivät..jospa joku porukasta sitten plussaisi!
-Milla-
Kommentit (32)
että vaikka on jo yhden lapsen saanut ja tietää, että raskaaksi tulee, niin jotenkin silti jännittää ihan kauheesti.En malttais millään odottaa. Sitten erehtyy luuleen kaikkia oireita raskausoireiksi vaikka ne on selkeästi kuukautisiin viittaavia!
Joo tuleppa kertomaan miten kävi...kun testailet. Mä testaan vasta maanantaina mikäli ei kuukautisia siihen menessä kuulu?
Mun normaali kp on 28 ja huomenna olis 34. Menkoista ei näy merkkiäkään. Vaikka en kyllä osaa sanoa RASKAUTEEN liittyvistä oireistakaan muuta et alaselkä on tosi kankee ja puutuva.
Jotenki vaan tuntuu et taitaa toi menkojen tulemattomuus olla jotain muuta, kun testit ei oo näyttänyt haamun haamua.
Raskaus olis mun toinen ja kuume olis kova, mut mitä luulette, voinko plussata vielä vaiks päiviä on jo noin monta yli normaalin kp. Siis onko teillä kokemusta et negatiivinen vaihtuis viel noin monen päivän päästä positiiviseks. OOn aika äimän käkenä...
Minäkin täällä jännäilen. Toista lasta toivotaan ja nyt on ensimmäinen kierto kun ehkäisy on jätetty pois. Mulla oli nuvaring muutaman kuukauden. En ole oikein varma kierron pituudesta, se on ollut mielestäni aika lyhyt aina, selvästi alle 30 päivää. Olen jo hätähousuna tehnyt muutaman testinkin, mutta negaa ovat näyttäneet.
Ensimmäistä lastamme aloin odottaa heti ensimmäisestä yrityskierroksesta ja nyt tuntuu, että ei voi kyllä toista kertaa yhtä hyvin käydä, mutta toivon kuitenkin!
Rinnat ovat tuntuneet vähän aroilta. Ja päinvastoin kuin joku kirjoitti tähän ketjuun, niin mulla kyllä tulee valkovuotoa.
Edellinen kirjoittaja mietti voiko neg testien jälkeen tulla positiivinen selvästi myöhästyneille kuukautisille. Ehkä voi, jos ovulaatio on tapahtunut tavallista myöhemmin? Ootko testannut jollain herkällä testillä?
Mulle tulee tänään postissa raskaustestejä, taidan testata sunnuntaiaamuna taas jos kuukautiset ei ole alkaneet!
ois jo maanantai. En malta odottaa että voin tehdä testin.
Mulla ei ole oikein mitään oireita. Menkkakipuja oli tänään hetken, joten pahalta vaikuttaa, että sieltä ne sit alkaa :( voi kun ei alkais!
Muistaako kukaan oliko menkkakipuja ollenkaan sillon kun tuli raskaaksi?
Ja kyllä testailla kannattaa jos menkoja ei kuulu. Sillon kierto on ollut pidempi ja raskautuminenkin on saattanut tapahtua oletettua myöhemmin :) Voi kun joku täällä plussais ihan lähipäivinä!
Että se plussa vielä sieltä tulisi. Olen testannut apteekin omalla ja clearbluella. Eikös molemmat ole suht herkkiä? Edellisellä kerralla raskauduin ensimmäisellä yrittämällä ja testi näytti aika pian plussaa. mut nyt toi odottelu käy kyllä hermoon ja toi housuun ja paperiin kyttäily on rasitavaa puuhaa...
äippä ja neiti tärpästikkeli
En sitten malttanut odottaa kauempaa, vaan testasin eilen illalla ja vielä varmuudeksi tänä aamuna Mammaksin herkällä testillä:
Molemmista haalea, mutta selvästi erottuva +-viiva!
Nyt ois se päivä, kun kuukautisten normaalisti pitäisi alkaa, ja kuukautismaisia kipuja on kyllä ollut jo 2 päivää.Saas nähdä.
Meillä siis yksi lapsi ja yksi keskenmeno, ja oireet ovat tässä alkuraskaudessa ihan erilaiset kuin aiemmissa.Nyt on menkkakipuja, aikamoista huimausta ja alavatsan turvotusta, joita ei siis aiemmin ole ollut.Normaalisti olen ollut vähäoireinen, tosin väsynyt ja kuppikokoa kasvatellut..
