Köyhien vihaaminen
Tälläkin palstalla retoriikka vain kovenee yhteiskunnan heikoimpia kohtaan. Ettekö tiedä että Raamatussa kehoitetaan rakastamaan lähimmäistään kuin itseään? Myös pienituloisia ja työttömiä lähimmäisiä.
Kommentit (100)
Minä synnyin köyhänä. Nyt vuosien jälkeen olen TYÖTÄ tekemällä ja opiskelleena hyvintoimeentuleva. Jos jää tukia kerjäämään, pysyy ikuisesti köyhänä. Ryhdistäytykää köyhät.
Purra ja Urpo joukkoineen antavat ilkunnallaan mallia!
Minulla ei ole tuollaisia lähimmäisiä, jotka olisivat köyhiä ja työttömiä.
Vierailija kirjoitti:
Jaa 🙄 mihin tuodaan mitalli?
Maallistumisen myötä Raamatun ohjeet ovat käyneet melko merkityksettömiksi, eivätkä enää pysty pidättelemään ihmisten pahuutta ja itsekkyyttä.
2. maailmansotakin alkaa painua unholaan, eivätkä uudet sukupolvet enää edes tiedä siitä, jos eivät satu oppimaan koulussa historiasta edes jotakin.
Tämä aikamme muistuttaa Euroopan 1930-lukua. Ei mitään uutta, sama tapahtuu taas.
Vierailija kirjoitti:
En luekaan Raamattua.
Eli vihaat! Selvä! Voihan sen noinkin ilmaista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et osaa edes kirjoittaa oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et osaa edes kirjoittaa oikein.
Kiitos haukkumisesta rikas täydellisyys! Oliko muuta ivattavaa?
En vihaa ketään, mutta tiettyjen ihmisten omat valinnat ja elämänhallinta ärsyttää. Jos kotona on viisi koiraa ja neljä kissaa eikä rahaa muuhun tai jos on viisi vuotta oltu työttöminä eikä edes mietitty mahdollisesti työn hakua muualta tai kouluttautumista niin voi peiliin katsoa.
Hallitusta tai jotain muita osataan syyttää kaikesta.
Vierailija kirjoitti:
Jos vihaa köyhää, niin eihän silloin vihaa ihmistä vaan rahanpuutetta.
Kaikki saa rahaa menemällä töihin. Toiset eivät vain viitsi.
Minä vihaan köyhyyttä. Valitettavasti se ei poistu töihin menemisellä.
Vierailija kirjoitti:
Narsku ilmottautui...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000012042459.html
Mediassakin taas alkanut köyhien mustamaalausartikkeleita näkymään... Eli kohta ilmoitetaan leikkauksista, jos vanhat merkit paikkansa pitää. Kukaan ei kannata köyhiltä leikkaamista, mutta "laiskoilta" leikkaamista kannattaa kaikki.
Hän on holtiton ja laiska. Ei se ole köyhän synonyymi.
"Holtitonta ja laiskaa" on helppo maalittaa. Samalla tuntee itsensäkin kunnon kansalaiseksi, kun voi hyvällä omalla tunnolla kajauttaa että TUET POIS!
Ei häntä kukaan maalita, sinähän häntä pinnalla pidät - ja hän itse tunki julkisuuteen. Missäs teidän vastuunne on?
Et sitten näe metsää puilta.
Vierailija kirjoitti:
Minä synnyin köyhänä. Nyt vuosien jälkeen olen TYÖTÄ tekemällä ja opiskelleena hyvintoimeentuleva. Jos jää tukia kerjäämään, pysyy ikuisesti köyhänä. Ryhdistäytykää köyhät.
Kuntoilkaa köyhät joka päivä! Pian alkaa taistelu!
Pitäkää kunnosta huolta ja joka juoksuaskeleella miettikää rikkaita. Joka lyönnillä säkkiin miettikää rikkaita. Joka nostolla rikkaita, joka kerta kun rauta kilahtaa tankoon ja lisätään uutta, miettiää rikkaita.
Aika koittaa pian ja te olette valmiita.
Vierailija kirjoitti:
Miksi monilta karisee empatia heti kun saavat vähänkään rahaa?
Itse olen saavuttanut äärimmäisen hyväosaisen asemani lähinnä hyvällä tuurilla.
Vierailija kirjoitti:
En vihaa ketään, mutta tiettyjen ihmisten omat valinnat ja elämänhallinta ärsyttää. Jos kotona on viisi koiraa ja neljä kissaa eikä rahaa muuhun tai jos on viisi vuotta oltu työttöminä eikä edes mietitty mahdollisesti työn hakua muualta tai kouluttautumista niin voi peiliin katsoa.
Hui miten hurjaa, että ihan noin pielessä voi olla elämä. Näissä keskusteluissa on nimenomaan se ongelma, että todella monet olettavat kaikkien köyhien/ työttömien olevan samanlaisia kuin mitä kuvasit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi monilta karisee empatia heti kun saavat vähänkään rahaa?
Itse olen saavuttanut äärimmäisen hyväosaisen asemani lähinnä hyvällä tuurilla.
Tämä!
Vierailija kirjoitti:
Miksi sua ärsyttää muiden murheet?
En vihaa köyhiä. En vihaa ketään.
En vain ymmärrä miksi toisten pitäisi maksaa muiden lorviminen.