En ole koskaan (siltä ajalta, jolta jotain muistan) nukkunut kokonaista yötä putkeen.
Herään aina kerran yössä pissalle.
Raskusaikoina olen herännyt kolme - neljä kertaa yössä pissalle + kyljen käännökset puutumisien ja kipujen takia.
Vauvaaikana/taaeroaikana herään jokaiseen pieneen ääneen, jonka lapset pitävät, vaikka nukkuvat 1-vuotiaasta saakka omissa huoneissa.
Onko tämä normaalia? Ajattelin vain, kun monet puhuvat siitä, etteivät ole pitkään aikaan nukkuneet yötä putkeen. Minä en ole sitä tehnyt siis ikinä.
Kommentit (6)
Pissalla käyn yöllä puoliunessa, joskus havahdun vasta puolessa välissä matkaa sängystä vessaan.
Ensimäisen lapsen synnyttyä olen alkanut herätä pienimpiinkin ääniin. Havahdun eivan hereille ja sitten unenpäästä takaisin kiinni saaminen onkin hankalampaa.
T: Ap
Mä olen just niinkuin sinä! Ja kun tekee yötyötä, pitäis saada unen päästä kiinni eriskummallisiinkin aikoihin, ja mulle on kehkeytynyt siitä oikein ongelma. Mutta mua auttaa se, että käytän korvatulppia. En edes saisi nukahdettua ilman niitä, kokeile. Ne kyllä sitten putoaa yön aikana, ja jos lapset itkee, sen kuulee, ne vain vaimentavat ääniä. Auttaa tosi paljon, mä heräisin jokaiseen tuhinaan ja ähinään muuten.
Parhaimmillaan (lue; pahimmillaan) pomppasin pystyyn kun lapsi huokasi unissaan. En saanut millään unenpäästä kiinni ja saatoin pyöriä sängyssä monta tuntia ennenkuin taas nukuin. Joskus olen valvonut kokonaisia öitä nukkumatta.
Ja myös minä sain pelastuksen niinkin pienistä armonlahjoista kuin KORVATULPISTA! Söin jo jonkin aikaa reseptillä saatavia nukahtamislääkkeitäkin. Ne olen voinut jättää kokonaan pois kun korvatulpat korvissa vajoan suorastaan koomaan hetkessä. Ne sulkevat kaiken tarvittavan pois ja lapsen itkuun kuitenkin herää hyvin.
Niitä tulppia saa mm apteekeista. Olikohan 20 snt pari. Suosittelen!
Ensinnäkin täytyy miettiä, että onko rakko jotenkin superpieni. Kuinka usein käy päivällä vessassa? Jos tuntuu, että päivisinkin on käytävä usein pissalla, täytyy vain tietoisesti alkaa harventamaan päivisin käyntejä, rakko kasvaa ja sitten yökin menee ok.
Illalla kannattaa välttää kofeiinipitoisia juomia, sillä ne toimivat kuin diureetti. Jos kerta kaikkiaan ei kykene olemaan pissaamatta yöllä ja näin on ollut " aina" , kannattaa käydä lääkärissä, jos oma hormonineritys ei toimi toivotulla tavalla.
olet herkkä uninen kun taas minä en herää mihinkään muuhun kun lasten herätykseen huonoimmalla säkällä :/