Niin, ja sitten vielä sellainen jännitysmomentti edessä, että pitäisi kertoa miehelle, kun palaa matkoilta kotiin illalla. Vähän jännittää hänen reaktionsa, mutta eiköhän tuo alkujärkytyksestä tokene..
Paljon istukkahormonia kaikille tasapuolisesti!
sandy
olipa ihana kuulla, että plussa tuli! itse täällä meinaan testata huomenna aamulla. Silloin on kp 28. Välillä tuntuu, että menkat alkaa justiinsa, välillä taas ei tunnu miltään. Ei ainakaan mitään pahoinvointia ole tai sen kummempaa turvotustakaan. Toivon että olisi tärpännyt!!
onnea Sandy. Mä arvasin, että kyllä täältä joku ainakin plussaa kun ollaan aikasemmin niin helposti raskauduttu :)
Mulla ei edelleenkään mitään oireita...huoh. Ei oikein mihinkään suuntaan. Mahan turvotus enteilisi menkkoja ja finnihyökkäys samaa. Mitään kuukautiskipuja ei ole juurikaan ollut, mitä nyt sillon yks päivä ihan vähän aikaa.
Mä testailen vasta maanantaina. Saas nähdä oonko sillon ihan yksin täällä jännittämässä kun muut on jo plussannut :)
Milla KP 26/26-30
tein testin ja nega oli. nyt on siis kp 28/? Ihme huimausta ollut koko aamun eikä menkkojakaan näy. Tänään lähden reissuun ja takaisin torstaina. Toivottavasti reissussa saan muutakin ajateltavaa!
Täänän olis nyt sitten 37/28 ja kahtena päivänä tullut pientä ruskeaa tuhrua paperiin...en kuitenkaa vuoda, taitaa olla jännityspäivät ohitse ja saapi alkaa odotella niitä menkkoja, höh. Mites muilla jännittäjillä on mennyt?
Onnea myös Sandylle plussauksen johdosta:))
En malttanut odottaa maanantaihin ja tein testin. Tein haaleaakin haaleamman plussa-viivan. Siis niin haalean, että piti ihan valossa käännellä testiä, että sen näki.
olen silti aikas luottavaisin mielin, sillä samanlainen haalea viiva tuli aikoinaan esikoisesta. Mies nauroi mulle, että eihän toi mikään viiva ole :) Katsotaan nyt.
Mitään oireita ei edelleen. Ainoastaan ruskeaa tiputteluvuotoa...jota oli myös esikoisen kanssa. Voi ilon päivää...Testaan vielä uusiksi ensiviikolla. Jos ei kuukautiset ala!
Tein aamulla apteekin oman testin enkä sitä sen paremmin tutkaillut,lähinnä ärsytti kun siihen ei ilmaantunut mitään. Se on lojunut tasaisella alustalla tän päivän ja nyt kotiin tultuani aloin sitä oikein kunnolla tutkaileen. Valoa vasten siinä näkee viivanpaikan. Ei siis ollenkaan väriä vaan niinku varjo olisi tarkistusikkunan viivan kanssa, täysin saman paksunen jne.
Onko naurettavaa tutkailla testiä ja tulkita sitä näin jälkeenpäin, onko teillä kokemusta tälläsestä viivasta, koska en voi sanoa onko se edes haamu ku siin ei oo väriä.. kertokaa jos teillä ollut näin.
Toiveikkaana täällä odotan et sais jo jotain tolkkua tähän hommaan. Myöskin tullut 2 päivää paperiin vähän ruskeeta, nyt on lähes loppunut. Hitsi ku ei oo yhtään testiä kotona et olis voinu testailla aamupissistä vaiks huomenna.
kelilu toiveikkana
Koska minun mielestäni testissä ei pitäisi näkyä yhtikäs mitään jos raskaushormoonia ei ole elimistöstä erittynyt. Eli hyvinkin voit olla raskaana. Muutenhan testissä näkyisi vain valkoista, eikä mitään viivan paikkoja.
Sillon aikoinaan kun esikoisen kohdalla tein tommosen mitättömän viivan, niin sitä piti ihan oikeesti tihrustaa, että sen näki. Nyttenkin sisällä ei näkynyt mitään, mutta kun meni ikkunalle niin näkyy haalea viiva. Se on kylläkin punainen, toisin kuin sinulla. Esikoisen kohdalla muistaisin, että mitään väriä ei erottunut?
-milla-
Tulin kiittämään onnitteluista ja katsastamaan, miten muilla jännittäjillä menee.
Hienoa, Milla79! Munkin viiva oli tosi vaalea, mutta punainen, että uskottava se on..
Älkää muutkaan vielä menettäkö toivoanne!
Mulla olo on karsea, sillä sairastan vatsatautia yhdessä esikoisen kanssa.Edelleen kipuilee välillä menkkamaisesti, enkä uskalla vielä täysin iloita.Mitään vuotoja ei ole onneksi. Mies otti uutisen ihan hienosti vastaan, vaikkei riemusta kattoon hypännytkään.
Sandy, mahdollisesti 4+2 jopa..
Olen hyvä löytämään oireita joka kierrossa mutta nämä on jo aitoja.. Rinnat jotenkin turrana koko ajan, paha olo (sen saan aina aikaan kun mietin oireita) ja jotenkin luottavainen mieli. Se on eri että viime kierrossa tuli oviksen jälkeen vuotoa(valko) mutta nyt on kuivaa. Saa nähdä nyt siis kp 20/28 yk 4, lapsia 3 ja km 3. Monta raskautta ja pahoinvointia takana ja aina yhtä jännää..
Ai niin tässä kierrossa oli se ihme ruskea vuoto kp7 ? Hmm??
Koko ajan kylmä lämpö 37 kun norm 36,4.
Kp 31/28 menossa, mutten vielä uskalla testata. Ajattelin vielä ainakin huomiseen odottaa... :) Onnea + viivojen saaneille!
Tällä hetkellä on kp 24 vasta menossa ja kierto saattaa olla ihan mitä tahansa.. Se on niin epäsäännöllinen että on vaikeaa sanoa.. Mutta sen tiedän että vaikka kiertoni onkin niin epäsäännöllinen kuin on, voin silti tulla raskaaksi (yksi km takana).
joudun varmasti odotella vielä vaikka kuinka pitkään, ei vaan jaksaisi. Tekisi mieli testailla samantien, mutta eihän siitä mitään hyötyä ole.
Eipä ole juuri mitenkään ihmeellisemmin ollut oireita. Mitä nyt huimausta, päänsärkyä todella usein ja valkovuotoa tuntuu olevan normaalia runsaammin (liekö vain kuviteltua??)
No, mieli saattaa tehdä tepposet kaikkien noiden oireiden takia. Ehkä ne eivät olekaan niin oleellisia. Viimeksi raskautuessani en edes uskonut olevani raskaana enkä osannut siksi oireitakaan seurailla. Sen muistan, että rinnat olivat turvoksissa ja todella kipeät, nyt niin ei kuitenkaan ole. Välillä mahaan on kyllä sattunut ja " vihlomista" tuntunut. En tiedä, pää tässä menee sekaisin kun yrittää noita oireita kyttäillä. Ei vaan osaa olla kyttäämättäkään vaikka se olisi kaikkein parasta niin saisi rauhaa niiltäkin ajatuksilta.
Vielä niistä oireista.
Mulla on viime aikoina puutunut jalat todella nopeasti ja helposti.. Etenkin pohkeissa tuntuu inhottavalta.. Varsinkin kun istuu niin tuntuu ilkeältä.
En sitten tiedä johtuuko tuo vaikka jostain nestevajauksesta.. Tuollaista on kuitenkin ilmennyt viime aikoina..
täällä ihan samanmoista. Nyt kp26 /27-31. Sellainen olo kyllä, kuin menkat ois tulossa.Oireita: tissit suurentuneet, vatsa turvonnut, kaikki itkettää,puristamalla tulee maitoa(vaikka lopetin imetyksen 7kk sitten) yms yms. Saattaapa olla vain pirullinen pms.
Ja mies lähti sopivasti työmatkalle.
Meilläkin toinen yrityskierto,tosin tämä yrittely on ollut vähän varovaista ja minä meistä se enemmän innostunut uudesta raskaudesta.
En ihan vielä malttaisi testailla, kun ne menkat alkaa sitten kuitenkin, mutta tulen kertomaan myöhemmin,miten kävi.
Sandy