Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Säästäminen ja sijoittaminen menetti merkityksensä, kun sain äkisti paljon rahaa

Vierailija
07.06.2026 |

Olen säästänyt ja sijoittanut kohta 10 vuotta. On ollut tavoitesumma mihin yritän päästä, pörssikursseja olen seurannut päivittäin, alan podeja kuuntelin, seurannut sijoittajia instassa jne.

Isäni kuoli keväällä, ei oltu tekemisissä vuosiin. Vanhempani erosivat 90-luvulla ja isän alkoholiongelma siitä vain paheni. Joi firmansa jne. Sittemmin on raitistunut ja elellyt erakkona. Yllätyksekseni perin yli 100.000e. Yhtäkkiä sijoitettavaa rahaa on ihan älyttömästi ja rahan  tiristäminen palkasta säästöön on nyt turhaa.

Jotenkin tyhjä olo. Ei mitään tavoiteltavaa, ei pinnisteltävää, ei onnistumisen tunnetta. Outoa, vai onko?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pointti oli siis se, että oli joku tavoite, ja nyt sitä ei enää ole. Elämä ilman tätä tavoittetta on jotenkin tyhjää

Ap

Mikä ongelma tuo on? Asetat tietysti uuden tavoitteen.

Vierailija
42/45 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häh? Eihän sata tonnia ole mikään rikastuminen. Tuollahan ei saa edes yksiötä mistään suuresta kaupungista. Jatka vaan sijoittamista. Sata tonnia lisää sijoituksiin on kuitenkin oikein hyvä.

Älkää uskoko näitä väitteitä, vaan katsokaa itse esim. Etuovesta, millä hinnalla asuntoja saa ostettua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä summa on satatonnia. Itse sain yllättäen 11.000e eli 1/9 tuosta. Sillä maksoin lopun autolainan kokonaan pois ja vielä jäi viisi tonnia sijoittaa. 

Vierailija
44/45 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pointti oli siis se, että oli joku tavoite, ja nyt sitä ei enää ole. Elämä ilman tätä tavoittetta on jotenkin tyhjää

Ap

Surullista jos elämässäsi ei ole muita tavoitteita kuin raha. Varmaan lapsesikin huomasivat, etteivät merkinneet sinulle mitään. 

Vierailija
45/45 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos saat lapsia niin tuo summa menee tuplana ennen kuin lapsi on aikuinen.

Lapseni ovat jo aikuisia

Ap

Nyt vain toivon että saat elää pitkään ja nauttia vanhuudesta.:)