Tein huoli-ilmoituksen 84v äidistäni ja nyt jaksan paremmin
On typerää yrittää hoitaa vanhusta/vanhuksen asioita itse kun topakalla otteella saa myös kunnalta apua! Meidän vanhus sai mm. siivousapua, kotisairaanhoidon ja turvarannekkeen. Nyt jää itsellenikin aikaa elää omaa elämää!
Kommentit (6)
Jos on hirveän reippaan oloinen, kotihoito ja sosiaalitoimi ei joskus auta. Eli pitää tohtia sanoa, ettei jaksa.
Omista vanhemmistani tehtiin huoli-ilmoitus eikä se johtanut mihinkään. Vanhempani varmaan sanoivat, että pärjäävät hyvin, vaikka tilanne on kaukana siitä.
Vierailija kirjoitti:
Omista vanhemmistani tehtiin huoli-ilmoitus eikä se johtanut mihinkään. Vanhempani varmaan sanoivat, että pärjäävät hyvin, vaikka tilanne on kaukana siitä.
No sinun tehtäväsi on sanoa jämäkästi vanhemmillesi, että he eivät saa apua jos eivät myönnä apua tarvitsevansa. Eivät he voi olettaa, että sinä jaksat, todella itsekästä heiltä!! Lopeta kiltti auttaminen, nyt vähän selkärankaa!
Kovin kiltti ei pärjää näille sosiaalitädeille tai sairaanhoitajile jotka palveluista päättävät. Ja monikaan ei tiedä, että laissa on määrätty, että kunnan on autettava.
Vierailija kirjoitti:
Jos on hirveän reippaan oloinen, kotihoito ja sosiaalitoimi ei joskus auta. Eli pitää tohtia sanoa, ettei jaksa.
Onhan noita vanhuksia jotka ovat reippaita. Lenkillä näen usein yhtä 84 vuotiasta mummelia sauvakävelyllä, pesee ikkunat 2* vuodessa, vaihtaa verhot 4* vuodessa jne. Ihan itse tekee kaiken.
Ja muistakaa sanoa, ettei kukaan teistä jaksa enää, olette itse uupuneita. Muuten sanovat kaupungilta, että eivät auta! Nakittavat mieluiten omaiset hoitamaan vaikka lain mukaan heidän on pakko auttaa!