Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaihdattaisitko ikkunat taloon tuuletuksen vuoksi?

Vierailija
08.06.2026 |

Meillä on pieni vanha talo/mökki johon on edellinen omistaja vaihtanut ikkunat joskus 80-luvulla. Ap ikkunat olivat vanhanaikaiset pari-ikkunat. Nyt on normi yksiruutuinen. Ei kaunis ja sopisi paremmin johonkin kasaritaloon, mutta on siistit ja ikkunoista ei vedä lainkaan.

Joskus helteellä ärsyttää, kun yöllä ei saa ikkunaa auki, eikä toki muutenkaan saa tuuletettua kuin ulko-oven kautta. Pienessä talossa sekin tietysti auttaa. ILP pitää viileämpänä, että ne yöt selviää.

Uudet ikkunat olisi ainakin 1500€/ikkuna. Vähän kirpaisee, kun tosiaan ikkunat on muuten siistit ja pitävät tuulen ja pakkasen hyvin ulkona.

Hommaisitko uudet ikkunat tässä tilanteessa?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ylimääräistä rahaa niin miksei.

Vierailija
2/36 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eikö niitä ikkunoita saa mitenkään avattua nyt? Miten sellaisia pesee jos ei voi avata? Jos on rahaa niin eikun vaihtamaan.

Vierailija
4/36 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isännöitsijä ei taitaisi tykätä jos menisin ikkunat vaihtamaan

Vierailija
5/36 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis eikö niitä ikkunoita saa mitenkään avattua nyt? Miten sellaisia pesee jos ei voi avata? Jos on rahaa niin eikun vaihtamaan.

No siis saa ne avaimella avattua, koko ikkunan. 8 reiästä per ikkuna. Mutta ei siis toimi tuulettaessa, kun makkarissakin toinen ikkuna aukeaa sängyn päälle ja ylipäätään ikkunan avaaminen ei ole ihan kymmenen sekunnin homma. Ap

Vierailija
6/36 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaihtaisi kaikkia. Siihen huoneeseen voisin vaihtaa, mihin haluan tuuletuksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/36 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vaihtaisi kaikkia. Siihen huoneeseen voisin vaihtaa, mihin haluan tuuletuksen.

Eikö olisi mielestäsi hölmön näköistä, että yksi ikkuna olisi erilainen? Ap

Vierailija
8/36 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vaihtaisi kaikkia. Siihen huoneeseen voisin vaihtaa, mihin haluan tuuletuksen.

Eikö olisi mielestäsi hölmön näköistä, että yksi ikkuna olisi erilainen? Ap

Ei välttämättä hölmön näköinen, jos muuten samanlainen kuin muut, mutta pieni tuuletusikkuna reunassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/36 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porauttaisin mieluummin tuuletusaukon seinään. Tulee halvemmaksi. Ilmanvaihto pitää olla tai tulee homeet ym. 

Vierailija
10/36 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maasikeisarit vaihtaa kaikki, itse vaihtaisin yhden tai kaksi samanlaista mutta tuuletusräppänällä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/36 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin tekisin minä eli vain sen ikkunan vaihtaisin mihin tarvitaan tuuletusikkuna. Järjetöntä vaihtaa näön vuoksi kaikki.

Vierailija
12/36 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Porauttaisin mieluummin tuuletusaukon seinään. Tulee halvemmaksi. Ilmanvaihto pitää olla tai tulee homeet ym. 

Kunnolliset laadukkaat ilmanvaihtoventtiilit on, tottakai. Mutta ei ne korvaa sitä että illalla ennen nukkumaanmenoa saisi tuuletettua tilan viileäksi, tai voisi nukkua ikkuna auki. Ap 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/36 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinta putoaa ikkunaa kohden reilusti jos hankkii kaikki ikkunat kerralla. Näin sitten tein.

Vierailija
14/36 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vaihtaisi kaikkia. Siihen huoneeseen voisin vaihtaa, mihin haluan tuuletuksen.

Eikö olisi mielestäsi hölmön näköistä, että yksi ikkuna olisi erilainen? Ap

Ei välttämättä hölmön näköinen, jos muuten samanlainen kuin muut, mutta pieni tuuletusikkuna reunassa.

Ah, niin joo, sitä tarkoitit. Tässä tulee itselläni vastaan se että jos ikkunat teettäisin, niin se olisi samanlainen pari-ikkuna kuin tässä on ollut alkuperäisestikin. En pysty edes ajattelemaan muuta. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/36 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin Tiiviltä kuusiruutuiset kolminkertaiset, pitää pakkasen ja saat tuuletettua jokaisen. Helppo pestä. Sopivat vanhaan taloon.

Vierailija
16/36 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isännöitsijä ei taitaisi tykätä jos menisin ikkunat vaihtamaan

Mikä ihmeen isännöitsijä? Luitko muuta kuin otsikon?

Vierailija
17/36 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin tekisin minä eli vain sen ikkunan vaihtaisin mihin tarvitaan tuuletusikkuna. Järjetöntä vaihtaa näön vuoksi kaikki.

No ei nyt pelkästään näön vuoksi, vaan että saisi sen läpivedon joskus, keittiöstä ikkunaa auki joskus ruokaa laittaessa jne. Ap

Vierailija
18/36 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hinta putoaa ikkunaa kohden reilusti jos hankkii kaikki ikkunat kerralla. Näin sitten tein.

Varmaan totta tuokin. Muutama vuosi sitten kysyin tarjousta, silloin hinta kaikille ikkunoille oli n. 1500€/kpl. Tosiaan voi maksaa enemmän, jos ottaa vain yhden. Ap

Vierailija
19/36 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asentaisin ilmastoinnin.

Vierailija
20/36 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten joku tuossa jo kommentoikin: ennemmin pariin huoneeseen tuuletusaukko seinään. Sellainen, jossa on rautaritilikkö ulkona ja hyttysverkko sisällä eli voi pitää auki sateellakin, valo ei paista aukosta sisään eikä hyttyset myöskään pääse. Eli samanlainen tuuletusaukko, kuin 70-l taloissa isojen ikkunoiden toisessa laidassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme