***ELOISTEN KE-PE***
Kommentit (58)
Sylintäydeltä ONNEA pienelle miehelle ja halitukset myös!
Alkoi aamu jo viideltä...nyyh...Leevi nukkui kyllä vartin yli kuuteen,mutta nelkku oli sitä mieltä,että on hyvä herätä ajoissa...miten se menikään: aikainen lintu madon nappaa. Perskutarallaa,minä olisin mieluummin ottanut vaikka jäljelle jääneet jämät ja nukkunut. No ei parane kauheasti valitella,pari yötä on mennyt yhdellä syötöllä. Univelkoja on tässä makseltu,mutta vielä niitä tuntuu olevan varastossa.
Pitääpä oikein kysyä, että vieläkös jollain muulla kuin minulla ei ole tätiä näkynyt? Meikäläinen kun on imettänyt aika tiiviisti myös öisin niin ei ole menkkojakaan näkynyt. Painon reipas putoaminen tuonne alipainon puolelle ei varmaan myöskään helpota kierron palautumista:( Alan vähitellen harkita tuon pojan vieroittamista, mutta mitäs sille sitten juottaa...Äh,täytyy jatkaa perheen jätemyllyn virkaa ja syödä omat ja lainatut...
Meillä on tänään kymmeneltä koko katraan valokuvaus. Onneksi äitini lupasi lähteä avuksi,mies oli taas yön töissä ja nukkuu ainakin puoleen päivään.
Hauskaa viikonvaihdetta kaikille Eloisille ja nauttikaahan ihanista ilmoista!
Opemamma ja haiseva pikkupaksukainen Leevi
meillä pienen miehen herätyskerro soi vartin yli kuusi :s Toivottavasti uniukko noutaa kohtapuoliin vielä hetkeksi *toiveikkaana täällä*
Jaakolle paljon onnea ekasta kokonaisesta vuodesta ja semmoiset hurrrjat nalluhalit :) Klenkalle äidillesi (tai sen jalalle) täältä paranemisia :)
Pubun Annille pikaiset paranemiset! Voi Annia, vastahan pääsitte siitä korvatulehduksesta.. :s
Pepperiä piti jo aiemmin hoitoasioiden järjestymisestä onnitella :)
Opemamma, onnea ( :p ) vaan päivän kuvaukseen.. Kirjoittelethan sitten miten sujui? Voisi kuvitella, että moisen katraan kanssa voi tulla vastaan haaste tai kaksi... Tosin jälkikasvusi osaa myös käyttäytyä, mutta tekevätkö kaikki niin yhtä aikaa.......
Jaahans, pois höpöttämästä, pannu pantava tulille notta oikeasti herää...
Täällähän mukavia uutisia on...
JAAKOLLE 1-v. onnittelut!
PUUHIKSELLE onnittelut raskaudesta ja talokaupoista. Ihanaa kun pääsette omaan taloon.
VAAGALLE myös onnittelut raskaudesta.
ELOEPULLE myöhästyneet synttärionnittelut.
OPELLE tsemppiä katraan kuvaukseen.
Mitäköhän muuta piti kommentoida... pää lyö heti tyhjää, lapulle pitäisi kirjoittaa.
Meillä lähti mies aamusta kursseille, palaa kyllä huomenna jo takaisin. Täällä lasten kanssa mietitään, mitä mukavaa tänään tehtäisiin.
No, nyt tuo nelkku huutelee aamiaista, joten täytyy mennä...
Mukavaa päivänjatkoa kaikille!
Myry ja Eetu
Poika viety eskariin ja pyykit pyörii koneessa. Tarvis vielä siivota. Mutta sen kerkee vielä. Tänään tarvis käydä varaan kirppis pöytä tosta läheiseltä kirpparilta sai kaiken ylimääräsen myytyä pois ennen muuttoa.
Huomenna olis ne mun enon häät. Väsyttää niin tolkuttomasti niin ei millään huvittais lähteä kun sieltä ollaan kotona vasta puolen yön aikaan. Nykyään nukahdan jo ennen ysi sohvalle kun yritän kattoa ysilta alkavia sarjoja. Eilenkin nukahdin kesken tehoosaston. Teemu kyllä herättää mut tehokkaasti läpsäsemällä naamaan. Teemu kun menee nukkuun tossa ysin ja kympin välillä. Mies sen eilen sit laitto nukkuun ja herätti mut sohvalta kun oli ite menossa nukkuun.
JAAKOLLE paljon onnea 1-vuotis päivän johdosta.
Opemammalle tsemppiä kuvaukseen. Meillä piti ottaa Teemun 1-vuotis kuvan yhteydessä yhteiskuva kaikista mutta nyt ei sit oteta sattuneesta syystä.
Taas unohtu loput. Taidan mennä ravisteleen petivaatteet kun kakkonen on vielä hetken kotona (menee kymmeneen kouluun) niin saa katsoa Teemun perään sen aikaan kun oon ravistelemassa.
puuhis ja Teemu 2908
Huomenta pitkästä aikaa! Olen käyny kyllä lueskelemassa mutten oo kirjotellu vähään aikaan kuten ootte kenties huomanneet. Olipa täällä uutisia, Puuhikselle ja Vaagalle isot onnittelut raskausuutisista!! Ja Jaakolle 1-v - käsittämätöntä mihin tää aika kuluu!
Kateellisena kuuntelin Opemamman alipainoa (ei sinällään mikään naurunasia) mutta olispa mahtava juttu jos vois syödä ihan mitä vaan ja vielä enemmänkin. Yleensä kun se tuppaa olemaan toisinpäin ja näiden kilojen kanssa saa taistella.
Menkoista - mä laitatin semmosen hormonikierukan ja sen jälkeen on ollu vähän mitä sattuu, mutta mulla menkat tais alkaa jossain 5kk paikkeilla, paljon nopeemmin kun esikoisesta. Mutta aikailailla on mulla kyllä ollu imetyksen lopettamiseen sidoksissa se juttu. Het kun lopettaa niin alkaa;(
Meillä oli täällä koko alkuviikon pihatalkooporukka ja saatiin tosi paljon aikaan! Mahtava fiilis kun asiat edistyy;) Eilen kaverit vei mut Tallinnaan synttärireissulle ja sain hoitoja, herkkuja ja ruokaa ja juomaa niin paljon kun jaksoi nautiskella. Shopattiin ja mikä parasta, juteltiin rauhassa koko päivä. Ihanaa oli!
Meillä poitsu on oppinu istumaan oikeen selkä suorassa - menee ite istumaan. Ja yrittää kovasti nousta ylös kaikkea vasten. Syöminen lihapurkista vähän takkuaa, kaikki sormiruoka on nyt in.
Mahtavaa, että on taas viikonloppu - mukavaa sellaista kaikille!
Papuna
jaakolle onnittelut,hui kun aika menee :O
meille ei mitään ihmeellistä,aamupala takkuaa täällä,tänään meni 1dl velliä,puuroa ei syö kun ehkä 5 lusikallista..en tiiä mikä siin on,kait syö sitten illalla niin hyvin ettei aamusta oo nälkä..
pikkuhiljaa alkaa meikäkin paranee,aattelin huomena uskaltautuu salille..keposesti kun tekee niin tuskin haittaa..
esikoinenkin kotona,silläkään ei oo ku reilu 2 vkoa eskaria sitten alkaa loma ja sit syksyllä koulu *snif*. eipäs tässä sen ihmeempiä,meen kattoo joko roilerikeitto on valmista :P
Onnittelut Vaagalle & Puuhikselle vauvauutisista! Ja Jaakolle 1-v. synttärionnittelut!
UNIKOULUraporttia: Onni nukkui viime yön yhdellä tutinlaitolla - unikoulusta nyt aikaa 6 päivää \o/. Voi tätä ilon ja onnen päivää (etenkin kun taustalla on vielä perunakokeilu joka ei ainakaan välittömiä oireita aiheuttanut). No, vastapainoksi on sanottava, että Onni kyllä herää nykyään käsittämättömän aikaisin, PUOLI KUUDELTA.
Joko ERIAn remppa alkaa olla valmis? Meillä se vaan jatkuu ja vielä olis sauna paneloimatta, uusi paneelikatto maalattavana, liukuovikomerot asentamatta ja seinät pintamaalattava. Ehkä me jussiksi päästään muuttamaan?
Mä odotan jo kovasti viikonloppua. Lähdetään miehen ja Onnin kummien kanssa ihan Helzinkiin saakka rilluttelemaan. Ohjelmassa Ikea, UIT ja jäädään hotelliin yöksi. Onkin sit eka yö erossa Onnista!
Viikonloppuja kaikille!
KK
VAAGALLE onnittelut!!!!!!!
JAAKOLLE suuuuuuuuret onnittelut! Sinne vaan ERIA taapero puolelle elopinoja pitelemään :), saat turista ihan mitä mieleen juolahtaa, myö tullaan sitten joskus perässä :D.
KK:n ONNI pojalle taputukset hyvistä öistä! Meillä muuten menee niin että jos hilla syö yöllä ni sit se herää joskus 7-8 väliin, mutta jos mennään yö ilman pöperöjä ni herätys tulee 5.45....
PEPPERIKÖS se oli saanu muksuille haluamansa hoitopaikan? Hieno homma. Me ollaan haettu elokuusta tytöille hoitopaikkaa, mutta saa nähä että mistä se sitten irtoaa, toivottavasti pääsevät kuitenki samaan paikkaan.
KESÄKINKSUISTA sen verta että miun sisko likka lupas matkustella meidän seurana hyvinkäältä tampersteriin.. eli nyt vaan kerään rohkeutta ja piiiiiiiiiiiiiitkää pinnaa ja varapäreitä automatkalle jns-hyvinkää, jos saan riittävästi kokoon ni kurautamma paikalle.
HILLA on perinjuurin rasittava tapaus nykyään. Kiljuu kiljuu kiljuu, laittaa kaikki kivet yms suuhun suuhun suuhun, nousee joka paikkaan seisomaan seisomaan seisomaan... Osaa kävellä myös " puitapitkin" mutta usein käy vielä niin että yläkroppa menee liian nopsaan edeltä ja jalat jumittaa :S :). Lempileluna toimivat sukat... ihan sama kenen, kunhan vaan on likainen ja tarpeeksi aromikas.
ESIKOINEN on nykyään vielä rasittavampi. hohhoi, se uhma taas nostaa päätään. Kaikkein huvittavinta lienee se, että hän on keksinyt että hän on oikein hyvä hoitaja hillalle. Yksi päivä tyttö kantoi hienolla niskalenkkiotteella hillaa leikkihuoneesta eteiseen :S, toisen jalat oli siis ilmassa, naama punasena kun ei henkee saanu :S. Mie sitten huudan että laske hilla alas.. joo tyttö lentikin sitten vauhdilla päin seinää :S. Sitten tuo esikko tykkää tanssia hillan kanssa. Kun hilla nousee seisomaan, ottaa anni siskoa käsistä kiinni ja alkaa tanssi, sitten kun häntä ei enää huvita, hän päästää käsistä irti ja nauraa kun hilla kaatuu :S. Siskoa myös vedellään jaloista pitkin kämppää, pestään likaisilla sukilla sen naamaa, taputetaan kovakouraisesti pyllyä... ihan järkkyy.
MINUN mahakin on pikkiriikkisen kasvanu :). Liikkeet tuntuu hyvin, osa jopa päälle päin :S :D. Pahaolo tipotiessään, energiaa riittää jopa ulkoiluun 2xpvä. Jes! Mutta mutta..... sitten on ne kaikki ikävät vaivat mitä edellisessäkin + että tällä kertaa näyttää nivelet löystyvän huimasti. Ei mikään ihme jos jossain vaiheessa könkkään keppien kanssa, vasen polvi reistaa nimittäin kunnolla, jää lukkoon useamman kerran päivässä ja käy tosi kipeetä kun lukko aukeaa... Ja ah nää tissit! uhkeet utareet alkaa olla pian puseron alla :S... ja sitten jotain kummallista KARVAT kasvaa tolkuttoman nopeeta jaloissa ja joka paikassa.. mulla on varmaan marraskuussa kunnon joulupukin parta, että jos joku aatoksi pukkia kaipaa ni eikö varailemaan vaan, mukaan tulee kolme pikku tonttua :).
