Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HSL:n lähiliikenteen junalippuja ei saa vielä ostettua VR:ltä ajankohtaan mihin haluan, mutta niitä junia varmaan kulkee aika usein?

Vierailija
07.06.2026 |

Olen siis tulossa pohjoisen suunnasta ja olisin ostanut junaliput suoraan Helsinki-Vantaalle saakka, mutta lähiliikenteen lippuja saa vain 9.8. saakka. Mä olen menossa kentän hotelliin 13.8. ja lento lähtee seuraavana aamuna. 

Mietin, että jos ostan liput Tikkurilaan saakka ja sieltä takaisin. Kun voihan ne lähiliikenteen liput sitten ostaa sovelluksesta myöhemmin, kun niitä junia nyt varmaan menee hyvin siinä Tikkurilan ja lentokentän välillä?

Olin myös ajatellut, että koska lento on Suomessa takaisin lähempänä klo:23, että olisin hotellissa yön, mutta josko sitä jaksaisi hengailla kentällä jossakin penkillä ja lähtisi sitten aamujunalla kohti pohjoista. Säästäisi rahaa tuossa. Taisi lähteä Tikkurilasta klo:5.19 ensimmäinen aamun juna. 

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa kannattaisi odottaa muutama päivä junalipun ostossa. VR antaa lähijunalipun tuollaiselle lyhyelle matkalle lähes ilmaiseksi jos sä ostat sen pakettina kaukojunalipun kanssa.

Riippuen siitä missä päin pohjoista sä asut, niin paluumatkalle kannattaa katsoa miten lähtisi busseja. Onnibussin linja OB4 lähtee lentoasemalta pohjoista kohti kello 23.55, ehtisitkö sä paluumatkalla siihen?

En halua matkustaa bussilla lähes 400 km:n matkaa. Juna on mukavempi ja nopeampi. En asu pohjoisessa, mutta sieltä suunnalta juna tulee.

Ap

Vierailija
22/29 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et ota yöjunaa pohjoiseen? Tikkurilasta lähtee n. klo 24.

En ota tuota riskiä koska lento on perillä klo:22.40. Lento voi olla myöhässä, laukun saamisessa kestää, kentältä pitää ehtiä Tikkurilaan. 

Ap

Hyvin ehtii...

Osta peruutusoikeudellinen lippu. Jos lento on myöhässä, peru se, jää kentälle hengailemaan ja mene aamujunalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa kannattaisi odottaa muutama päivä junalipun ostossa. VR antaa lähijunalipun tuollaiselle lyhyelle matkalle lähes ilmaiseksi jos sä ostat sen pakettina kaukojunalipun kanssa.

Riippuen siitä missä päin pohjoista sä asut, niin paluumatkalle kannattaa katsoa miten lähtisi busseja. Onnibussin linja OB4 lähtee lentoasemalta pohjoista kohti kello 23.55, ehtisitkö sä paluumatkalla siihen?

En halua matkustaa bussilla lähes 400 km:n matkaa. Juna on mukavempi ja nopeampi. En asu pohjoisessa, mutta sieltä suunnalta juna tulee.

Ap

Luulisi että 400km bussissa istumista olisi mukavampi kun 5 tuntia lentoasemalla hengailua ja sitten junamatka päälle, mutta tietysti tämä on vain mun mielipiteeni.

Vierailija
24/29 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Luulisi että 400km bussissa istumista olisi mukavampi kun 5 tuntia lentoasemalla hengailua ja sitten junamatka päälle, mutta tietysti tämä on vain mun mielipiteeni.

No anteeksi nyt vain, mutta en pidä siitä, että noin pitkä matka pitäisi matkustaa bussissa ja sitä paitsi Onnibussilla ei ole kyllä hyvä maine mun silmissä. Etkä sä edes tiedä mihin olen menossa joten et voi sanoa millä vuorolla mun pitää mennä. Tuo vuorohan voi olla vielä hyvin kaukana mun kodista.

Ap

Vierailija
25/29 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lataa VR-sovellus. Vai ootko sä sellainen Ritva, jolle netti on täysin tuntematon, paitsi veljenpoika laittoi sulle suosikkeihin vauva.fi, IS.fi, ilkka.fi, poliisi.fi ja alastonsuomi.fi

Vierailija
26/29 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lataa VR-sovellus. Vai ootko sä sellainen Ritva, jolle netti on täysin tuntematon, paitsi veljenpoika laittoi sulle suosikkeihin vauva.fi, IS.fi, ilkka.fi, poliisi.fi ja alastonsuomi.fi

Mitä ihmettä sä sekoilet? Netissähän tässä nytkin ollaan. Ihan kuule VR:n sovelluksesta olen lippuja katsonut, mutta ei se siitä miksikään muutu, että sitä kautta saa ostettua suoraan kentälle lippuja 9.8. 

Olet kyllä suuren luokan typerys. Mene itse sinne Alastoman Suomen paskamaailmaan. 

Ap

Vierailija
27/29 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en jaksaisi penkillä noin kauaa. Tsekkaa restpodit, niitä saa esim neljäksi tunniksi, oisko hinta jotain luokkaa kymppi tunnilta.

Mites tuollainen restpodi kun on matkalaukku? Johonkin sekin pitää saada ja mahtuuko tuollaiseen restpodiin? Ne pienet ainakin vaikuttaa ahdistavilta näin ahtaanpaikankammoisena.

Ap

Jos aikoo varata sellaisen 5 h tai yli, sillä hinnalla varaa jo normi hotellihuoneen edullisesta hotellista. Ei tartte ihmetellä mitä tekis matkalaukkunsa kanssa. 

Itse olen joskus mennyt myöhään illalla tullessa suoraan lentokentän Hiltoniin. Viimeksi kello oli jo puoltayötä eli antoivat huoneen halvemmalla. Kallistahan se on kuitenkin, mutta saa sentään nauttia kunnon aamiaisen ja nukkua ylellisesti, eikä missään putkessa.

Vierailija
28/29 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä sä sekoilet? Netissähän tässä nytkin ollaan. Ihan kuule VR:n sovelluksesta olen lippuja katsonut, mutta ei se siitä miksikään muutu, että sitä kautta saa ostettua suoraan kentälle lippuja 9.8. 

Olet kyllä suuren luokan typerys. Mene itse sinne Alastoman Suomen paskamaailmaan. 

Ap

Lähijuniin saa lipun niin helposti ja edullisesti, ettei sitä kannata stressata eikä suunnitella etukäteen. Ostat ne VR:n kaukoliput silloin kun saat halvimmalla, lähijunaan pääset aina ilman etukäteislippua, jos sulla on puhelimessa se HSL:n sovellus tai Visa/Mastercard kortti tai Google/Apple Pay. Kuten Stadissa sanotaan "nou hätä".

Jos tulet myöhäisellä lennolla, kannatta todellakin varautua siihen että voi tulla myöhästystä lennossa tai vaikkapa matkalaukkujen hihnalle saamisessa. Jos aiot lähijunalla vaihtaa aamusella Tikkurilasta niin lentoasema on paras paikka hengailuun: ainakin R-kiska on koko yön auki ja n. klo 4-5 aamulla alkaa saada aamukahviakin. Onhan siellä ilmaisiakin lepotiloja kuulema. Ihan lähellä on muutama hotelli, jos haluaa nukkua yönsä siellä ja saada aamulla aamiaistakin, jos haluaa siitä maksaa.

Vierailija
29/29 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä aivovamma sinulla on? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä