Alankomaihin muutto, plussat ja miinukset?
Mietin Alankomaihin muuttoa ja haluaisin kuulla maan plussat ja miinukset.
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Coffee shopit Amsterdamissa.
*Kahvilat
Ajoin Hollannissa maastopyöräreittiä jossa oli 1 m korkeuserot.
Hollannissa maastopyöräilyä kutsutaan nimellä "mountainbiken"
Vierailija kirjoitti:
Amsterdam voi olla eri juttu, mutta muualla tiukka, kalvinistinen kuri ja kulttuuri. Esim. oluen juomisesta julkisella paikalla saa sakot. Eli ei mitään rentoja piknikkejä kesällä. Kaikki menee aikaisin kiinni. Ruoka ei ole erikoista. Ihmiset ovat mukavia.
No on meilläkin pitänyt juoda alkoholi piilotettuna pussiin.
Vierailija kirjoitti:
Ajoin Hollannissa maastopyöräreittiä jossa oli 1 m korkeuserot.
Hollannissa maastopyöräilyä kutsutaan nimellä "mountainbiken"
Hollannissa on maailman parhaat pyörätiet joka puolella ja kite surfing on kansallisurheilu futiksen ohella.
Vierailija kirjoitti:
Mihin päin aiot muuttaa? Mitä harrastat?
Joko Rotterdamiin tai Amsterdamiin.
Ap
Linnut ei laula kuten Suomessa. Koska ei ole metsiä ja puita vain teiden varsilla. Asuin itse Zeelandissa. Menin joskus varta vasten retkelle Ardenneille metsään ja oli ihanaa kun heräsi hotellissa aamulla lintujen liverrykseen.
Vierailija kirjoitti:
Reivikulttuuri +++
Homojen ja nark kien puuhaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin päin aiot muuttaa? Mitä harrastat?
Joko Rotterdamiin tai Amsterdamiin.
Ap
Rottis tai Dami. Dami on vanha. Rottis uusi urbaani. Molemmat on pian katsottu. Riippuu mitä haluaa tehdä. Samaa mitä teet Suomessa. Vai aloitatko jonkun uuden jutun?
Vierailija kirjoitti:
Maitojunalla takaisin.
Miksi? Itse olen jo 6 vuotta asunut täällä ja tykkään edelleen. Huono puoli on vaan se hirveä kieli jota en eded yritä opetella.
Pitävät Jareista ainakin Amsterdamissa.
Hyi hitto. Kaamea kieli ja todella tylsä maa etenkin luonnon puolesta. Surkea ruoka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet palstan pituushullu, älä mene. Ihmiset ovat oikeasti pitkiä siellä.
Joo, hollantilaiset ovat jopa pidempiä kuin skandinaavit (norjalaiset, tanskalaiset ja ruotsalaiset). Taitavat olla Euroopan pisin kansa.
= maailman
Tosi kiva juttu on se, että siellä ymmärretään lakun ja salmiakin päälle. Ei ole Keski- Euroopassa aina itsestään selvää.
Maailman tiheimmin asittuja maita, sinänsä uskomatonta, kun Eurooppaa.
Ihmisiä on joka puolella ja koko ajan.
Amsterdam on viehättävä kaupunki, nykyaikaisia rumia jättitaloja ei oikein missään ja autoilu ei ole häiritsevää.
Vierailija kirjoitti:
Asunnon etsiminen on äärettömän työlästä, vuokra-asuntoja ei juurikaan ole tarjolla tai ovat ihan älyyttömän hintaisia, ja paljon on netissä huijausilmoituksia muka vuokra-asunnoista. Omassa kolmen solussani Amsterdamin laitamilla vuokra oli yli tonnin kuussa, kun siellä vaihtarina olin.
Onko muuten totta että vuokralaisen pitää tehdä itse lattia siellä itselleen, jos ei betoni lattia mielytä? M34
Jep, aivan paras paikka kun tarvitsee vaateshoppailla :D
T. N180/58, kengät 41. Alankomaissa on loistava valikoima ja hyvin istuvia leikkauksia vaatteissa.