Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hakeeko pikkuvanhat lapset saamatta jäänyttä vanhemmuutta omalla käytöksellään?

Vierailija
09.06.2026 |

Varmasti rankkaa olla isä ja / tai äiti omalle itselleen. 

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se rankkaa ottaa liian varhain aikuisen rooli JA huolehtia vielä omista vanhemmistaan. Joillakin on terveys pettänyt jo ala-ikäisenä, puhjennut jokin autoimmuunisairaus. Sillä lapsuudesta opitulla vahvuudella ja sisulla on sen jälkeen selätetty kaikki vaikeudet, tai voimat ovat pettäneet jossakin vaiheessa kokonaan. Noin muuten liian varhainen aikuisen rooli lapsella voi kehittää itsenäistymistä, arjessa selviytymistä, älyä ja jopa keskustelutaitoa, mutta tunnepuoli ja ihmisiin luottaminen voi kärsiä.

Vierailija
2/5 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en usko että aina on sellaisesta kyse. Olin itse pikkuvanha lapsi, ja mun poika on sellainen. Ei ole kyllä kummassakaan tapauksessa mistään tuollaisesta kyse, että ei olisi vanhemmat riittävästi vanhempia. Onpa vaan introvertimpiä ja ajattelevaisia persoonallisuuksia, enemmän kuin meneviä ja touhuavia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pikkuvanha välttämättä ota mitään sen enempää vastuuta kuin toinenkaan. Pikkuvanha on sellainen joka pohtii,  juttelee ja puhuu asioita jotka yleensä kuulee vanhemman lapsen suusta. 

Vierailija
4/5 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet pikkuvanhat lapset ovat perheensä ainoita lapsia. Jos he tottuvat olemaan vain aikuisten seuraassa, he eivät miellä iseään lapsiksi.

Vierailija
5/5 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus voi olla kyse siitä.

Usein myös siitö, että on paljon aikuisten seurassa ja kuuntelee heitä paljon/ keskustelee paljon aikuisten kanssam

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi