Käsittämätön tilanne. Marjat jää metsään tänä vuonna.
https://www.uusisuomi.fi/uutiset/a/84fe0843-2a48-417e-acbb-66abba56df44…
Ei saada Thaimaalaisia orjia suomeen keräämään marjoja joita voi huijata joten harmi että ei marjat jää metsään. Suomalaisia ei haluta palkata tietenkään. Vai tuleeko uusi yrittäjä joka käyttää Thaimaalaisia hyväksi..
Kommentit (65)
Eivät jää metsään. Eläimet syö ne mielellään.
Suomalaiset voivat vapaasti mennä keräämään marjoja ja myymään ne, sitä ne ulkomaalaisetkin tekevät
Ei marjat ole koskaan jääneet metsään. Metsissä on kettuja ja karhuja syömässä marjat pois.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset voivat vapaasti mennä keräämään marjoja ja myymään ne, sitä ne ulkomaalaisetkin tekevät
Tai peräti syödä marjat itse.
Vierailija kirjoitti:
Valtio voisi kuskata työttömät poimimaan itselleen vähän terveyttä valtion metsistä. Opettaa kädestä pitäen miten homma hoidetaan.
Mikä kastike eltaantuneelle kokoomuskalkkunalle?
Eivät jää. Ei ole kesällä enää näkynyt yhtään viimevuotisia marjoja. Kyllä ne metsän eläimet ne syövät. Itse kerään sen verran kun vuoden aikana syön. Myyntiin en ehdi keräämään, kun on muutakin tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Valtio voisi kuskata työttömät poimimaan itselleen vähän terveyttä valtion metsistä. Opettaa kädestä pitäen miten homma hoidetaan.
" Ei muuta kuin ämpäri käteen."
Vierailija kirjoitti:
Ennen ihmiset keräsivät paljon marjoja myyntiin. Ei täällä silloin ulkolaisia poimijoita ollut.
Omassa lapsuudessa - 80 - luvulla oli normaalia, että kesän aikana perheet keräsivät myyntiin marjoja ja saatiin useita satoja markkoja rahaa johonkin mukavaan..
Nykyään työelämä on niin raskasta ettei marjoja jakseta lähteä poimimaan. Näin itse koen.
Toisaalta, itse tienaan sen verran hyvin, ettei ole tarvetta taskurahalle. Ja marjametsät on aika kaukana täältä kaupungista.
Ostaisin mielelläni kyllä puhdistettua marjaa suoraan poimijalta pakastimeen.
Etenkin liikuntakykyisille tekisi hyvää raahata se laiska perse marjametsään. Joutaakin jäädä marja sinne jos ei itseä hotsita.
Toimeentulotukiasiakkaat vaan metsiin poimimaan niitä marjoja.
Vierailija kirjoitti:
Sinut voidaan kuskata kaatopaikalle muiden jätteiden sekaan.
Sama ulina oli 2024 ja 2025, joku ne keräsi🤣
Me käytiin poimimassa marjat itsellemme, kun olin lapsi ja nuori. Ei myyty kellekään.
Omiinkin tarpeisiin voi käydä metsässä poimimassa.
Miksi marjat eivät saisi jäädä metsiin?
On omituinen ajatus että ihmisen pitää kuluttaa. Metsä on oma ekosysteeminsä ja se pärjää ilman ihmistä. Marjoja voi poimia, mutta mikään pakko se ei ole. Kuka vain voi ostaa yksityisiltä myyjiltä marjoja tai mennä itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
" Ei muuta kuin ämpäri käteen."
Vedä sä ämpäri päähäs.
Miksi Marjat menevät metsään ja jäävät sinne?
En halua metsään saati jäädä sinne.
Tv. Marja.
nyt suomalaiset näyttämään että kyllä me marjat saadaan kerättyä....tai pahoin pelkään että näin ei käy
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen ihmiset keräsivät paljon marjoja myyntiin. Ei täällä silloin ulkolaisia poimijoita ollut.
Omassa lapsuudessa - 80 - luvulla oli normaalia, että kesän aikana perheet keräsivät myyntiin marjoja ja saatiin useita satoja markkoja rahaa johonkin mukavaan..
Nykyään työelämä on niin raskasta ettei marjoja jakseta lähteä poimimaan. Näin itse koen.
Toisaalta, itse tienaan sen verran hyvin, ettei ole tarvetta taskurahalle. Ja marjametsät on aika kaukana täältä kaupungista.
Ostaisin mielelläni kyllä puhdistettua marjaa suoraan poimijalta pakastimeen.
Tässä kaupungissa marjametsään on n.3km.
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotukiasiakkaat vaan metsiin poimimaan niitä marjoja.
Sinä vaan sinne sekaan kyttäämään etteivät kalliit marjat vain päättyisi työttömille.