Uskovaisuudessa on hyvää se yhteisö
Jos esim on työtön niin aina on jotain vapaaehtoistyötä. Tosin moni uskova karsastaa ihmistä joka ei ole menestynyt elämässään
Kommentit (7)
Riippuu varmaan, minkä uskonnon uskovaisia tarkoitetaan jos menestyminen on tärkeää. Ei se kaikille ole merkityksellistä.
Olen joskus miettinyt itsekin tuota. En ole itse uskovainen, kun en pysty uskomaan jumaliin yms ilman todisteita. Mutta yksinäisenä ihmisinä joskus kadehdittaa se seurakuntayhteys, joka ainakin vapaissa suunnissa on vahva. Eikä niissä tietääkseni karsasteta edes ei-menestyneitä.
Näin toimii ihmisen mieli. Jos ja kun suomalaiset alkavat vieroksua meidän omaa ev,lut.kirkkoa, islamilaiset iskevät tuohon väliin yhteisöllisyydellään, käännyttävät kansaa ja kohta olemme pulassa.
Vierailija kirjoitti:
Olen joskus miettinyt itsekin tuota. En ole itse uskovainen, kun en pysty uskomaan jumaliin yms ilman todisteita. Mutta yksinäisenä ihmisinä joskus kadehdittaa se seurakuntayhteys, joka ainakin vapaissa suunnissa on vahva. Eikä niissä tietääkseni karsasteta edes ei-menestyneitä.
Sulla on paras mahdollinen todistus. Subjektiivinen todistus. Se on paras ja siksi Jumala todistaa sen kautta
Uskovaisuudessa pahinta on juurikin se yhteisö. Ihminen kiedotaan siihen aivopesemällä ja jos pois lähdet, niin sinut suljetaan kokonaan yhteisön ulkopuolelle.
Vierailija kirjoitti:
Uskovaisuudessa pahinta on juurikin se yhteisö. Ihminen kiedotaan siihen aivopesemällä ja jos pois lähdet, niin sinut suljetaan kokonaan yhteisön ulkopuolelle.
Varmaan jossain epäraamatullisessa lahkossa on näin. Sellaisiin ei pidä sekaantua muutenkaan.
Uskovien yhteys on tärkeää. Tosin ei se ole mitään pelastukseen ja syntien sovitustyöhön verrattuna.