Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko painoindeksisi on?

Vierailija
09.06.2026 |

Oletko lihava vai laiha? Haluatko muutosta?

Oma 23,2. Tällä voi laskea: https://calcyx.com/fi/terveys/painoindeksi

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.laskurini.fi/terveys/painoindeksilaskuri/uusi-painoindeksil…

Uusi bmi laskukaava ottaa paremmin huomioon pituuden vaikka toki kaikki bmi laskurit sopivat paremmin vain tilastointiin ja keskiarvoihin. 

Perinteisellä laskukaavalla olisin alipainoinen mutta uudella 19.30 ja siltä näyttää myös kuvastus peilistä. Olen tyytyväinen enkä muuttaisi mitään. 

N42

Autsh, tällä tulokseksi tulee 17.3. (perinteisellä laskurilla 17.9, eli yllättävän iso ero).

Vähän ohis. Mutta jos tuota 0,6 pykälän eroa pitää isona, ollen jo valmiiksi alipainon puolella, niin tuo on hieman huolestuttavaa. Kertonee että suhde siihen BMI:hin on vähän turhankin tarkka...

M45

My mistake... Eli ymmärrän. Jotkut on luontaisesti hoikkia. Eikä se ole heille tavoite, vaan hämmästytti kuinka paljon sen tulkitaan nykyisin olevan alipainon puolella

Sen vuoksi tuo autsh siis taisi olla. 

Pahoittelut sekaannuksesta

Vierailija
22/46 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

18,1. En tunne oloani kuitenkaan alipainoiseksi, olen terve kehossani ja ihan sopusuhtainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

22,7 ja ikää on 61v.

Vierailija
24/46 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen ap on? 

Vierailija
25/46 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uusi bmi laskukaava ottaa paremmin huomioon pituuden vaikka toki kaikki bmi laskurit sopivat paremmin vain tilastointiin ja keskiarvoihin. 

Perinteisellä laskukaavalla olisin alipainoinen mutta uudella 19.30 ja siltä näyttää myös kuvastus peilistä. Olen tyytyväinen enkä muuttaisi mitään. 

N42

Autsh, tällä tulokseksi tulee 17.3. (perinteisellä laskurilla 17.9, eli yllättävän iso ero).

Vähän ohis. Mutta jos tuota 0,6 pykälän eroa pitää isona, ollen jo valmiiksi alipainon puolella, niin tuo on hieman huolestuttavaa. Kertonee että suhde siihen BMI:hin on vähän turhankin tarkka...

M45

Lähinnä siksi, koska olen ei-ehkä-niin yllättäen ollut junnusta lähtien painon vuoksi aika ajoin seurattavana milloin kouluterkkarilla, milloin työterveydessä, milloin valmennuksen puolesta ja turruttautunut siihen ajatusmalliin, että noin 18 on vielä tällä ruumiinrakenteella suht ok. Oletin, että eroa voi olla jonkin verran tuon uuden mukaisella jompaankumpaan suuntaan, mutta tuo 0.6 tuntui jo yllättävän isolta "pudotukselta". En ole aiemmin kokeillut tällaista uutta laskuria.

Vierailija
26/46 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen se joka laittoi tuon uuden laskukaavan laskurin ja itselleni se on tuonut lääkärissä helpostusta kun eivät voi niputtaa oireita vain alipainon piikkiin kun en sitä tuolla kaavalla ole vaan olen todella lyhyt ja tätä ei aiemmin ikinä suostuttu ottamaan huomioon. 

Vierailija
27/46 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N42

M45

Lähinnä siksi, koska olen ei-ehkä-niin yllättäen ollut junnusta lähtien painon vuoksi aika ajoin seurattavana milloin kouluterkkarilla, milloin työterveydessä, milloin valmennuksen puolesta ja turruttautunut siihen ajatusmalliin, että noin 18 on vielä tällä ruumiinrakenteella suht ok. Oletin, että eroa voi olla jonkin verran tuon uuden mukaisella jompaankumpaan suuntaan, mutta tuo 0.6 tuntui jo yllättävän isolta "pudotukselta". En ole aiemmin kokeillut tällaista uutta laskuria.

Ymmärrän. Ei ihmiset oo aina numeroihin survottavissa. Mutta numeroiden perusteella joudut helposti seurantaan. No paikkansa silläkin... 

Oon huomannut sen myös kun oon teinistä asti ollut ennemmin toiseen suuntaan poikkeava. 

M45

Vierailija
28/46 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

42.2.  Kyllä on todellakin aivan liikaa. Painoa oli välillä vähemmän, mutta tuli takaisin kymmenisen kiloa. Kolme viikkoa sitten annoin periksi ja aloitin Ozempicin. Saa nähdä miten käy. Haluan normaalipainoiseksi. 

Vierailija
29/46 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

29

Vierailija
30/46 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMI on 32. Ei ole ainakaan liikkumista rajoittanut, teen fyysistä työtä, käyn salilla, ja viimeksi eilen tein yli 100 km pyörälenkin.

Vierailija
31/46 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

26. Painoa on 80kg mutta samat housut menee kuin 69kg painoisena. Vähän ottaa kiinni. 

En valitettavasti ole läski kuitenkaan. Heti kun lopetin salilla käynnin, niin lihakset kasvaa massaa. Pidin 4kk tauon nostelusta ja keskityin lenkkeilyyn ja tankkaamiseen.

Vierailija
32/46 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

25. Haluaisin olla alipainoinen ja mietin saanko jostain laihdutuslääkkeitä. 

N29

Vierailija
33/46 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bmi 21. N40

Vierailija
34/46 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän aamun painolla 24,60. Muutama kilo vielä tavoitteeseen. Olen tosi tyytyväinen, nelisen vuotta sitten bmi oli pahimmallaan noin 33.

Vierailija
35/46 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän aamun painolla 24,60. Muutama kilo vielä tavoitteeseen. Olen tosi tyytyväinen, nelisen vuotta sitten bmi oli pahimmallaan noin 33.

Niin ja olen N43

Vierailija
36/46 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

25. Haluaisin olla alipainoinen ja mietin saanko jostain laihdutuslääkkeitä. 

N29

Sun ongelma ei ole paino vaan sun korvien väli. 

Vierailija
37/46 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMI 22,0 ja uudella laskurilla 21,5. Suunnilleen saman painoinen olen ollut koko aikuisiän.

N67

Vierailija
38/46 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

27 jotain, lievästi ylipainoinen. Pitäisi saada paino putoamaan 96-95 kiloon. Syön liian isoja annoskokoja, mutta muuten elän ihan terveellisesti. 

Vierailija
39/46 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

18

Vierailija
40/46 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

20.2 Tämä on mulle erittäin sopiva paino. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi