Köyhien vihaaminen
Tälläkin palstalla retoriikka vain kovenee yhteiskunnan heikoimpia kohtaan. Ettekö tiedä että Raamatussa kehoitetaan rakastamaan lähimmäistään kuin itseään? Myös pienituloisia ja työttömiä lähimmäisiä.
Kommentit (100)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vihaa ketään, mutta tiettyjen ihmisten omat valinnat ja elämänhallinta ärsyttää. Jos kotona on viisi koiraa ja neljä kissaa eikä rahaa muuhun tai jos on viisi vuotta oltu työttöminä eikä edes mietitty mahdollisesti työn hakua muualta tai kouluttautumista niin voi peiliin katsoa.
Hallitusta tai jotain muita osataan syyttää kaikesta.
Miksi sua ärsyttää muiden murheet?
Keksityt ja liioitellut sellaiset!
Vierailija kirjoitti:
Köyhät kitisee kaikesta..hommaisivat sitä rahaa
Missäpäin iltakävelet?
En käsitä miksi vihaisin ihmistä köyhyyden vuoksi, enkä usko kenenkään siksi vihaavan.
Minua ärsyttää se, kun aivan selkeästi iso osa köyhiksi itseään sanovista olisi paremmin toimeen tuleva, jos käyttäisi valittamisenergiaansa talouden suunnitteluun ja viisaampiin valintoihin arjessa.
Ja kyllä, tällä hetkellä saan vain sitä n. 600 euron päivärahaa ansiosidonnaisen päätyttyä. Muuttuvia kuluja olen leikannut todella paljon, jotta joka kuukausi ei jäisi niin paljon miinukselle. Kiinteitä kuluja on aika vaikea lähteä pudottamaan asuessaan haja-asutusalueella myyntikelvottomassa vanhassa ok-talossa ja mitään tukia ei saa tuon mainitun "varallisuuden" vuoksi. Täältä pitäisi päästä kulkemaankin tarvittaessa töihin ja asioille, joten autoakaan ei voi hävittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vihaa köyhää, niin eihän silloin vihaa ihmistä vaan rahanpuutetta.
Kaikki saa rahaa menemällä töihin. Toiset eivät vain viitsi.
Minä vihaan köyhyyttä. Valitettavasti se ei poistu töihin menemisellä.
Ei se raha näköjään kiinnosta tarpeeksi. ”Rikastuminen” on nimittäin Suomessa helpompaa kuin seksiseuran saaminen minkään puolueen risteilyllä.
Vierailija kirjoitti:
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000012042459.html
Mediassakin taas alkanut köyhien mustamaalausartikkeleita näkymään... Eli kohta ilmoitetaan leikkauksista, jos vanhat merkit paikkansa pitää. Kukaan ei kannata köyhiltä leikkaamista, mutta "laiskoilta" leikkaamista kannattaa kaikki.
Hyvin on mennyt aivopesu perille. Huomaa tästäkin keskustelusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt ollaan oikeiston kultakaudella, nyt on köyhien lahtaus puhe sillein normalisoitu.
Oikeisto sitä ja oikeisto tätä. Suomessa ei jumalauta edes ole oikeistoa.
Kaikille eduskuntapuolueille on tärkeää väkimäärältään suuri julkinen sektori, vahva virkamiesvalta ja valtion keskeinen rooli ihmisen elämän ohjaamisessa.
Asun kaupungin vuokratalossa ja olen oppinut vihaamaan köyhiä, vaikka itsekin olen sellainen. Köyhät ovat monesti itsekkäitä ja ilkeitä ihmisiä. Toisia kiusataan ja ympäristö tuhotaan. Katkeruus on kaikessa läsnä ja vika on aina jonkun muun.
Vierailija kirjoitti:
En vihaa ketään, mutta tiettyjen ihmisten omat valinnat ja elämänhallinta ärsyttää. Jos kotona on viisi koiraa ja neljä kissaa eikä rahaa muuhun tai jos on viisi vuotta oltu työttöminä eikä edes mietitty mahdollisesti työn hakua muualta tai kouluttautumista niin voi peiliin katsoa.
Hallitusta tai jotain muita osataan syyttää kaikesta.
Vaikka valitsisi kuinka oikein, niin niitä töitä ei vaan saa. Minä valitsin totaalisen raittiuden, valitsin intin käynnin ja kävin ennen sitä kiltisti riparin. Kävin myös ennen sitä pyhäkoulussa ja partiossa. Pelasin työväenluokan punaisten jalkapallojoukkueessa ja teimme hyväntekeväisyyttä vapaa-aikana. Vapaa-aikaahan minulla ei ollut.
Siitä piti suku huolen. Vapaallakin jouduin kalaan tai metsästämään.
Tein kaiken oikein ja mitään en saanut.
Tai sainhan minä.
KATKERUUDEN JA VIHAN.
Vierailija kirjoitti:
En käsitä miksi vihaisin ihmistä köyhyyden vuoksi, enkä usko kenenkään siksi vihaavan.
Minua ärsyttää se, kun aivan selkeästi iso osa köyhiksi itseään sanovista olisi paremmin toimeen tuleva, jos käyttäisi valittamisenergiaansa talouden suunnitteluun ja viisaampiin valintoihin arjessa.
Ja kyllä, tällä hetkellä saan vain sitä n. 600 euron päivärahaa ansiosidonnaisen päätyttyä. Muuttuvia kuluja olen leikannut todella paljon, jotta joka kuukausi ei jäisi niin paljon miinukselle. Kiinteitä kuluja on aika vaikea lähteä pudottamaan asuessaan haja-asutusalueella myyntikelvottomassa vanhassa ok-talossa ja mitään tukia ei saa tuon mainitun "varallisuuden" vuoksi. Täältä pitäisi päästä kulkemaankin tarvittaessa töihin ja asioille, joten autoakaan ei voi hävittää.
Siis sinähän juuri valitat omista asioistasi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt ollaan oikeiston kultakaudella, nyt on köyhien lahtaus puhe sillein normalisoitu.
Kaikille eduskuntapuolueille on tärkeää väkimäärältään suuri julkinen sektori, vahva virkamiesvalta ja valtion keskeinen rooli ihmisen elämän ohjaamisessa.
Suomessa oikeistokin on vasemmistoinen, hyvinvointivaltion ylläpitäminen tekee kaikista suomalaisista puolueista tavallaan "sosialidemokraattisia”.
Vierailija kirjoitti:
Asun kaupungin vuokratalossa ja olen oppinut vihaamaan köyhiä, vaikka itsekin olen sellainen. Köyhät ovat monesti itsekkäitä ja ilkeitä ihmisiä. Toisia kiusataan ja ympäristö tuhotaan. Katkeruus on kaikessa läsnä ja vika on aina jonkun muun.
Elätkö vihasta?
Mun miehen sisko on just kuin ap.
Hänen vanhempansa osti hänelle jopa yksiön että saa kauppaopiston käytyä.
Teki ekan lapsen parikymppisenä ulkomaalaiselle, seilasi seuraavat kymmenen vuotta Suomen ja miehen kotimaan väliä, erosi, teki toisen lapsen toisen ulkomaalaisen kanssa, seilasi ympäri Suomea.
Nyt istuu Joensuun vuokramurjussa ja pauhaa just tuollaista kohkaa kuin ap. Mitään itsereflektoinnin kykyä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole tuollaisia lähimmäisiä, jotka olisivat köyhiä ja työttömiä.
Jaa 🙄 mihin tuodaan mitalli?
Et osaa edes kirjoittaa oikein.
Kiitos haukkumisesta rikas täydellisyys! Oliko muuta ivattavaa?
Olisit katsonut koulussa taululle sen sijaan että kirjoitit äidinkielenvihkoon sen luokan pahispojan nimeä ja kiusasit muita. Saiko edes sitä Kallua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
se on kylläkin mitali eikä mitalli
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä vihaan sua
Sinäpä ehdit joka perk...een ketjuun.
Inseli hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et osaa edes kirjoittaa oikein.
Kiitos haukkumisesta rikas täydellisyys! Oliko muuta ivattavaa?
Olisit katsonut koulussa taululle sen sijaan että kirjoitit äidinkielenvihkoon sen luokan pahispojan nimeä ja kiusasit muita. Saiko edes sitä Kallua?
Joo, se pani mut paksuksi ja häipyi. Ja nyt olen kolmen erityslapsen yyhoo äiti ja raskaana neljännelle kallulle.
Pienen vastuuttoman ryhmän retoriikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Mun miehen sisko on just kuin ap.
Hänen vanhempansa osti hänelle jopa yksiön että saa kauppaopiston käytyä.
Teki ekan lapsen parikymppisenä ulkomaalaiselle, seilasi seuraavat kymmenen vuotta Suomen ja miehen kotimaan väliä, erosi, teki toisen lapsen toisen ulkomaalaisen kanssa, seilasi ympäri Suomea.
Nyt istuu Joensuun vuokramurjussa ja pauhaa just tuollaista kohkaa kuin ap. Mitään itsereflektoinnin kykyä ei ole.
Eri, mutta ap:hän ei kertonut itsestään ja tarinaansa! Kaikkien köyhien elämänhallinta ei ole noin huonoa kuin miehesi siskolla! Tällaiset ääritapauksessa, mitä nyt kerroit rinnastetaan monesti kaikkiin köyhiin ja asenne on sen mukainen, mikä juuri näkyy näissä keskusteluissa! T ei niin köyhä
kaupungin vuokratalossa pari vuotta asuessani opin vihaamaan parvekerööökaajia ja kännäämistä (päihderiippuvaisia). Nämä samat tyypit olivat myös köyhiä, mutta kun siellä joukossa oli fiksujakin köyhiä, niin en kaikkia köyhiä vihaa.