Jätetään muillekin vähän tilaa....
hanneli
Kuvaus meni aivan loistavasti:) Lapset pistivät vieraskoreesti parastaan ja homma oli kymmenessä minuutissa ohi. Kuvaaja oli ihmeissään ja minä niiiiiin ylpeä katraastani. Onneksi saimme kuvausajan aamuselle,iltapäivällä olisi voinut olla jo toinen meininki.
Nelkku odotteli kuvaukseen lähtöä ja seisoskeli peilin edessä. Peilasi ja peilasi, kääntyili ja hymyili peilikuvalleen ja tokaisi sitten: Hiino miäs!
No samainen pikku-ukko istuksi autossa mummia kotiin vietäessä pieni mummin antama peikkotukkainen magneettiukkeli kourassa, heitti vihreän ukkelin auton lattialle ja lausahti: Aivan hiivee hyypiö:))))Kyllä pisti nauruksi.
Jaaha sitten poistun takavasemmalle,kakkonen lähtee huomenna veljeni luo Espooseen,joten täytynee pakata vähän kamaa kassiin. Soon morot vaan taas kaikille!
Ope ja uinuva Leevi
Kiitti OPE nauruista... " hirvee hyypiö" :D
Ihan ekaks ettei unehdu...
Jaakolle onnittelut 1 veen johdosta!
Eloeppua en liene myöskään onnitellut? Onnea sinnekin, perästä tullaan, vuosi armonaikaa vielä...
Ja opelle onnittelut hienosti menneestä kuvauksesta!
Ja, ja, ja.....no sitte pätkäskin jo.... Vähän niin kuin tuo meitin digiboksi konsanaan niin täälläkin pätkii, pätkii, pätkii....
Olo on kuten otsikko julistaa aika " töttöröö" . Allergia puskee päälle oiken tosissaan, olo eri tukkoinen ja nuutunut. Perkuleen koivu se on mikä aivastuttaa meikää.
Perhekerhossa virisi hymyjä tänään kun tuo esikoispoika oikeen " flirtailemaan" rupes yhdelle tyttöselle....;) Oli niin maireita ilmeitä molemmilla että.
Kukas se puhui että syöminen tökkii? Niin tekee tuolla meidänkin neitillä, sormiruuan avulla saan ujutettua sosettakin sekaan, mutta nopee saa olla! Liikkua kun pitäs vaan koko ajan eli joko seistä kököttää tai konttailla niin tuo ruokailuun keskittyminen on aikas olemista....
Nyt ei järki luista sitä normaaliakaan kun on vissiin räkää koko pää täys ja neitikin taas kikkailee tuolla sen olosesti että kohta kopisee eli...
ädjö tms...!
oinasmamma
Kuten huomaatte, sponsorilista on jo hieno ja tavaraa on autotallissa lattiasta kattoon ;-) No ei vaan, mutta joka tapauksessa olisi varmasti paikallaan vielä kerran nyt Kinkereiden lähestyessä tarkentaa osallistujamäärää. Tämä lista on saanut alkunsa joskus alkuvuodesta, joten Kinkereiden nyt ollessa käsillä osaamme arvioida paremmin todellisen osallistujamäärän. Tärkeää se on mm. seuraavista syistä:
- Osaamme ohjata oikean määrän sponsorikasseja osallistujille
- Loput tuotteet voimme laittaa arvontapalkinnoiksi
- Tiedämme hankkia oikean määrän kahveja, teetä, mukeja jnejnejne.
Calathealle on ihmiset laittaneet nimiään nikkien takaa, joten tuota Calathean listaa käytän seuraavan tähdityksen pohjana.
