Käsittämätön tilanne. Marjat jää metsään tänä vuonna.
https://www.uusisuomi.fi/uutiset/a/84fe0843-2a48-417e-acbb-66abba56df44…
Ei saada Thaimaalaisia orjia suomeen keräämään marjoja joita voi huijata joten harmi että ei marjat jää metsään. Suomalaisia ei haluta palkata tietenkään. Vai tuleeko uusi yrittäjä joka käyttää Thaimaalaisia hyväksi..
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen ihmiset keräsivät paljon marjoja myyntiin. Ei täällä silloin ulkolaisia poimijoita ollut.
Omassa lapsuudessa - 80 - luvulla oli normaalia, että kesän aikana perheet keräsivät myyntiin marjoja ja saatiin useita satoja markkoja rahaa johonkin mukavaan..
Nykyään työelämä on niin raskasta ettei marjoja jakseta lähteä poimimaan. Näin itse koen.
Toisaalta, itse tienaan sen verran hyvin, ettei ole tarvetta taskurahalle. Ja marjametsät on aika kaukana täältä kaupungista.
Ostaisin mielelläni kyllä puhdistettua marjaa suoraan poimijalta pakastimeen.
Tässä kaupungissa marjametsään on n.3km.
Meillä noin 15km. Niin aika hissua on ollut kortittomana lähtä Marjaan.
Kerään sen mitä itse tarvitsen. Jääköön loput mun puolesta metsän eläinten ravinnoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen ihmiset keräsivät paljon marjoja myyntiin. Ei täällä silloin ulkolaisia poimijoita ollut.
Omassa lapsuudessa - 80 - luvulla oli normaalia, että kesän aikana perheet keräsivät myyntiin marjoja ja saatiin useita satoja markkoja rahaa johonkin mukavaan..
Nykyään työelämä on niin raskasta ettei marjoja jakseta lähteä poimimaan. Näin itse koen.
Toisaalta, itse tienaan sen verran hyvin, ettei ole tarvetta taskurahalle. Ja marjametsät on aika kaukana täältä kaupungista.
Ostaisin mielelläni kyllä puhdistettua marjaa suoraan poimijalta pakastimeen.
Meidän pikkukunnassa on faceryhmässä useita, jotka myy itse poimimiaan marjoja.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi olla laki että jokaisen suomalaisen pitäisi kerätä 2 sangollista puolukoita ja mustikoita.
Kunnon sanktiot jos ei tottele.
No sinähän sen keksit stana! Saako palkinnoksi vetää sua parikertaa pläsiin?
Vierailija kirjoitti:
Työttömältä leikataan jokainen centti minkä marjojen myynnillä tienaa. Ei sekään kannusta poimimaan.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi olla laki että jokaisen suomalaisen pitäisi kerätä 2 sangollista puolukoita ja mustikoita.
Ja valtion puolesta byrokratiakoneisto vahtimaan ja laskemaan sangollisia. Hyvä ratkaisu valtion budjettiylijäämään.
Vierailija kirjoitti:
Miksi marjat eivät saisi jäädä metsiin?
On omituinen ajatus että ihmisen pitää kuluttaa. Metsä on oma ekosysteeminsä ja se pärjää ilman ihmistä. Marjoja voi poimia, mutta mikään pakko se ei ole. Kuka vain voi ostaa yksityisiltä myyjiltä marjoja tai mennä itse.
Se on vaan niin mautonta maustamaton jukurtti ym.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joutilaita somaleja lähettää metsään kerämään marjoja? Täytyy tähdentää että ämpäri on marjoja eikä paskantamista varten.
Ämpärillä on monta käyttöä. Marjojen poimintaan, kiljuämpäri, kakkaämpäri ja voi siinä ämpärissä kasvattaa kasvin. Hätätilassa ämpäri toimii myös kellukkeena vedessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtio voisi kuskata työttömät poimimaan itselleen vähän terveyttä valtion metsistä. Opettaa kädestä pitäen miten homma hoidetaan.
" Ei muuta kuin ämpäri käteen."
Siinä olisi jo vaikea keksiä tekosyitä kun kuskattaisiin metsänlaitaan ja annettaisiin käteen ilmainen ämpäri.
Siis marjayhtiöt perseilevät, ja kun jäävät siitä kiinni, itkevät että yhyy. Voi voi, mitäs läksitte. Kyllä ne marjat sieltä metsistä joku syö. Jos ei ihmiset, niin eläimet. Ja jos yrittäjät kusevat omat bisneksensä, aivan tarpeetonta valittaa. Viimeistään ensi vuonna on samoilla apajilla uudet yrittäjät, kun entiset eivät näytä osaavan hommiaan hoitaa rehellisesti.
Vierailija kirjoitti:
nyt suomalaiset näyttämään että kyllä me marjat saadaan kerättyä....tai pahoin pelkään että näin ei käy
No hopi hopi vaan. Mene ja kerää.
Eli työvoimatoimistossa ei tarjota marjanpoimintaa työttömälle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömältä leikataan jokainen centti minkä marjojen myynnillä tienaa. Ei sekään kannusta poimimaan.
Josko se kannustaisi poimimaan että saa itselle terveellistä ruokaa ihan ilmaiseksi?
Vierailija kirjoitti:
Miksi Marjat menevät metsään ja jäävät sinne?
En halua metsään saati jäädä sinne.
Tv. Marja.
2 mummoa meni mustikkaan,mutta toinen ei mahtunut. Eh-he-he.
Vierailija kirjoitti:
olispa hauska katsoa miten persu yrittäisi marjoja kerätä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtio voisi kuskata työttömät poimimaan itselleen vähän terveyttä valtion metsistä. Opettaa kädestä pitäen miten homma hoidetaan.
" Ei muuta kuin ämpäri käteen."
Nyt ei saa tehdä mitåån työttömänä. Uudet säännöt tai karenssi paukkuu.
Se on järjetöntä kyllä.
Kerää itse,naapurille.Omaan tarpeeseen .Täällä.missä nyt olen eipä metsiin uskalla,karhuja susia ja paljon.Karhut sai keväällä pennut niitä voi olla 2-4riistakamera kuvaa niitä.Susilaumat suuret.Yksi peto tulee päälle.Hirvi jo lenkillä sain kokea..Mutta pois pelko eikun marjaa poimimaan pakasteet täyteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Josko se kannustaisi poimimaan että saa itselle terveellistä ruokaa ihan ilmaiseksi?
Ruokaa? Montako päivää elät jollain puolukoilla?
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joutilaita somaleja lähettää metsään kerämään marjoja? Täytyy tähdentää että ämpäri on marjoja eikä paskantamista varten.
tai joutilaita persuja? vois niillekin olla parempi olla raikkaassa ulkoilmassa kuin mädäntyä netin ääressä sisällä