Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Illat on painajaista - huudan vaan lapsille... Apua...

Vierailija
15.05.2007 |

Lapsia ei saa nukkumaan sitten millään - innostuvat toisistaan (nukkuvat samassa huoneessa) ja iltaisin nukuttamiset kestää jopa reilusti toista tuntia. Olen aina hermot niin kireällä ja vihainen että huudan niille vittu-saatanaa niin kovaa kun keuhkoista lähtee (välillä tekisi mieli kumauttaa niitä tai tukistaa tai jotain... mutta en tietenkään, siksi puran höyryjä huutamalla). Mutta olen ihan varma että lapsetkin kärsii tästä. Miten 1) voisin hillitä hermojani 2) saisin lapset nukkumaan iltaisin?

Aaaapuaaa

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksi itselles jotain tekemistä siellä huoneessa. Lue vaikka, ei tule niin tylsää. Oletko kokeillut jotain rauhottavaa musiikkia, satujen lukemista, satukasettia? Millaset nukkumaanmenorituaalit teillä yleisesti ottaen on tällä hetkellä? Vaikea kommentoida kun ei tiedä.

Vierailija
2/16 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun eka nukahtaa niin hyvällä onnella on toinenkin jo nukahtanut ja sen saa sitten kantaa omaan sänkyynsä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisistä on kyse? Laittaisin varmaan ensin toisen nukkumaan ja lukisin toiselle iltasadun sohvalla tms. rauhallisessa paikassa. Tai pystyisittekö järjestää lapsille omat huoneet?

Vierailija
4/16 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mä olen lukenut ja odottanut että ne nukahtaa, jokainen vaan lähtee vuorollaan vessaan (pissalle, kakalle, pissalle), sitten vettä hakemaan ja sitten muuten vaan karkaa meidän huoneeseen " nukkumaan" tai... just name it.

Satu luetaan ennen nukkumaan menoa. Ja tuttipullo sänkyyn.

Illalla iltapala - yöpuku - hampaiden pesu - tuttipullo - iltasatu - pissa - sänkyyn.

Ja sama rutiini aina.

Vierailija
5/16 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolme reilu 2veetä.

Vierailija
6/16 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten sieltä ei enää nousta. Kyllä pitäis riittää, et käy pissalla ennen sänkyyn menoa.

Vierailija
7/16 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satu luetaan kun muksut ovat sängyssä. Miel. luetaan niin kauan, että rauhoittuvat itsestään.

Sängystä ei lähdetä. Pissalla saa käydä kerran. Vettä saa juoda kerran (pari kulausta). Sängyssä ei hilluta ylenmäärin eikä keskustella. Muuten mennään jäähylle.

Kun kuopus on nukahtanut, niin 4-vuotiaalle esikoiselle laitetaan satulevy tai unilauluja mankasta.

Vierailija
8/16 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun omia hermoja rauhottaa paremmin jonkun tappotylsän unilaulun hoilaaminen uudestaan ja uudestaan. Tuu-tuu-tupakkirulla tai Aa-tuuti-lasta on mulle parhaat. Lukemisessa menee helpommin hermo ja jompi kumpi saattaa ruveta kyselemään tyyliin miksi, kuka, minne jne

Vierailija
9/16 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä samat rutiinit myös joka ilta. Iltapala-iltapesu-iltasatu. Luen aina sadun, kun ovat sängyssä. Yleensä hyvin siinä rauhoittuvatkin. Lapset siis 5 ja 6v. En voi laittaa eri aikaa nukkumaan, kun ovat samaan aikaan väsyneitä. Muuten toinen tulee yliväsyneeksi.

Kun poistun huoneesta niin touhu siellä alkaa. Kumpikin häiritsee toista tai muuten vain alkavat metelöidä. Jäähy ei siis auta mitään. Huoneessa en voi istua, kun on vuoden ikäinen vielä hereillä.

Eipäs tässä tiedä enää , mitä keksisi neuvoksi. Että oppisivat nätisti nukkumaan. Ja mulla palaa pinna heti tässä asiassa, koska sen kanssa on taisteltu kuukausia.

Vierailija
10/16 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pois, jos ei nuku kiltisti.

Vierailija:

Meillä samat rutiinit myös joka ilta. Iltapala-iltapesu-iltasatu. Luen aina sadun, kun ovat sängyssä. Yleensä hyvin siinä rauhoittuvatkin. Lapset siis 5 ja 6v. En voi laittaa eri aikaa nukkumaan, kun ovat samaan aikaan väsyneitä. Muuten toinen tulee yliväsyneeksi.

Kun poistun huoneesta niin touhu siellä alkaa. Kumpikin häiritsee toista tai muuten vain alkavat metelöidä. Jäähy ei siis auta mitään. Huoneessa en voi istua, kun on vuoden ikäinen vielä hereillä.

Eipäs tässä tiedä enää , mitä keksisi neuvoksi. Että oppisivat nätisti nukkumaan. Ja mulla palaa pinna heti tässä asiassa, koska sen kanssa on taisteltu kuukausia.

Vierailija
11/16 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo tarjonnu kakaroille vettä eikä ne oo sitä itekkään pyytäneet. Kai se on sit sellainen ohjelmanumero ettei tartte käydä nukkumaan.

Vierailija
12/16 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistan itse lapsena miten me innostuttiin valvomaan veljen kanssa nukkumaan mennessä.. mutta lähinnä oli sit kuiskailua pimeässä ja muuta vastaavaa.. ei ikinä alettu riehua älyttömästi, sillä tiedettiin jotenkin kummasti ettei siitä hyvää seuraa.. en nyt muista miksi toteltiin. Mutta jokin lelun pois ottaminen on varmaan aika hyvä sanktio, joka toimii.. Kun lelut vähenee niin rupeaa kummasti tottelemaan. Toimii. Meillä tyttö kerää kiltisti legot pois. jos roskakori uhkaa.. :)

Vierailija
13/16 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyneet nukkumaan, niin tauluun tarra. Esim. viiden tarran jälkeen karkki- tai lelupäivä. Kun vaikka neljä viiden tarran riviä täynnä, kiva touhupäivä (linnanmäkeä yms.).

Positiivinen palkinto paras palkinto. Samalla opitaan yhteistyötä, jos joku riekkuu, ei kukaan saa palkintoa. Luulisi muita harmittavan sen verran, että riekkuja ei toista kertaa itse mokaa tarraa...

Vierailija
14/16 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea tilanne teillä, hermoja raastava. Meillä myös kolme lasta, mutta ovat niin eri-ikäisiä että nukkumaan menon kanssa ei ole mitään ongelmia. Lapset ovat 12-v, 5-v ja 1-v. Isommilla on omat huoneet, joka helpottaa asiaa. Ensin laitan nukkumaan 5-vuotiaan jo klo 19-19.30. Luen hänelle sadun ja olen vieressä sängyllä kunnes nukahtaa pian. Sen jälkeen isä laittaa pienimmän nukkumaan meidän makuuhuoneeseemme joskus 20.30-21 aikoihin. Isoin menee omaan huoneeseensa klo 21 ja menee sitten omia aikojaan nukkumaan.

Silloin kun mies on esim. työmatkalla, niin nukkumaanmeno on huomattavasti hankalampaa, mutta saan yleensä kaikki petiin klo 21 aikoihin viimeistään. Raskaampaa se kyllä on, siksi kysyinkin, voiko isä auttaa nukuttamisessa. Omien huoneiden kannalla olen, mutta se ei tietty välttämättä ole mahdollista. Eikä kyse ole sinun lepsuudestasi. Varmasti olet tehnyt parhaasi.

Vierailija
15/16 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon päättänyt olla välittämättä, parempi se kun omien hermojen menettäminen ja huutaminen. Huoneen ovi menee kiinni, jos liian kova meteli alkaa ja sängyissä on pysyttävä. Kyllä hiljaisuus tulee yleensä 45min-1,5tunnin päästä, vaikka en käykään karjumassa vähän väliä

Vierailija
16/16 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin eli ajoissa kantsii aloitta kaikki iltatouhut et lapset ei kerkee väsähtää. Liian väsyneinä ei tuu muuta ku kiukuttelua ja pahaa mieltä.