* Kerttukasperi
* Jamssa
oinasmamma
* Eria
* Riikka0204
* Mantse
* Opemamma
* myry
Kretukka
* peeveli
* nallukka06
Babybel
*Pia74
puuhapetet77
* Calathea_
onelinen
Picapica
lillefi
* pubu
Velho78
* hanneli
* Villa78
* emppusimppu
tähtinova
* Pantoufle
* Pumpuli77
* Vaaga30
pikku_ruu
* air
Zilla76
költtänä
mömmeli06
* Eloeppu
* Ikarus
* töppönen
Hallas
* Tinttarella
Jesseliini
* Katita74
* Ikarus
Muutaman tähden lisäsin perstuntumalla, esim. tuon Töppösen, kun on hotellitkin varattuna =) TÄHDETTÖMÄT VAHVISTAISITTEKO YSTÄVÄLLISESTI TULONNE!
Sitten vielä avointa tervetulohuhuilua kaikille: MUKAAN MAHTUUUUUUUU! Rohkeasti ilmoittautumaan!! Huutelen ELO, PAPUNA, PEPPER, JUSTIINA, MEIMII, ALMAS, LEM, ODE, KARMIINI, TILDAMARIA, VIOLA, TEIPPI, TUMPE, HIPSUHIIRI, TAMMIKUKKA, KUMKWATTI, KERUTUS, BIKKURUINEN, BABYPERHONEN, ELOPAINOISET, ELLERGISET sekä KAIKKI ELOKUISTEN ÄIDIT VAUVOINEEN!
Koko maailmaa syleilevä Pumpuli =)
Tekis niin mieli vaan VALITTAA. Tai itse asiassa valitankin ;) Lapset ei tunnu tervettä päivää näkevän. Tytsyn nuha alkoi olla mennyttä kamaa, niin eikös viime yönä taas iski joku kauhee räkätauti :( Ja yö oli tietenkin sen mukainen. Piti käydä hakemassa taas täydennystä lääkekaappiinkin.
Ja mun hammassärky. Mä ajattelin, että se olis ohi jo mut kun ei niin ei. Ja nuo samperin tikkilangat ärsyttää suuta. Pää on särkenyt maanantaista saakka ja jostain ihme syystä ikenet kutiaa niin, että tekis mieli raapia ja kynsiä.
Just nyt tuntuu siltä, että olis niin pirun kiva, jos mies olis töissä vaan kasista neljään. Vielä viikko. Miten se tuntuukin niin pitkältä. Meidän koirallakin alkoi joku ihme karvanlähtöaika jälleen. Vaihtaa jo toista kesäkarvaa. Pönttö.
Hannelille, Pumpulille, Oinasmammalle ja muille kiukkupussien emoille tsempit ja jaksamista.
Mä taas taistelen murrosikäisen kanssa. Eilen esikoinen suuttui taas niin, että vaan kirkui ja huusi ja heitteli tavaroita parin tunnin ajan. Sitä ei saanut rauhoittumaan millään. Jossain suvantovaiheessa se sanoi, että se haluaisi potkia ja hakata jotain ihmistä, että tulis parempi olo... Sitten se tuli mun kainaloon ja puristi mua pari minuuttia niin lujaa kuin kykeni (ilmat lähti meikäläisestä). Kuitenkaan se ei halua olla yksin. Me ärsytetään kuulemma sitä pelkällä olemuksellamme, mutta yksinkään ei ole hyvä olla sen kaiken vihan ja kiukun kanssa. En mä kyllä itse muista suuttuneeni koskaan noin paljon, että olisin vaan kirkunut ja rääkynyt kuin joku hemmetin hinaaja. Miten se voikin olla noin vaikeaa? Ja kuinkahan monta vuotta tätä kestää?
Ja sitten tää vauva. Voi vitsit se syö ihan KAIKEN. Jospa joku keksisi laitteen, joka kulkee vauvan edelle ja imee lattiaa puhtaaksi. Sille olis käyttöä. Lisäksi tytsy on ihme meneväinen. Ei se halua ollenkaan lukea mitään kirjoja tai että sille lorutellaan tai muuta. Vauhtia olla pitää. Esikoinen rakenteli jo 9,5kk iässä palikkatorneja. Hah, palikat on tän vauvan mielestä korkeintaan sitä varten, että ne heitetään kohti telkkaruutua. Niin ja joka paikassa pitää seisoa hojottaa. Onneksi nyt on jalat jo tukevamman oloiset ja nyt se pääsee jo puita pitkin liikkumaan. Yllättävän nopeasti se meneekin.
