~~~HELMINAUHA KE-TO~~~~
Edelliset löpinät:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10312640&p=1&tmode=1&smod…
Kommentit (28)
taas tälle pinolle!
Laitoin ihan yleiseen alotukseen kysymyksen " 3 kk kriisistä" mutta kun vihdoin sain aikaseksi tulla tätä omaa pinoa lukemaan niin jo helpotti!
MEILLÄ juttelee paljon vähemmän vaikka hymyilee kyllä, yöt on risasia, kai se syömään herää mutta syö silti huonosti, rinnalla saattaa protestoida/rimpuilla. Päivisin on itkuisempi.
Haluaisin niin paljon kirjottaa mutta en taia jaksaa... Huono yö takana ja mieskin nyt kotosalla kun on pyhäpv. Koitan jatkaa joskus myöhemmin.
MUTTA KYLLÄ HUOJENSI kun täältä kävin lukemassa että on ilmeisesti olemassa 3 kk kriisi ;o)
KAULAPOIMU: Edelleen punottaa
HAMPAAT: EI näy mutta kuolaa valtavasti
RIPULIKAKKA: Täällä on ollut ja oon ollu jo huolissaan - kunnes taas tajusin tänne tulla ja ilmeisesti saattaapi liittyä rokotukseen joka viime viikolla annettiin! KIITOS taas teille =o)
VAATTEET: Yleensä body, potkarit ja sukat.
VIERASTAMINEN: Ei taia vielä vierastaa.
Meillä ei enää nukahda sitteriin kuten ennen. Päiväunet on aina nukuttava omassa sängyssä tutin ja tuutulaulujen kanssa tai jos sattuu nukahtamaan meiän sänkyyn syötön jälkeen. Koska poika ei nukaha enää muualle niin pitää ite pitää huolta että vie pojan oikeaan aikaan sänkyyn, ja yleensä tosi hyvin jääkin eli unen tarpeessa on.
Ostin itelle I-kaljan, jonka aion juua itteasiassa JUST NYT kun poitsu nukkuu! En tykkää kaljasta mutta siinä toivossa että lisää maitoa?
HANNELE kiitollisena teiän olemassaolosta
Raplataanko teillä? Meillä niin paljon että jo eilen kiikutin lääkäriin, ei ollut kuitenkin mitään. Ilmeisesti saattaas korvia kutittaa jos hampaita on tulossa, lääkäri sanoi.
HANNELE
Jopas on kertynyt galluppeja...!
Koitan muistaa kaikkiin vastata.
Meillä Peetu on muutaman kerran säikähtänyt oikein kunnolla, kun isäntä jääkiekkoa katsellessaan, suomen tehdessä maalin, huusi yhtäkkiä kovaa. Ja sit säikähti kun miehen puhelin alkoi soida ihan vieressä (siinä on soittoääni ihan kauhee..jotain klamydiaa tai jotain..) Hirmu itkuhan niistä on tullut, mutta menee ohitse pienellä tyynnyttelyllä..
Väsyneenä säikkyy helpommin kun virkeenä!
Peetu ei ainakaan vielä VIERASTA.
KOTIVAATTEET:
Minä suosin myös mukavuutta ja helppoutta kotivaatteissa! Ihan body ja potkarit/puolipotkarit on yleensä kotona päällä.
Kyläillessä on sitten jotain " hienompaa" päällä.
Punoittavia KAULAPOIMUJA löytyy meiltäkin välillä, mutta aika hyvin ne lakkaa punottamasta kun pesee töhnät pois ja kuivaa hyvin!
Minä yritän aamuisin ja iltaisin pesujen yhteydessä saada poimutkin puhtaaks, ettei koko päivää/yötä muhis maidot ym. siellä kaulassa.
Välillä putsailen niillä kosteusliinoilla.
