*** Marraskuisten keskiviikko ***
Kommentit (16)
Ihana auringonpaiste ulkona ja 4 päivän vapaat tiedossa! Voiko nainen enempää toivoa =)
Nyt kuitenkin vielä tiukasti töissä. Aamukaan ei ollut mitä parhaita kun 2v kiukkusi kun lähdettiin hoitoon. Näki nimittäin pöydällä tikkarin ja äiti oli ihan hölmö kun ei saanut sitä ensimmäisenä aamulla :/ Mukavaa potkimista ja läpsimistä kun hermo meni. Onneksi nuo menee nopsaan ohi.
Pari viikkoa töitä ois vielä kesälomaankin. Tai pidän nyt vaan kaks viikkoa mut sit olenkin pois heinäkuun puolesta välistä syyskuun alkuun kun pidän hoitovapaatakin. Mukavan pehmeä lasku siis tuohon äippälomaan!
Muitten kuulumisia käyn joka päivä lukemassa, taas en muista mitä piti kommentoida :/
Tervetuloa kuitenkin kaikille uusille! Ja onnittelut kaikille kotidobblerilla tuloksia saaneille :) Saako kysyä että mitä tuollainen laite maksaa? Mie en taida sitä kuitenkaan ostaa, miun mielenrauha taitaa säilyä muutenkin...jostain syystä hermoilut loppui kun seinään.
Ja kukas se kärsi olkapäävammasta...? Ikävä juttu :( Onko kellään selkäkipuja? Miulla vähän kiukuttelee tuo vanha vamma, välilevynpullistuma alaselässä. Se kyllä oireili viimeeksikin odottaessa juuri näillä viikoilla mutta ei onneksi enää lopussa.
Omaan napaan ei muuten mitään uutta. Mammafarkut käytössä taikka sitten menee vielä parit omat housut jotka on vyötäröstä normaalisti tosi väljät ja käytän vyötä. Maha todellakin näkyy eikä kellään ole epäselvyyttä asiassa :)
Hyvää huomista pyhää kaikille!
Terv. Nasulina rv 15+0 (ultran mukaan....)
Onnea hyvistä ultrakuulumisista, ketkäs siellä olikaan käynyt..?
Mulla kans on tuo hengästyminen jotain ihan kaameeta, tuntuu ettei jaksa itseään liikuttaa minnekään kun jo hengästyttää:(
Vähän huolettaa, kun tuntuu ettei tuo kohtu kasva yhtään..se on jo jonkin aikaa ollut ihan samankokoinen:( Viime neuvolassa se terkka kyl kuuli sydänäänet, mutta siitäkin on jo viikko tjsp. Toivon että ois turha pelko..alkais ees ne liikkeet tuntumaan ettei tarviis huolehtii aina..
Milenna ja Onni 14+4
Hei!
Ihana auringonpaiste ulkona. On mukavaa saada pyykit pihalle kuivumaan.
Mulla tällainen etätyöpäivä ja huomaa kyllä, ettei mikään paras vaihtoehto ainakaan töitten kannalta. Aika huonosti saan mitään aikaan. Tulostin tuossa äsken tekstiä, johon pitää tutustua. Ajattelin tehdä sen ulkona auringosta nauttien.
Onko muuten kenelläkään jo synnyttäneistä kokemusta koirista ja vauvasta? Miten koira/t sopeutuneet uuden asukin tuloon? Meillä on kolme koiraa, joista nuorin tosi villi alle vuoden ikäinen suurnautseri. Pelottaa, miten se sopeutuu uuteen tilanteeseen. Se on tällä hetkellä aivan yli-innokas kaikkeen uuteen ja nyt joudun itsekin olemaan tosi varovainen, ettei hypi mun päälle.
Mutta nyt taas takaisin töiden pariin. Mukavaa päivää kaikille!
Carmine+ Kuutti rv 15+0
Eilen sitten kävin lääkäri-neuvolassa ja vasta nyt uskallan uskoa että kyllä siellä masussa oikeasti joku asustelee!=) Lääkäri katsoi ultralla ja pikkuinen nukkui juuri silloin ja mä ehin jo pettyä etten taaskaan näe pienen liikkeitä. Mutta kuin taikaiskusta pikkuinen heräsi ja oikein suloisesti venytteli pienet jalat ja kädet suoriksi ja kuvasta erotti jopa pienet sormet ja varpaat!=) Ei siinä kyyneliä voinut enää pidätellä, varsinkin kun olen muutenkin ollut tässä raskaudessa itkuherkempi =)
Voinnissa ei mitään uutta, sama vanha virsi: Kuvottaa, väsyttää ja närästää. Täytyypä lähteä nyt kelan sivuille katsoon uutta äippäpakkausta kun kerran jo kuvat tulleet näytille. Mukavaa päivää kaikille!
K & Himpula rv11+5
Työpäivää kulutan ilman kunnon tekemistä. Hyvä, sillä jalkoja painaa eilinen luokkaretkireissu, kun käveltiin kilometritolkulla ja noustiin eduskunnan lehterirappusia miljoonittain. Vähänkö puuskututti. Olo on ok. Ihan ei kyllä täällä ole kuvotus vieläkään poistunut. Vapaapäivä edessä, lasten kanssa kotosalla. Kiva silti vaikkei erikoisempaa olekaan tiedossa.
Maanantaina shoppailin mammavaatteita. saalis jäi vielä vähän laihaksi, joten pitänee jatkaa tänään tai myöhemmin. Housut ja shortsit sain, ja yhden tunikan. Mahassa ei tunnu nyt liikkeitä, eilen kyllä taas vähän. Viikkoja 14+3.
Väsyttää, yököttää ja hengästyttää. Lisänä tämä todella ikävä ic (virtsarakon sairaus) joka on viedä hermot. Kaikki lääkitys kun jouduttiin lopettamaan raskauden vuoksi, vain panacodia saa käyttää ja sitä kyllä meneekin. Tuo kasvava kohtu kun painaa rakkoa niin vaivat vielä moninkertaistuvat; helpotusta luvassa vasta marraskuussa, siihen asti pitäisi kestää. 1, 5 v sitten synnytys käynnistettiin kolmeviikkoa aikaisemmin juuri näiden kipujen vuoksi. Tuota marraskuun alkua odotellessa siis...
Carmine muistaakseni kyseli koiran sopeutumisesta vauvaan. Meillä novascotian noutaja nyt 9 v. 6 vuotta sitten pojan synnyttyä olimme kanssa kauhuissamme tuosta sopeutumisesta, koira kun oli saanut pitkään olla kaiken keskipiste. Hyvin kuitenkin meni. Tytön synnyttyä 1,5 v sitten tuntui ettei koira juuri noteerannut enää koko asiaa. Vanhemmiten on koira rauhoittunut kovasti ja ikinä ei ole lapsille mitään tehnyt, vaikka kovan käsittelyn kohteeksi välillä joutuukin.
Tänään pitäisi illalla lähteä mammavaate ostoksille! Nyt ulkoilemaan lasten kanssa.
T.Rypäle ja pikkuihme rv 12+6
ama-riialle hauskat reissut! nähdään kesäkuussa :) (hui! se on tosiaan ihan just kesäkuu :O )
nasulina: mul on kans ollu välilevynpullistuma ja tuntunu että se vihottelee tuolla, mut " kiva" kuulla että siitä se tosiaa voi johtua. ja oikeesti kiva kuulla että ainaki sulla ei oo viavannu loppuraskaudesta! koska sitä miettiny että mitenköhän sillon pärjää jos nyt jo jomottaa, mutta hyvä :)
hengästyminen: tuttua puuhaa. sitä kun kampeaa ittensä vaikka vaan ylös sohvalta, on olo kuin maratonin jäljiltä. mutta eiköhän tämäkin tästä :) varmaan vieläkin kroppa vähän totuttelee uuteen. en ainakaan muista että esikoisesta olis ollu pitkään hengästymistä vaivana.
(.) aamulla sanoin miehelle että ei oo kiva herätä joka aamu ku krapulassa olis, vaikkei ees mitä oo ottanu. oksettaa, päätä särkee, heikottaa, tukka pystyssä ja meikit poskilla :D köh.. minähän en ikinä nuku siis meikit naamassa ;) edelleen ihmettelen miten tää kuvotus on voinu pahentua näin paljon vaikka pitäis helpottaa. tänä aamuna tuli jo oksu suuhun asti. ja muuten, huomasin että turha yrittää aamulla syödä jogurttia, se se vasta oksettaakin. illalla onnistuu kyllä.
onks muilla mitää himoja vielä? tai onko tullu uusia? minen ymmärrä mikä siinä on että kun joku ielletään että ei sais syödä nin sitten sitä teke emieli. nimittäin maksalaatikko ja maksamakkara himottaa. mutta oon päättäny olla olematta hysteerinen ja oon sillon tällön syönyt sitä, ehkä kerran kuussa siis jos niinkään usein.
onko teillä sellasta että kun lukee synnytyksistä tai supisteluista alkaa ittellä supistelee? lueskelin synnytyskertomuksia eilen ja pannahinen ku vihlo ja kovettu maha. eli ei niitä sitten mulla ilmeisesti enää.
tämmöstä tänään.
freya ja nakki rv 15+6
En ole moneen päivään kirjoitellut tänne. Kirjoittelen paremalla ajalla tänään kunhan pääsen töihin. Käyn ennen sitä lukemassa entiset pinot.
-tulppaja ufo-
rv 15 tasan
Tänään olisi ikkunan pesu päivä =). No, tosin siivooja tekee sen mun puolesta. Päätin antautua suosiolla ja antaa sen toisen tehtäväki. Tässä uudessa talossa kun on 506 ikkunaa (vai miten se miljoonasade lauloi...)... tai ainakin tuntuu siltä kun kaikissa 12 ruudukkoa!
Selkäkivuista: mulla ei vielä ole tuo vanha välilevynvaiva hirveesti vihoitellut, mutta odotan loppuajan olevan taas yhtä tuskaa. Hirveesti selkä paukkuu ja rätisee! Kai nuo nivelet antaa jotenkin jo periksi?
Nyt täytyy mennä... Mukavaa päivän jatkoa kaikille!
Eppuliina rv 14+5 (vielä 176 päivää jäljellä =)
Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista!!
Tänään aamulla kävin neuvolassa ja kaikki oli ok. Sydänäänetkin kuuluivat todella voimakkaasti ja vahvoina.
Verinäytteet jotka ekalla kertaa otetaan menen otattamaan terveysaseman labraan alkuviikosta koska nyt ei niitä voitu ottaa neuvolassa johtuen huomisesta pyhäpäivästä.
Mielialojen vaihtelusta oli keskusteltu ja täytyy sanoa että yhtä vuoristorataa tämä on. Sekunnissa voi vaihtua nauru itkuksi ja päinvastoin. En toki muista aikaisemmista raskauksista ihan näin voimakasta oireilua sekä tämä väsymys on sanoinkuvaamatonta !!
Hb oli tänään kuitenkin 154 joten se ei kyllä voi väsyttää...
Iltasella olisi tarkoitus ajella mökille saunomaan ja grillailemaan ja huomenna taas kotiin. Onneksi matkaa on alle 100 km joten autossa ei tarvii kauaa istua.
Mukavaa päivänjatkoa kaikille !!
Isotikru+ tikrunpentu rv 13+0
Koirista vastaan. Meillä oli pojan syntyessä kaksi koiraa, nyt on enää vain yksi. Mies vei sairaalasta yhden pojan päällä olleen paidan koirille etukäteen nuusteltavaksi ja palautti sen sitten seuraavana päivänä. ;-)
Kun tulin kotiin esittelin pojan koiruleille ja kaikki meni mielestäni hyvin. Alusta asti tehtiin varsinkin vanhemmalle hyvin selväksi, että Ensin on mamma, sitten on poika ja sitten vasta karvaiset. Ihan näillä perusjutuilla, kuka menee ovesta ekana, missä järjestyksessä saa ruokaa jne. Tuo vanhempi on edelleen kuvioissa ja todella kovapäinen, uskoo vain minua.. (Nuorempi jouduttiin lopettamaan parantumattoman sairauden takia, ihan van sivujuonteena.)
Pojalle on myös tehty hyvin selväksi, että koiraan ei kosketa kun koira nukkuu tai on ruokakipoilla. Siis ikinä! Tämä on niitä asioita, joista ei neuvotella. En todellakaan ota sitä riskiä, että tapahtuu jotain kun kuitenkin on kyse luontokappaleesta. Tervepäinen koira ei pure turhaan, eli otsikoista " kultainennoutaja puri" voi lukea suoraan, että lapset kiusasivat kunnes koiralta paloi hermot, joka on ihan oikein. Jos poika on koiraa kiusannut niin koira on näppässyt ja siitä poika on oppinut, että kannattaa kunnioittaa kaveria. Tässä tietenkin pitää tuntea koiransa hyvin, eli ei tietenkään anneta koiran purra, mutta kouluttaa ne isommat koirat pennutkin käytöstavoille.
Tosi södeä oli katsella kun poika opetteli syömään maissinaksuja ja ensin puri itse ja sitten antoi koiran purra palan ja taas otti itse haukut. <3 Tulevat nykyisin hyvin toimeen keskenään, vaikka tosiaan välillä ollaan vähän mustiksia ja toisinaan tulee sanomista ruuista, eli koira käy nappaamasta keksin kädestä jne. Toisaalta poika vie omatoimisesti ruuanloput lautasella koiran tarjottimelle..
Tulipa tarinaa!
Rv 14+
että kyllä nämä koirat vahtivat poikaa kun hän oli pienempi, eli linnottautuivat rattaiden lähelle kun poika oli unilla. Mutta oppivat myös hyvin varhain pojan lähtiessä liikkeelle, että kannattaa kiivetä portaiden välitasanteelle torkuille kun poika ei vielä osannut sinne mennä.
Sitten nuorempi koira oli kova antamaan " pusuja" ja toisinaan kävi nuustelemassa poikaa ja nuolaisi, mutta siinähän pysyy bakteerit vaan balanssissa. ;-)
En muista, että villimpi olisi koskaan satuttanut poikaa hyppimisellä tai muutenkaan touhottaessaan. Kyllä koira sen tajuaa kuka on pieni ja heikko, ihan niinkuin aistivat vanhuksista, ettei kannata paljon hyppiä vasten. Tai ainakin meidän fiksut koirat ovat tajunneet.. ;-)
T.Sama
Nyt on toivottavasti aikaa kirjoitella... Kävin katsomassa kelan sivuilla uutta ä-pakkausta. Minusta siinä on ihanat värit, varsinkin se vihreä puku. Pidän hirveästi vihreästä.
Tikrulle tervetuloa meidän seuraan :)
Huimaus: On kiva tietää että muillakin on samanlaista. Mun ei tarvii kun seisoa vähän aikaa paikoillaan niin tuntuu että pää ei pidä mitään. Jos nousen nopeasti ylös sohvalta tai sängyltä niin pitää olla yhdessä kohti vähä aikaa.
Nyt on neljäs päivä kun en ole oksennellut. Ei pitäisi vielä hehkuttaa. Kuitenkin tulee takaisin.
Huomasin viikonloppuna että maha on kasvanut viikon aikana näkyväksi. Jos tätä vauhtia mennään niin olen kävelevä tynnyri parin kuukauden päästä.
Pitäisi hommata tukivyö tai tukialushousut, kun kävelylenkillä tuntuu että alaselkä kipeytyy kunnolla. Eilen sai puuskuttaa kunnolla pienessä ylämäessä, liekkö jo huono kunto...
Lopuksi: Aivan ihanaa että teillä on sydänäänet kuuluneet ja ultrat ovat menneet hyvin. Toivottavasti olemme menossa parempaan suuntaan ja pahaolot ja muut vaivat häviävät vähäksi aikaa...
Ihanaa olla lekotella neljä päivää putkeen helatorstain vuoksi!
[b]Ama-riia[/b] aloitti jutustelun hengästymisestä. Itselleni se on aivan uusi tuttavuus. Eilen yllättäen huomasin moneen otteeseen, että hengästyn melkein läkähdyksiin asti joka asiasta. Töissä juoksin pienen matkan ja sen jälkeen puuskutin minuutin aivan läkähtyneenä. Myöhemmin kävelin ylös portaita, jotka eivät yleensä saa minua hengästymään ollenkaan. Mutta tällä kerralla meinasin leiriytyä jo ensimmäiselle porrastasanteelle! Huomasin myös, että pelkkä kävely saa minut hengästymään. Onpa helpottavaa huomata, että te muutkin olette kokeneet samaa. Ajattelin jo menettäneeni viimeisenkin rippeen peruskunnostani (yllättäen yhdessä yössä) ja näin kauhuskenaarioita tulevasta synnytyksestä, jossa tuuperrun tajuttomaksi jo ensimmäisestä supistuksesta. Ehkä tästä kaikesta kuitenkin selvitään.
Oletteko jo kaikki käyneet katsastamassa uuden äitiyspakkauksen kuvat KELAn sivuilla? Eilen ihastelin KELAn sanomissa ollutta kuvaa ja nyt painun sinne nettisivuillekin. Tuo lehden kuva kyllä vakuutti minut siitä, että pakkaus otetaan. On se niin kaunis verrattuna lähivuosien sinisiin pakkauksiin.
RvaRuljanssi ja Nuu 12+1
Tärisin ultraan mennessä ja oikeen oksetti, varsinki ku mieski tuli paikalle viime tingassa. Oli kyllä fantastista nähdä pikkunen masussa ja villiä menoa oli. -Tosi vilkkaalta vauvalta vaikuttaa ;) Pää-perämitta oli 8cm eli ihan samoissa viikoissa mennään ku oon aatelluki ja laskettuaika pysyy edelleen samana eli 18.11. Niskaturvotusta ei ollu ja muutenki täti sano et kaikki näyttää oikeen hyvältä. Mulla oli istukka vähän tiellä ku se ultras alakautta joten masun päältä sai paremman kuvan. Oi mikä rakkauspakkaus masussa köllöttelee! Nyt voisin huutaa koko maailmalle et meille tulee vauva! Tytöt katteli kotona ultrakuvia ja paijailu mun masua. Ihania isosiskoja noista prinsessoista tulee! Nyt aion kaivaa mammahousut kaapista ja laittaa jalkaan, ihanaa!!!Mulla on jotenki niin helpottunu ja onnellinen olo :)
Freya kyseli intohimoista. Mulla on tällä hetkellä raejuusto,kurkku ja tummaleipä. Lähes kaikki juomat tuntuu kuvottavan (paitsi vesi ja piimä ja välillä mehu) ja makeeta ei oikeen tee edelleenkään mieli.
Onnellinen Tarald ja vilkas vauveli tiitiäinen 13+4
Aattelinpa nyt minäkin vuorostani aloittaa pinon. Pitkästi en ehdi jaaritella, pitää kohta mennä. Meillä on alkamassa kahden viikon asuntoautoseikkailu, eli mua ei sitten näy linjoilla vähään aikaan...
Omaan napaan ei ihmeitä, oireet aika vähissä mutta se on varmaan normaalia näihin aikoihin. Siistiä kyllä että se ällöolo on hävinnyt. Hengästyminen sen sijaan on alkanut... Joka pienessä ylämäessä meikäläinen puuskuttaa ku mikäkin.
Mut nyt pitää mennä. Jänskää asua muutaman neliön autossa pari viikkoa. Saa nähdä milloin alkaa hermot kiristyä, ja kummalla ensin mulla vai miehellä... ;)
Palataan asiaan kesäkuun puolella! :) Oikein onnellista toukokuuta just sulle! :) :)
toivoopi Ama-riia rv 13+5