Kerttukasperi: kiva kuulla, että teidän yöt sujuu noin upeasti!
Mitähän vielä asiaa jakaisin kanssanne täältä sekavasta pääkopastani? Ai niin Papunasta oli kiva kuulla pitkästä aikaa :)
jamssa kera tytsyn (tänään 9kk)
Ai niin ONNEA JAAKKOJAAKKO 1VEE!!! (sori, myöhästyin vähän)
kaikille, jotka ovat häntä onnitelleet ja kylläpä siinä samassa taitaa muillekin pokkailla :)
Muuten meneekin ihan päin mettää tänään, poikaa itkututtaa ja äipän kopi on ollut pahana. Tuosta mamman jalasta taisi eilen sitten mennä nivelsiteet, senverran otti yöllä koville tuo kipu. Olisin menny päivystykseen, vaan kun en kyenny autoa ajamaan sillä koivella...eikä auttanu vasta kun kolmas särkylääke :( No sitä se tietää, kun on latvasta laho eikä usko enneku on kokeillu.
Jaakko taas vissiin kiukkuaa, kun tänään oli jumppari ja siellä tehtiin paljon uusia ja pelottavua juttuja. Aiemmin ei poika ole siellä itkenyt, mutta nyt monta kertaa :(
Kerttukasperi: vaiheessaan on, remontti meinaan. Siis listoja vaille valmis...näinköhän hän valmistuu ennen kuin aletaan jo uutta kierrosta ;) joo taidan muuten olla aika vahvalla lääkityksellä kun luin ensin sun tekstistä, että sauna on panematta ;D
Opemamma: mulla ois näitten kanssa kuvaus vasta edessä, että toivotaan yhtä kaunista käytöstä, kuin teillä :) mie kyl vähän näitä omiani epäilen...
Jaaha taas huudetaan, pahoitteluni en ehtinyt kaikkea mitä pitikin.
Jamssa: mie olen tuommonen just niiko siun murrosikäne :O
Eria & natisevat jannut
Meillä on koko tämä ja eilinen päivä ollut yhtä kitinää ja hammasten kiristystä ja jotenkin mulla on paha aavistus, ettei pikku-ukon korvatulehdus ole kahden lääkekuurin jälkeenkään vielä ohi... Voi huoh, huomenna aamulla taas lääkäriin, jotta uskallamme lähteä reissun päälle sitten ensi viikolla. Miten tuo voikin olla niin sitkeässä tuo tauti??
Jaahas, esikoisen iltatoimet muuttuvat kitarisahuudoksi, joten lähden miehen apuihin...
Pantoufle ja Väinö tasan 10kk
PANTOUFLE: Musta on tosi hyvä, että vielä imetät matkan yli. Etenkin lennoilla on enemmän kuin hyvä, että voit imettää ja samalla helpottaa korvien painetta. Ja on sitten tuttua tavaraa koko matkan mukana. Mitäs se teidän lääke olikaan? Meillä on Amorion pannalistalla, ei ole tehonnut kuin kerran. Vaikka sitäkin on eri vahvuuksia.
ERIAlle vaan paranemisia kintun kanssa, nivelsidevaivat on mulle niiiin tuttuja. Tai oli siihen asti kunnes jouduin kirurgin puukotettavaks.
OPElle ja supermies-L:lle kiitos nauruista!
JAMSSALLE toivon näääääääääääääääin paljon hammassärynkarkoittajia, viisautta sen känkkiksen kanssa ja nopeita refleksejä pikkulikan perässäpysymiseen!
Mitähän muuta piti? OINAKSELLE hushus siitepölyt pois, kaada vaikka ne lähitienoon koivut ensi yönä niin eivät enää pöllytä =)
Pumpuli, joka menee nyt kuuntelemaan Jussi Saxlinin laulua kakkoselta.
oikein hyvää syntymäpäivää!!! Näin se aika rientää, justhan me toivoteltiin onnea ensimmäiselle eloisalle, ja päiviteltiin syntynyttä pientä ihmettä.. Sniif... :)
Calathea ja Aava