Rasvaa ei kuulemma (jos oon käsittäny oikein) suositella, ennemmin perunajauhoja kuivattamaan poimut! Rasva ei ilmeisesti tee hyvää jos jää hautumaan..
Meidän poika on ollut tasan kerran mummulassa HOIDOSSA ja noin tunnin verran sillonkin.. Ei oo vielä ollu mihinkään menoo niin, ettei jompikumpi olis ollu vauvan kanssa -mies tai minä.
Tässä " kriisivauvan" kanssa pelatessa tuntuukin, ettei voi koskaan lasta hoitoon viedäkän, kun on pojalla niin omat kuviot miten nukahtaa ym.
Muistaisko niitä kaikkia kikkoja ja tapoja edes mummulle kertoo!!?
(Äitini on ainoa jolle voisin kuvitella pojan hoitoon vievän näin pienenä)
Suunnitelmissa on ostaa vauva-kirja, mihin saa laittaa juttuja ja kuvia, mutta en oo vielä löytäny kivaa..
Täytyy paperille laittaa Peetun tähänastiset jutut ja mitä on oppinu, ettei ehdi unohtuun, ennen kun saan kirjan ostettua!
..tai suurin osa löytyy varmaan täältäkin, kun tää palsta on vähän kuin päiväkirjaa kirjottas..! =)
Mistä muuten HANNAMAMMA tilasit sen kehyksen ja oliko kallis?
On ihan kiva idea!
Spaceage:
Meillä on nyrkit suussa ollu jo pitkään, ainakin kuukauden on lussuttanu välillä enemmän, välillä vähemmän nyrkkejään, mutta en oo huomannu, että siitä olis tullu vaivoja..!
KORVIA harotaan sillon kun oikein kiukuttaa tai mahaan sattuu. Välillä tulee mieleen korvatulehdus, mutta kun se menee ohi, niin tuskin se sitä on!
Peetun naama on välillä kamalan näköinen (ihan kun olis kissan kanssa tapellu) kun kynsii naamaansa naarmuja! Kynnet tahtoo kasvaa niin nopeesti, ettei ehdi leikata niin usein, ettei pääsis kynsimään itseään.
Onneks ne paranee nopeesti!
nyt pyykin ripustukseen..
mammutti ja Peetu 2 ja ½kk
oi mikä ihana auringonpaiste ulkona, oltiinkin äsken reilun tunnin lenkillä koko perhe ja samalla käytiin jätskikiskalla :0) eli se siitä laihduttavasta lenkistä.. yksi tuttu nähtiin matkalla ja kuulemma olen mennyt pieneksi, on kiva ja piristävä kuulla tuollaisia kohteliaisuuksia, kun kovasti yritän päästä kiloista eroon, vaikka herkkuja en olekaan pois jättänyt eli en ilmeisestikään niin kovasti :0)...
KOLOMONEN: juu minunhan mieheni siellä tienvarsissa ruskettuu :0) se onkin sitten sen työn melkein ainut hyvä puoli :0) kateeksi kyllä käy rusketusta, kun nyt on jo niin ruskettunut kun ite koko kesänä...
VAUVAN VAATTEET kotosalla on meillä kanssa mahdollisimman mukavat eli body ja potkarit joko koko- tai puolipotkarit.. sitten kun jonnekin muualle lähdetään kun vaunuttelemaan niin sitten parempaa päälle :0)
VAUVAMUISTOT meillä on jo kolme vauvakirjaa, yksi kunnon vauvakirja, yksi jonka teen alusta saakka itse ja yksi luukkuvauvakirja.. valokuva-albumia olen myös alkanut heti työstämään hänelle ja itselle... sitten olen säilyttänyt hänen syntymäpäivänä ilmestyneen turun sanoman ja vähän kaiken näköistä muuta häneen liittyen... kauheasti jäi harmittamaan kun ei otettu yhtään kuvaa ensimmäisenä äitienpäivänä :0(
meillä viime yö meni ihan hippasen paremmin, mutta vieläkin on matkaa hyvin menneisiin öihin...neljään saakka meni suht hyvin ja sitten oltiinkin neljästä kuuteen hereillä, ei kiva... kakkaa kanssa odotellaan kun ei ole pariin päivään kuulunut...
nyt nauttimaan ihanasta kelistä...
pajuska+eemeli huomenna 3kk, jee!
Mammutti- Tilasin sen kehyksen pikku pingviinistä.(www.pikkupingviini.fi)En oo ikinä tuollasia ennemmin nähny missään ja oli ihan kannattava ostos. Mun mielestä tosi kiva. Tilasin myös sieltä pojalle sellasen tuttipullon missä on maastokuvio. Se kehys oli jotain vähän päälle 30 euroa. Ei mikään halpa, mutta tosi kiva muisto.
Hoidosta- tino on ollu muutaman kerran, parisen tuntia hoidossa molemmilla mummoilla kun on ollu jotain menoa. Tai sitten on vaan mummo halunnu vähän aikaa olla pojan kanssa. Yökylässä ei ole vielä ollu ja ei nyt mitään kiirrettä vielä edes ole. Täytyy kattoa sitten kesällä. Oma äiti on jo lupautunut jossain vaiheessa tulla tänne meille kattomaan poikaa joksikin illaksi ja on samalla myös yötä. Sitten vaan kun itse haluamme. Miehen äiti kysyikin pääsiäisenä poikaa niille yökylään, mutta en halunnut vielä antaa.
-hanna ja tino-
Ihan vaan tulin nyt pikaisesti kysymään, että onko joku jo hommannut vauvalleen passin!? Miten onnistui kuvan kanssa, otitteko automaatissa vai valokuvaajalla? Miten tarkkoja olivat poliisilaitoksella kuvan suhteen? Luin poliisin sivuilta ohjeita ja ne oli tosi tarkat tyyliin " pää pitää olla suorassa, suu ei saa olla auki...." Kesälomareissua varten pitäis tuo passi nyt vaan hommata pojallekin...
kyselee Viherrys
Kuten tohon omaan aloitukseeni jo kirjotinkin niin poitsukin vastas äitin kysymyksiin maidon riittävyydestä:
nukkui viime yönä 5½ tuntia =o) Join sen ykköskaljankin joten tissit oli aika räjähtämäisillään. Senkin jälkeen nukkui vielä 2 h + 2 h joka meille aamuyön tunneiksi on tosi hyvä! Ihanaa, ei tarvi pohtia tuota riittääkö maito, onko tarpeeksi tuhtia tavaraa.
Mukavaa perjantaita!
HANNELE + SAMPO
G: Eli nukkuuko jollain vauva jo ihan yksin omassa huoneessaan? Miten toimii? Montako kertaa yössä heräätte syömään ja joudutko nousemaan myös tuttia suuhun laittaaksesi tai muuten rauhoittelemaan?
Kun meillä vauva on tähän asti ollut omassa korisängyssään meidän sängyn vieressä, mutta nyt alkaa koppa jäädä pieneksi ja pinnasänky on koottuna toisessa huoneessa eikä se meidän makuuhuoneeseen mahdukaan. Vieressäni vauva nukkuu aamusyötön jälkeen, ja voisi viikolla miehen ollessa poissa nukkua vaikka koko yötkin, mutta toisaalta pidän parempana olla totuttamatta siihen, kun sitten viikonloppuisin olisi ihan kiva että vauva ei olisi mun ja miehen välissä vallan. Eli lähiviikkoina meidän pimulla on edessä muutto vanhempien makuuhuoneesta omaan pinnasänkyyn nukkumaan. Saa nähdä kuin käy kun makuultaan imettäminen öisin on ollut niin helppoa ja sitten pitäis jaksaa nousta ylös ja pysyä hereillä niin kauan kuin vauva syö...