Paljonko painoindeksisi on?
Oletko lihava vai laiha? Haluatko muutosta?
Oma 23,2. Tällä voi laskea: https://calcyx.com/fi/terveys/painoindeksi
Kommentit (46)
18,1. En tunne oloani kuitenkaan alipainoiseksi, olen terve kehossani ja ihan sopusuhtainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.laskurini.fi/terveys/painoindeksilaskuri/uusi-painoindeksil…
Uusi bmi laskukaava ottaa paremmin huomioon pituuden vaikka toki kaikki bmi laskurit sopivat paremmin vain tilastointiin ja keskiarvoihin.
Perinteisellä laskukaavalla olisin alipainoinen mutta uudella 19.30 ja siltä näyttää myös kuvastus peilistä. Olen tyytyväinen enkä muuttaisi mitään.
N42
Autsh, tällä tulokseksi tulee 17.3. (perinteisellä laskurilla 17.9, eli yllättävän iso ero).
Vähän ohis. Mutta jos tuota 0,6 pykälän eroa pitää isona, ollen jo valmiiksi alipainon puolella, niin tuo on hieman huolestuttavaa. Kertonee että suhde siihen BMI:hin on vähän turhankin tarkka...
M45
Lähinnä siksi, koska olen ei-ehkä-niin yllättäen ollut junnusta lähtien painon vuoksi aika ajoin seurattavana milloin kouluterkkarilla, milloin työterveydessä, milloin valmennuksen puolesta ja turruttautunut siihen ajatusmalliin, että noin 18 on vielä tällä ruumiinrakenteella suht ok. Oletin, että eroa voi olla jonkin verran tuon uuden mukaisella jompaankumpaan suuntaan, mutta tuo 0.6 tuntui jo yllättävän isolta "pudotukselta". En ole aiemmin kokeillut tällaista uutta laskuria.
Olen se joka laittoi tuon uuden laskukaavan laskurin ja itselleni se on tuonut lääkärissä helpostusta kun eivät voi niputtaa oireita vain alipainon piikkiin kun en sitä tuolla kaavalla ole vaan olen todella lyhyt ja tätä ei aiemmin ikinä suostuttu ottamaan huomioon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.laskurini.fi/terveys/painoindeksilaskuri/uusi-painoindeksil…
Uusi bmi laskukaava ottaa paremmin huomioon pituuden vaikka toki kaikki bmi laskurit sopivat paremmin vain tilastointiin ja keskiarvoihin.
Perinteisellä laskukaavalla olisin alipainoinen mutta uudella 19.30 ja siltä näyttää myös kuvastus peilistä. Olen tyytyväinen enkä muuttaisi mitään.
N42
Autsh, tällä tulokseksi tulee 17.3. (perinteisellä laskurilla 17.9, eli yllättävän iso ero).
Vähän ohis. Mutta jos tuota 0,6 pykälän eroa pitää isona, ollen jo valmiiksi alipainon puolella, niin tuo on hieman huolestuttavaa. Kertonee että suhde siihen BMI:hin on vähän turhankin tarkka...
M45
Lähinnä siksi, koska olen ei-ehkä-niin yllättäen ollut junnusta lähtien painon vuoksi aika ajoin seurattavana milloin kouluterkkarilla, milloin työterveydessä, milloin valmennuksen puolesta ja turruttautunut siihen ajatusmalliin, että noin 18 on vielä tällä ruumiinrakenteella suht ok. Oletin, että eroa voi olla jonkin verran tuon uuden mukaisella jompaankumpaan suuntaan, mutta tuo 0.6 tuntui jo yllättävän isolta "pudotukselta". En ole aiemmin kokeillut tällaista uutta laskuria.
Ymmärrän. Ei ihmiset oo aina numeroihin survottavissa. Mutta numeroiden perusteella joudut helposti seurantaan. No paikkansa silläkin...
Oon huomannut sen myös kun oon teinistä asti ollut ennemmin toiseen suuntaan poikkeava.
M45
42.2. Kyllä on todellakin aivan liikaa. Painoa oli välillä vähemmän, mutta tuli takaisin kymmenisen kiloa. Kolme viikkoa sitten annoin periksi ja aloitin Ozempicin. Saa nähdä miten käy. Haluan normaalipainoiseksi.
BMI on 32. Ei ole ainakaan liikkumista rajoittanut, teen fyysistä työtä, käyn salilla, ja viimeksi eilen tein yli 100 km pyörälenkin.
26. Painoa on 80kg mutta samat housut menee kuin 69kg painoisena. Vähän ottaa kiinni.
En valitettavasti ole läski kuitenkaan. Heti kun lopetin salilla käynnin, niin lihakset kasvaa massaa. Pidin 4kk tauon nostelusta ja keskityin lenkkeilyyn ja tankkaamiseen.
25. Haluaisin olla alipainoinen ja mietin saanko jostain laihdutuslääkkeitä.
N29
Tämän aamun painolla 24,60. Muutama kilo vielä tavoitteeseen. Olen tosi tyytyväinen, nelisen vuotta sitten bmi oli pahimmallaan noin 33.
Vierailija kirjoitti:
Tämän aamun painolla 24,60. Muutama kilo vielä tavoitteeseen. Olen tosi tyytyväinen, nelisen vuotta sitten bmi oli pahimmallaan noin 33.
Niin ja olen N43
Vierailija kirjoitti:
25. Haluaisin olla alipainoinen ja mietin saanko jostain laihdutuslääkkeitä.
N29
Sun ongelma ei ole paino vaan sun korvien väli.
BMI 22,0 ja uudella laskurilla 21,5. Suunnilleen saman painoinen olen ollut koko aikuisiän.
N67
27 jotain, lievästi ylipainoinen. Pitäisi saada paino putoamaan 96-95 kiloon. Syön liian isoja annoskokoja, mutta muuten elän ihan terveellisesti.
20.2 Tämä on mulle erittäin sopiva paino.
My mistake... Eli ymmärrän. Jotkut on luontaisesti hoikkia. Eikä se ole heille tavoite, vaan hämmästytti kuinka paljon sen tulkitaan nykyisin olevan alipainon puolella
Sen vuoksi tuo autsh siis taisi olla.
Pahoittelut sekaannuksesta